Search
Close this search box.

اینستاگرام:ترفندهای جالب و شگفت انگیز بازاریابی در اینستاگرام

فهرست مطالب

بازاریابی :

با استفاده از شبکه اجتماعی اینستاگرام به راحتی یک برند تجاری می تواند هویت و شاخصه خود را در بازار به نمایش بگذارد. و به شیوه ای قدرتمند به بازاریابی بپردازد.بازاریابی در اینستاگرام قدرت ارتباط برندها را با مشتریان واقعی به شدت افزایش می دهد. کاربران روزانه حداقل6 بار و بیش از 2 ساعت را با آن سپری می‌کنند، اینستاگرام تنها شبکه اجتماعی در ایران  و جهان ا ست که توجه بیش از 32 میلیون کاربر ایرانی را به خود جلب نموده است.در این مقاله ترفندهای جالب و شگفت انگیز بازاریابی در اینستا گرام معرفی می شود.

ترفندهای جالب و شگفت انگیز بازاریابی در اینستاگرام درسالی که گذشت!
ترفندهای جالب اینستاگرام

تفاوت بازاریابی اینستاگرام و ایمیل:

همانطور که  اطلاع دارید،افراد بیشتر از سایر رسانه‌های ارتباطی مانند؛ ایمیل مارکتینگ با اینستاگرام وقت میگذرانند. با این حجم گسترده حضور کاربران در فضای اینستاگرام بزرگترین مشکل برند داشتن یک رسانه است که تمام کاربران به راحتی بتوانند از آن استفاده نمایند ؛ همان‌طور که می‌دانید اینستاگرام یک رسانه به شدت بصری است و ضمنا ویدیو و تصاویر در آن جایگاه ویژه‌ای و منحصر به فردی دارند.

فروش چند میلیونی کمتر از 72 ساعت:

اگر به شیوه درست در اینستاگرام بازاریابی خدمات و محصولات  دقت داشته باشید می توانید در عرض 72 ساعت فروش چند میلیونی داشته باشید .اما این کار یک روزه و چند ساعته انجام نمی شود .شما باید از ترفندهای جالب و شگفت انگیز استفاده کنید و کمی در فروش خلاقیت داشته باشید.به طوری که از ایمیل مارکتینگ و دیگر رقبایتان جلو بزنید.

 انتخاب هدف مشخص بازاریابی در اینستاگرام :

مدیران فروش برندهایی که در اینستاگرام هدف خاصی را دنبال می کنند به راحتی می توانند در آمد بالایی کسب کنند.و با استفاده از ترفندهای جالب و شگفت انگیز اجذب در آمد بالایی داشته باشند.

هدفگذاری در چندین سطح:

کمپین فروش ویژه :

برندهایی که به دنبال فروش و درآمد بیشتر هستند باید به دنبال کمپین های مرتبط با محصولات و خدمات خود باشند و با آنها لینک شوند.و یا خودشان مسئول برقراری کمپین برند خود باشند؛مانند کمپین فروش محصولات آرایشی،کمپین فروش لوازم بهداشتی که با برگزاری این کمپین تعداد زیادی از آرایشگران و فروشندگان لوازم آرایشی و بهداشتی را به کمپین خود جذب می کنند.

آگاهی از برند:

بسیاری از شغل ها در پی آگاهی رساندن افراد به برندشان هستند و سعی می کنند.تا محصولات و خدمات برندشان را به دیگران بشناسانند.و از انواع ترفند ها و تکنیک های اینستاگرام مانند ؛هشتگ،اکسپلور،تولید محتوا و… کمک می گیرند.

ترفندهای جالب و شگفت انگیز بازاریابی در اینستاگرام درسالی که گذشت!
ترفندهای اینستاگرام

وفادار سازی :

ولی بعضی از برندها و افراد هستند که از همان شیوه های قدیمی خود برای وفادار ماندن مشتریانشان استفاده می کنند..مانند برند ساسمونگ،ال جی و…سیع می کنند با افزایش کیفیت و قیمت مناسب مشتریان سابق را وفادارتر و مشتریان جدیدی را جذب نمایند.

ترفندهای جالب و شگفت انگیز بازاریابی در اینستاگرام درسالی که گذشت!
ترفندهای اینستاگرام

نکات مهم قبل از شروع بازاریابی اینستاگرام:

دوستان عزیزم برای اینکه شما بتوانید در اینستاگرام به خوش بدرخشید و در بین رقبایتان خودی نشان دهید نیاز به ترفندها و تکنیک هایی دارید و با مارکتور باشید.

موفقیت در بازاریابی :

موفقیت در بازاریابی اینستاگرام مستلزم تلاش و برنامه ریزی مدون و هدفمند است.  و باید حتما اصول و قواعدی را رعایت کنید.

اصول و قواعد page instagram  که باید رعایت شود:

  • داشتن یک برنامه ریزی دقیق برای رسیدن به هدف
  • شناخت دقیق از رقبا و موقعیت فعلی آنها در اینستاگرام
  • داشتن یک لوگو جذاب و نام آشنا
  • انتشار تولید محتوا به طور مرتب و منظم
  • داشتن تصاویر با کیفیت و جذاب
  • مدت زمان ویدئوها مناسب و کوتاه باشد
  • به حوصله مخاطب اهمیت بدهید
  • ستون محتوایی و تم مشخص و دقیق
  • داشتن کاور و تصاویر جذاب که بیانگر محصول و خدمات شما باشد.
  • داشتن یک پروفایل حرفه ای و مشخص از نظر محتوای کار
  • برگزاری انواع سمینارها و به چالش کشیدن مخاطبان

داشتن یک بیوگرافی حرفه‌ای برای اینستاگرام :

بازاریابی در اینستاگرام به علت بصری بودن این رسانه بسیار سخت و آسان است از این تضاد تعجب نکنید سخت است چون این رسانه بیشتر بصری است و آسان است چون به راحتی و با چند ترفند ساده می توانید درآمد بالایی کسب کنید.در نگاه اول هر شخصی که بخواهد وارد پیج شما شود در نگاه اول به پروفایل شما و بیو گرافی شما نگاه اجمالی می اندازد.پس سعی کنید پروفایل و بیوگرافی کاملا حرفه ای داشته باشید.

ترفندهای جالب و شگفت انگیز بازاریابی در اینستاگرام درسالی که گذشت!
ترفندهای اینستاگرام

نام کاربری مناسب:

در اولین قسمت از پروفایل چیزی که نگا ها را به خود جلب می کند،بیو پروفایل است.و در انتخاب نام کارری و نام پیج باید دقت کافی و فراوانی داشته باشید.سعی کنید زمینه تخصصی خود را به فارسی بنویسید.و تعداد کارکترها از 30 کارکتر بیشتر نباشد.تا درهنگام جستجو به راحتی کاربران بتوانند شما را پیدا کنند.

لوگوی کسب و کار:

اگر شما سرپرست یک مجموعه تجاری و برندی هستید حتما لوگوی متناسب با شغل خودتان را بگذارید و حالت رسمی به آن بدهید تا در ذهن مشتری بماند .می توانید این لوگو را به مناسبت های مختلف رنگ آن را تعویض کنید.به مناسبت تغییر فصل ها و یا مناسبت هایی دیگری که مهم است.

دسته‌بندی مناسب:

اگر پیج شما تجاری است حتما قید نماییدو در قسمت آدرس ،آدرس و شماره تماس شرکت و ایمیل خود را درج نمایید.یک ظاهر تجاری داشته باشید.

بیو حرفه‌ای:

این قسمت یکی از مهمترین قسمت ها در پیج شما می باد و نقش سازنده ای را بازی می کند.در این قسمت می توانید با یک ترفند جذاب و عالی گوی سبقت را از رقبایتان بربایید.کافی است کم دقت داشته باشید.با استفاده از هشتگ و یا عبارت کوتاه 150 کارکتری میتوانید در اولین نگاه جذب پیج شما شوند.

داشتن لینک:

در اینستاگرام فقط می توانید از یک لینک استفاده کنید.و بعد از 10 هزار تایی شدن می توانید همزمان با هر استوری یک لینک هم درج نمایید.پس به صاحبان وب سایت توصیه می شود که هرچند وقت یکبار از این تغییرات استفاده کنید و با داشتن کمی خلاقیت و استفاده از ایموجی،هشتگ و منشن کردن مخاطبان خود را با لینک به سمت سایت خود هدایت نمایید.

کشف علاقه های مخاطب:

یکی از شگردها و ترفندهای جذاب اینستاگرام کشف علاقه های مخاطبان و فالوورها می باشد.

نمونه های از جمع آوری اطلاعات:

موقعیت جغرافیایی مخاطب

بررسی سلیقه و نحوه خرید مخاطب

سن و جنسیت مخاطب

تحصیلات مخاطب

توجه به سطح در آمد مخاطب

میزان آشنایی مخاطب با اینترنت و فضای مجازی

توجه به فرهنگ و باور هر منطقه مخاطب

تولید محتوا در اینستاگرام:

اگر بخواهد مغز یا CPU اینستاگرام را پیدا کنید،باید دست به دامان تولید محتوا شوید.تولید محتوا بسیار مهم است بطوریکه به راحتی می توانیدستون های منظمی را در پیج خود مشخص کنید.هدفتان را از کسب و کارتان مشخص نمایید.و گاهی اوقات تم های محتوایی از قبیل آموزش و …را داشته باشید.با این ترفند جذب مخاطب 100 برابر می شود.

ترفندهای جالب و شگفت انگیز بازاریابی در اینستاگرام درسالی که گذشت!
ترفندهای اینستاگرام

مشخصه‌های مهم در بازاریابی اینستاگرام :

  • شاخص شدن با تولید محتوا
  • تولید محتوا مدام و در یک ستون
  • داشتن سبک خاص و منحصر به فرد
  • داشتن نظم در تولید محتوا
  • با اعتبار دیگران اعتبار بگیرید

شاخص شدن با تولید محتوا:

اولین شاخصه برای پذیرش یک برند در اینستاگرام شناسایی آن برند به مخاطبان است که با تولید محتوا میسر می شود.وقتی شما یتوانیدبا یک تولید محتوا عالی و جذاب بتوانید خامات و محصولات خود را به مخاطب نشان دهید.به راحتی می توانید 100 قدم از سایر رقبایتان جلو باشید.

تولید محتوا مدام و در یک ستون:

در تولید محتوا در یک ستون همیشه پر انرژی و فعال باشید.به عنوان نمونه اگر شما گریمور هستید حتما هر روز از نمونه کارهای خود البته با رضایت مشتری در ستون تولید محتوا عکس بگذارید.این کار یک بازاریابی عالی برای شما محسوب می شود.

ترفندهای جالب و شگفت انگیز بازاریابی در اینستاگرام درسالی که گذشت!
ترفندهای اینستاگرام

داشتن سبک خاص و منحصر به فرد:

برای متمایز بودن از سایر رقبا حتما سبک خاص و منحصر به فرد داششته باشید.به عنوان نمونه سبک صحبت و یا سلام مخصوص خود را داشته باشید هیچگاه نخواهید از دیگران تقلید کنید.خاص باشید تا همه شما را با خاص بودنتان بشناسند.

داشتن نظم در تولید محتوا:

داشتن نظم در تولید محتوا یکی از شگردهای جذاب و عالی اینستاگرام است.حتما برای تولید محتوا یک برنامه خاص و منظم و حتی ساعت و دقیقه مشخصی داشته باشید.و محتوای آماده شده از قبل داشته باشید.و در ساعت مشخصی بگذارید.بهترین زمان گذاشتن پست بین ساعت های 9 صبح تا 12 ظهر و 4 بعد از ظهر تا 22 شب است.

با اعتبار دیگران اعتبار بگیرید:

درست است که تولید محتوا خودتان عالی و بی نقص است اما استفاده از تولید محتوای دیگران هم خالی از لطف نیست.می توانید با مصاحبه با مشتریان و یا صاحبان دیگر پیج ها از آنها در فعالیت های خود کمک بگیرید و از ترفندهای آنها نیز استفاده نمایید.

 معرفی ایده‌های جذاب تولید محتوا در اینستاگرام:

  1. اولین علامت ؟ که در ذهن صاحبان کسب و کار ر اینستاگرام به وجود می آید؛
  2. از کجا تولید محتوا شروع کنیم؟
  3. از کجا ایده بیابیم؟
  4. چه نوع ایده هایی مشتری بیشتری جذب می کند؟
  5. محتوا ها باید چگونه در پیج منتشر شود؟
  6. از کدام ابزار اینستاگرام باید در تولید محتوا استفاده کنیم؟

در اینجا به کمک صاحبان مشاغل می پردازیم:

معرفی ایده ها:

  • ویدئو و عکس های باکیفیت
  • تولید محتوا با همکاری مخاطبان 
  • مصاحبه با افراد در حوزه شغل خودتان

ویدئو و عکس های باکیفیت:

یکی از شگردهای جذاب و عالی اینستاگرام قرار دادن عکس های با کیفیت و عالی در پیج است.قرار دادن عکس های با کیفیت و جذاب می تواند مخاطبان زیادی را به سوی پیج شما جذب کند.

تولید محتوا با همکاری مخاطبان:

با استفاده از این ترفند به راحتی می توانید با برگزاری انواع چالش ها و کمپین ها از نظر مخاطبان و مشتریان خود کمک گرفته این گزینه اعتماد و خرید بیشتر مخاطبان را به سوی پیج شما جلب می کند.

ترفندهای جالب و شگفت انگیز بازاریابی در اینستاگرام درسالی که گذشت!
ترفندهای اینستاگرام

مصاحبه با افراد در حوزه شغل خودتان:

برای مصاحبه با افراد مختلف باید یک روابط عمومی بالا و خوبی داشته باشید و بتوانید در تمام سمینارها و جشنواره ها شرکت کنید و از تمام توان خود استفاده کنید.و با تمام افرادی که در حوزه شغلی شما مشغول به کار هستند نظریگرفته و از شغل آنها ایده های جذابی بگیرید.

پشت صحنه کسب و کار:

معمولا این ترفند تاثیر زیادی بر حوزه کاری شما دارد.شما می توانید در این مرحله از تمام قسمت های شغلی خودتان از تمام توان خود استفاده کنید از تولد پرسنل گرفته و یا روز تاسیس برندتان .از پرسنل خود بخواهید برایتان تولید محتوا کنید.می توانید از کوچکترین اتفاق ها یک سوژه جذاب پیدا کنید.

ترفندهای جالب و شگفت انگیز بازاریابی در اینستاگرام درسالی که گذشت!
ترفندهای اینستاگرام

تولید محتوای آموزشی:

یکی از ترفندهای جذاب و شگفت انگیز م یتواند استفاده از ویدئوهای آموزشی باشد با این کار شما یک رابطه نزدیک و تنگاتنگ با مخاطب خود دارید و می توانید به مخاطب خود یک حس اعتماد و وفاداری بدهید.در ویدئوهای آموزشی کاملا صادق و روراست باشید.

ترفندهای جالب و شگفت انگیز بازاریابی در اینستاگرام درسالی که گذشت!
ترفندهای آموزشی

محتوای چالشی در برابر رقبا:

نسبت به ابهام هایی که در مورد کالا و محصول و خدمت شما وجود دارد نهایت سعی را داشته باشید و شفاف سازی کنید. این کار را می توانید با به صورت محتواهای منظم و پشت سرهم در پست ها و یا استوری ها با مخاطبانتان در میان بگذارید و یا از آنها نظر خواهی کنید.این  یکی از ترفندهای جالب و شگفت انگیز برای بهتر دیده شدن شما در بین رقبا و بقیه مخاطبان می شود.

ترفندهای جالب و شگفت انگیز بازاریابی در اینستاگرام درسالی که گذشت!
ترفندهای اینستاگرام

پایان گفتار:

با استفاده از فرصت ها می توانید در بازار کسب و کار موفق باشید.با برگزاری یک مسابقه،جایزه و…می توانید مخاطبان را به چالش بکشید و گاهی اوقات به افرادی که به جایزه شما اعتقادی ندارد و اعلام می کند که شما در جایزه دادن صادق نیستید .با دادن یک جایزه از محصول برندتان حس اعتماد را به برندتان القا کنید.این یکی از  ترفندهای جالب و شگفت انگیز است و با استفاده از این ترفند می توانید موفقیت باورنکردنی را کسب کنید.

امتیاز به این مطلب post

جستجو

آخرین مطالب

مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *