Search
Close this search box.

کاربرد هشتگ در اینستاگرام

فهرست مطالب

با سلام خدمت تمامی همراهان مارکتور در این آموزش قصد داریم کاربرد هشتگ در اینستاگرام و شبکه های اجتماعی و موتور های جستجوگر  را به شما عزیزان ارائه دهیم با مارکتور همراه باشید .

هشتگ چیست؟

هشتگ و نقش مهم آن در جستجو

هشتک ها در شبکه های اجتماعی و موتور های جسستوجوگر نقش بسیار مهمی دارند و در واقع وظیفه دسته بندی پست ها و مضوعات را در شبکه های اجتماعی و موتور های جستجوگر برعهده دارند و این عمر باعث سهولت در سرچ شده است و افراد به راحتی میتوانند موضوعی را که دنبال آن میگردند را به صورت هشتگ سرچ کرده تا تمامی پست های مربوط به موضوع نمایش داده شود .

همانطوری که گفته شد این هشتگ ها در شبکه های اجتماعی نیز وجود دارند . در این پست قصد داریم روش استفاده از هشتگ در شبکه اجتماعی اینستاگرام و کاربرد و نقش آن را برای شما همراهان عزیز شرح دهیم .

هشتگ در اینستاگرام نیز نقش مهمی دارد به صورتی که در قسمت سرچ بخش جداگانه ای به آن اختصاص داده شده و هم در پست و هم در استوری این اپلیکیشن کاربرد دارید .

استفاده ازهشتگ برای دیده شدن

همانطور که گفته شد هشتگ در طبقه بندی پست ها نقش داره و این موضوع برای سهولت در سرچ نقش بسیار مهمی دارد  و به غیر از سهولت در سرچ برای دیده شدن پیج های عمومی نیز نقش بسیار مهمی دارد اما این نقش زمانی ایفا میکند که از هشتگ استفاده درست بکنیم تا بتوانیم بازدید پیج را بالا ببریم.

چگونه از هشتگ اینستاگرام، برای گرفتن بهترین نتایج استفاده کنیم؟

در اینستاگرام افراد قادر هستند مانند فالو کردن پیج ها هشتگ ها را هم فالو کنند یعنی هر پستی که با هستگ دنبال شده توسط فرد منتشر شد برای فرد دنبال کننده نمایش داده خواهد شد البته دقت داشته باشید ک این پست ها شرایط خاص خود را دارد که در ادامه به این شرایط میپردازیم .

  • استفاده از هشتگ مرتبط با پست

اگر شما محتوای فوق‌العاده‌ای را به اشتراک بگذارید و آن را با هشتگ‌های مربوطه هشتگ گذاری کنید، محتوای شما می‌تواند در فید(اولین صفحه‌ای که هنگام وارد شدن به اینستاگرام با آن روبه‌رو می‌شوید) کاربران قرار بگیرد حتی اگر آن‌ها شمارا دنبال نکنند، و بدین ترتیب بسیاری از آن‌ها اقدام به دنبال کردن شما خواهند کرد.

از هشتگ هایی که با پست شما ارتباط ندارند استفاده نکنید برخی از پیج ها برای دیده شدن از ده ها هشتگ غیر مرتبط استفاده میکنند ولی این کار باعث آزار کاربرا شده و کاربران میتوانند پست شما را گزارش کنند و اگر این اتفاق بیوفتند پست شما دیگر نمایش داده نخواهد شد .

دقت کنید مهم دیده شدن توسط افراد زیاد نیست، بلکه دیده شدن توسط افراد مناسب است. این‌گونه هشتگ‌ها باعث مشارکت بیشتر و جذب دنبال کننده‌های بیشتر و مرتبط تری می‌شوند.

اکانت های تجاری اینستاگرام میتوانند میزان تاثیر گذاری هشتگ ها را ارزیابی کنند.

اگر حسابتان را تجاری کرده باشید میتوانید از قسمت INSIGHT متوجه تعداد بازدید از هشتگ مورد نظر شوید .

  • شما می‌توانید از هشتگ ها دراستوری اینستاگرام استفاده نمایید

صفحات هشتگ دارای نماد استوری در گوشه بالا سمت چپ اینستاگرام هستند. روی آن کلیک کرده و مجموعه‌ای از استوری ها را مشاهده کنید که با هشتگ افراد دارای پروفایل‌های عمومی هشتگ گذاری شده است.

اگر شما پست خود را وارد یک هشتگ استوری کنید، می‌توانید نام تجاری خود را به یک مخاطب بزرگ تبدیل نمایید. دو روش برای افزودن هشتگ ها به استوری های شما وجود دارد. اولین روش استفاده از برچسب هشتگ یاhashtag   و تغییر متن است. یا می‌توانید به‌سادگی ابزار متن و نماد # را برای تایپ کردن هشتگ به همان شیوه‌ای که در ارسال عکس یا ویدیو استفاده می‌کنید، به کار ببرید.

شما می‌توانید تا 10 هشتگ در یک استوری اضافه نمایید، اما مراقب باشید که در محتوای خود درهم‌ریختگی  ایجاد ننمایید. شما می‌توانید هشتگ‌های خود را کوتاه، یا حتی آن‌ها را در پشت استیکر، برچسب یا GIF پنهان کنید.

نکات قابل توجه :

شما می‌توانید حدود30 هشتگ در یک پست معمولی و تا 10 هشتگ را در یک استوری قرار دهید

در صورت استفاده بیشتر، نظر یا عنوان شما ارسال نخواهد شد.

شما فقط می‌توانید پست‌های خود را هشتگ گذاری کنید

نحوه پیدا کردن بهترین هشتگ‌های اینستاگرام برای نام تجاری خود

هشتگ هایی مورداستفاده شما بستگی به فضای کسب‌وکار شما دارد

اگر مثلا شما برای یک آژانس مسافرتی پست میگذارید، هزاران هشتگ مانند #سفر_خوب، #پاسپورت ،#ویزا و #iran_traveling وجود دارد که بیشتر برای افرادی به کار می‌رود که مرتباً از سفرهای هوایی استفاده می‌کنند. هر تعداد از پست‌های خود را با این هشتگ‌ها هشتگ گذاری نمایید به‌احتمال‌زیاد چند مورد لایک اضافی خواهید داشت.

اما اگر واقعاً خواهان افزایش مشارکت و جذب دنبال کننده‌های مناسب هستید، هشتگ‌های اختصاصی‌تری قرار دهید. اگر یک عکس از یک مقصد گردشگری ارسال می‌کنید، آن را با هشتگ های موقعیت مکان مربوطه(تهران,کاشان و …) و هشتگ برند محل (اگر وجود دارد) هشتگ گذاری کنید.

چگونه متوجه شویم که چه هشتگ‌هایی اغلب توسط مخاطبان ما دنبال می‌شود؟

  • از عملکرد جستجوی اینستاگرام استفاده کنید

یک کلمه کلیدی مربوط به نام تجاری خود در نوار جستجو ی اینستاگرام وارد کنید و سپس نوار  هشتگ ها را انتخاب کنید. اینستاگرام به شما یک لیست از تمام هشتگ ها با این کلیدواژه و نیز تعدادی از پست‌هایی را که با آن هشتگ گذاری شده ، نشان می‌دهد.

بزرگ بودن این عدد احتمالاً به معنی تعداد زیاد افراد دنبال کننده آن هشتگ هست، همچنین به این معنی است که محتوای زیادی در آن وجود دارد و ممکن است پست‌های شما بین آن‌ها گم بشود. ترکیبی از هشتگ های معروف و خاص را برای یافتن نقطه مناسب نام تجاری خود امتحان کنید.

  • هشتگ‌های مرتبط را در نظر بگیرید

در هر صفحه ی هشتگ، درست بالای نوارهای  topو recent، شما یک لیست مربوط به هشتگ‌ها را پیدا می‌کنید که می‌توانید آن‌ها را با کشیدن به سمت چپ جابجا کنید. این‌یک روش بسیار خوب برای یافتن هشتگ‌های مرتبط است که ممکن است کمی مناسب‌تر باشند؛ و این بدین معنی است که مخاطب موردنظر شما با محتوای رقابتی کمتری مواجه است.

با در نظر گرفتن تمامی آموزش ها و استفاده درست از آن ها میتوانید نتیجه قابل قبولی را از آن دریافت کنید.

امتیاز به این مطلب post

جستجو

آخرین مطالب

مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *