دلایل اصلی شکست کسب و کار اینترنتی:

اگر شما جزء افرادی هستید که علاقه دارید کسب و کار اینترنتی راه اندازی کنید و یا مدت کوتاهی است که این کار را شروع کرده اید، اما موفقیت چندانی ندارید،با ما همراه باشید تا شما را با عوامل اصلی شکست کسب و کارهای اینترنتی آشنا کنیم تا با شناخت این عوامل وب سایت خود را به بهترین شکل مدیریت کنید تا درنتیجه جستجو گوگل در بهترین جایگاه و رتبه باشید.

از دلایل شکست کسب وکارهای اینترنتی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • عدم دانش پایه ای کسب و کار
  • نبود طرح توجیهی کسب و کار
  • نداشتن اهداف کسب و کار
  • عدم توجه به یادگیری مهارت های حیاتی کسب و کار اینترنتی
  • رقابت سنگین و زیاد
  • عدم رعایت  قواعد سئو
  • تبلیغات
  • نبود محتوای مفید
  • عدم به روز رسانی سایت
  • عدم توجه به مشتری

۱- داشتن ایده نامناسب برای راه اندازی کسب و کار آنلاین:

انتخاب ایده و حوزه فعالیت نامناسب اولین موردی است که موجب شکست تعداد زیادی از کسب و کارهای اینترنتی می شود،بسیاری از افرادی که قصد راه اندازی کسب و کار اینترنتی دارند و یا می خواهند کسب درآمد اینترنتی داشته باشند بازار را درست تجزیه و تحلیل نمی کنند و ایده های نامناسب انتخاب می کنند.

این افراد و مدیران بدون هیچ هدف و برنامه ای فقط برای کسب در آمد کسب و کار اینترنتی را راه اندازی می کنند.قطعا وقتی در یک شغلی علاقه و برنامه ریزی و هدف مشخص وجود نداشته باشد،کسب و کار با شکست مواجه می شود.

پس اگر تصمیم دارید که کسب و کار اینترنتی پولساز و پردرآمدی راه اندازی کنید،ابتدا یک ایده مناسب انتخاب کنید، توصیه می کنم ایده انتخابی متناسب با استعداد وعلاقه تان باشد،به عنوان نمونه اگر در زمینه دیجیتال مارکتینگ تخصص دارید و علاقه هم دارید حتما انتخاب حوزه فعالیتتان در این زمینه باشد.

۲- عدم تحلیل رقبا و بازار:

عدم بررسی بازار و تحلیل رقبا دومین عامل شکست در کسب و کار های اینترنتی است.بسیاری از افراد بدون بررسی بازار و تحلیل رقبا کسب و کارشان را شروع می کنند.مدیران  کسب و کار باید در اولین مرحله رقبا را مورد تحلیل و بررسی قرار دهد،با انتخاب بهترین ایده و عدم بررسی رقبا شکست قطعی است.از مهم ترین وظایف مدیران کسب و کار های اینترنتی بررسی رقبا می باشد.با رعایت این نکته و یک برنامه ریزی عالی و هدفمند،می توانید گوی سبقت را از رقبا بربایید و کسب و کار اینترنتی پولساز داشته باشید.

کسب و کار : شکست کسب و کار اینترنتی
کسب و کار اینترنتی و شکست

۳- عدم استفاده درست از بازاریابی اینترنتی :

بازاریابی یکی از اصول مهم در بازاریابی اینترنتی است ،موضوع بسیار گسترده در دنیای اینترنت بازار یابی اینترنتی است،مدیران کسب و کارهای اینترنتی حتما باید در زمینه کسب و کار شان اصول بازاریابی مانند،بهینه سازی سایت،سئو،بازاریابی محتوا،ایمیل مارکتینگ و… را آموزش ببینند و در کسب و کار خود به کار بگیرند.با فراگیری کامل و اصولی بازاریابی اینترنتی بدون نیاز به هزینه و سرمایه گذاری های سنگین می توانید کسب و کار تان گسترش و تبلیغ انجام دهید.

به عنوان نمونه :

با فراگیری کامل سئو و بهینه سازی سایت می توانید افراد زیادی را کاملا رایگان به سایتتان هدایت کنید.و با کمک از تولید محتوا و بازاریابی محتوا می توانید افرادی را که وارد ساییتان شده اند را تبدیل به مشتری دائم و وفادار نمایید.

۴- نگذاشتن زمان کافی برای کسب و کار اینترنتی :

از دیگر عوامل شکست در کسب و کارهای اینترنتی که بسیار مهم است، نگذاشتن وقت کافی برای کسب و کار اینترنتی است، مدیران زمانیکه زمان  کافی برای کسب و کارشان نمی گذارند با شکست مواجه می شوند.این دسته از مدیران فقط یک وب سایت طراحی و راه اندازی می کنند، سپس آن را رها می کنند،و اطلاع ندارند که یکی از مهم ترین وظایف مدیران کسب و کار اینترنتی تولید محتوا و آپدیت سایت است.

نکته مهم که تمام مدیران کسب و کار های اینترنتی باید آن را رعایت کنند،این است که بعد از طراحی و ساخت سایت به هیچ عنوان نباید آن را رعایت کنند، و با تولید محتوای ارزشمند و رایگان در قالب صوت،تصویر،متن و ویدئو،برای مخاطبانشان باید آنها را تبدیل به مشتری دائم و وفادار نمایند.یکی از بهترین راه ها برای افزایش فروش،تولید محتوا ارزشمند و هدفمند است.

تولید محتوا موجب ایجاد اعتماد و جلب نظر بازدید کنندگان سایت می شود، البته دقد داشته باشید تولید محتوا یکی از راه های بازاریابی اینترنتی می باشد،اما باید تمام روش های تولید محتوا را یاد بگیرید، و همه روش ها را در کسب و کارتان اجرا کنید،و موفقیت خود را تضمین کنید.

۵- نداشتن اطلاعات و مهارت های کافی :

با افزایش مهارت در زمینه کسب و کارتان دچار شکست و عدم موفقیت نمی شوید، تعدادی از مدیران کسب و کار آنلاین بعد از راه اندازی کسب و کارشان به فکر ارتقاء و افزایش توانایی خود نیستند، و به همین علت شکست در کسب و کارشان را تجربه می کنند.افزایش مهارت در زمینه کسب و کار از مهم ترین عوامل موفقیت بعد از راه اندازی در کسب و کار است.مدیران باید در حوزه کاری خود مطالعه داشته باشند و افزایش مهارت و کسب اطلاعات را به هیچ عنوان کنار نگذارند.

۶- صبر نداشتن ار مهم ترین دلایل شکست کسب و کار اینترنتی :

یکی از عوامل مهم و تاثیر گذار در شکست کسب و کارهای اینترنتی نداشتن صبر است، مدیران کسب و کار های اینترنتی توقع دارند در کمترین زمان ممکن به بالاترین سود دهی برسند،درست است که با شروع کسب و کارهای اینترنتی  می شود حاشیه سود بالایی برد،ولی این حاشیه شود بالا نیاز به زمان دارد، و توقع  نداشته باشید در ماه اول بعد از طراحی و راه اندازی سایت به بالاترین درآمد برسید.و نداشتن صبر و حوصله دلیل اصلی شکست کسب و کارهای اینترنتی است.این افراد بعد از اینکه مشاهده می کنند در آمد قابل توجهی ندارند،کسب و کارشان را تعطیل و به سراغ کسب و کار دیگری می روند.

۷- کیفیت نامناسب محصول و خدمات :

از عواملی دیگری که در شکست کسب و کارهای اینترنتی نقش بسیار مهمی دارد،کیفیت نامناسب محصولات و خدمات است،خدمت و محصولی که تولید می شود باید دارای کیفیت مطلوب و عالی باشد و با توجه به نیازهای مخاطب باید طراحی و تولید شود.برای آگاهی از کیفیت محصولات و خدماتتان حتما آن را با محصولات و خدمات رقبا مقایسه کنید و از کیفیت محصولات و خدمات آنها اطلاع پیدا کنید، و سعی در افزایش کیفیت محصول و خدماتتان داشته باشید. در صورت ارائه محصول و خدمت بی کیفیت و نامرغوب،مشتریان به مرور کم می شود و تبلیغات منفی مشتریان ناراضی یکی از عوامل مهم شکست است.

کسب و کار : شکست کسب و کار اینترنتی
کسبو کار اینترنتی و شکست

 

نتیجه گیری :

کسب و کارهای اینترنتی به سرعت در حال گسترش  و رشد است،ولی تعداد زیادی از آنها به دلایل متفاوتی شکست می خورند،در این مقاله به بررسی کسب و کار اینترنتی و شکست پرداخته شد، و نداشتن هدف،تجربه ،عدم بررسی بازار هدف و نداشتن صبر و خلاقیت و… از عوامل مهم شکست در کسب و کار اینترنتی است،با به کارگیری این دلایل و اطلاع از آنها می توانید از بروز مشکلات و شکست در کسب و کار جلوگیری کنید.