Search
Close this search box.

پینترست: اصول بازاریابی با پینترست

فهرست مطالب
اصول بازاریابی با پینترست:
یکی از راه های تاثیر گذار برای ارتقای کسب و کار بازاریابی با پینترست است .به همین علت تصمیم گرفتیم در این مقاله اصول بازاریابی با پینترست را آموزش دهیم با ما همراه باشید.

تاریخچه پینترست :

پینترست در سال 2010  تاسیس و راه اندازی شد . و در حال حاضر بیش از 200 میلیون کاربر دارد ،این شبکه اجتماعی در بدو تاسیس جایی برای به اشترا گذاری تصاویر بود ولی در حال حاضر به دنیای از ایده تبدیل شده است.و باز هم تصاویر کار خودش را انجام داد و جای کلمات را گرفت و پینترست را به یکی از ابر قدرت ها در زمینه تبلیغات و ارتباط تبدیل کرد.البته در ایران از این پلتفرم زیاد استفاده نمی شود و در بیشتر کشورهای دنیا جزء محبوب ترین و پرکاربردترین پلتفرم است. یکی از رازهای موفقیت در پینترست درک عالی تصاویر است.

 

اصول بازاریابی با پینترست :

اگر قصد دارید از طریق پینترست به کسب و کار خود رونق دهید !و به دنبال یک راهنما برای شروع به کار در پینترست هستید با ما همراه باشید.در این مطلب اصول بازار یابی با پینترست و افزایش ترافیک وبسایت را آموزش می دهیم .

میزان ترافیک پینترست :

پینترست بعد از فیسبوک در مقام دوم از ترافیک شبکه های اجتماعی قرار دارد. در این پلتفرم ترافیک بیشتری نسبت به دیگر شبکه ها مانند Reddit جذب می کند، هنگامی که پینترست تعداد کاربران کمی داشتت میزان جذب ترافیک بالایی داشت و در حال حاضر با حدود 150 میلیون کاربر با داشتن یک استراتژی صحیح می تواند ترافیک بیشتری جذب کند.

چگونه برای بازاریابی با پینترست یک صفحه موثر ایجاد کنیم؟

برای شروع کار در پینترست مانند دیگر شبکه های اجتماعی،یک صفحه یا برند کسب و کار ایجاد کنید. شما می توانید به راحتی در پینترست ثبت نام کنید و بعد از وارد کردن اطلاعات لازم یک صفحه برای محصولات،خدمات و کسب و کار خود ایجاد کنید.در پینترست می توانید یک حساب کاربری جدید ایجاد کنید و یا حساب شخصی خود را به حساب تجاری تبدیل کنید.ولی اگر قصد دارید حساب کسب و کار داشته باشید از این گزینه استفاده کنید،وگرنه برای ایجاد حساب جدید ثبت نام کنید.

اصلی ترین مواردی که در تنظیمات حساب خود باید در نظر بگیرید :

  • تصویر پروفایل
  • نام کسب و کار
  • نام کاربری
  • درباره شما

یکی از اصولی ترین راه ها برای ترافیک بهتر اضافه کردن لینک به یک صفحه مقصد است.و برای کوتاه کردن کارکترها و لینک کوتاه از یک کوتاه  کننده لینک استفاده کنید.

مکان و وبسایت :

در این مرحله که تمام اطلاعات خود را به صورت کامل اضافه کردید،لوکیشن (نقطه مکان )خود را اضافه نمایید.و آدرس وبسایت خود را در قسمت درخواست شده درج نموده و تایید کنید.و در صورتی که کسب و کار آن لاین دارید،آدرس آن را در قسمت وب سایت درج نمایید.

ایجاد بورد :

در Pinterest شما می توانید تصاویر را روی بوردها پین کنید،و تمام فالوورها تمام بوردها را در پین های شما می بینند.کاربران و مردم می توانند به راحتی شما را دنبال کنند و چند بورد را دنبال کنند،پس سعی کنید بوردهایی انتخاب کنید که مخاطبان شما به آن علاقمند هستند.

در بوردها دقت داشته باشید که توضیحات و نام های جذاب و مرتبط وجود داشته باشد تا افراد اطلاع پیدا کنند که شما چه مواردی را پین می کنید.و در انتها برای هر بورد یک دسته ایجاد کنید تا بوردها در جستجوی Pinterest نمایش داده شود.هنگامی که به پین کردن بوردها می پردازید می توانید یک تصویر را برای کاور بوردها قرار دهید.همچنین می توانید از همکاران خود دعوت کنید،تا یک گروه را تشکیل دهید.این مشارکت و شرکت در گرو ها تعداد فالوور و ترافیک را افزایش می دهد.

 

۵ مرحله که باید برای استفاده از Pinterest برای کسب و کارتان انجام دهید:

۱) ثبت نام :

برای کار در Pinterest نیاز به مراحل سختی نیست و به راحتی و سادگی می توانید در Pinterest  کار کنید در مرحله ثبت نام شما نیاز به یک ایمیل دارید،هر چند می توانید از طریق  Facebook یا Twitter به Pinterest وارد شوید.اما زمانی که حسابتان را ساختید.از شما درخواست می شود که 3 نمونه مورد علاقه خود را انتخاب کنید.این 3 مورد دقیقا با کسب و کار شما و مشتریانتان ارتباط دارد.بعد Pinterest برای شما pin پایه تهیه می کند تا صفحه خانه را تنظیم کنید و شروع به کار کنید.

۲) زبان را درک کنید :

در زمان ثبت نام به سراغ راهنمای راه اندازی Pinterest  بروید.و با اصطلاحات  چیزهای Pinning،Pinner بودن، بورد و pinها آشنا شوید به دردتان می خورد.در ادامه معانی تمام اصطلاحات برایتان بیان می شود. با ما باشید.

Pin- به تصاویری که شما پست می­ کنید یا بر روی بورد سنجاق می­ کنید.گفته می شود.

بورد Board- تعدادی از تصاویر را در طبقه ای واحد نگه می دارد (به آن به عنوان یک بورد چوبی نگاه کنید)

Pinning- وقتی که شما چیزی را بر روی بورد قرار می دهید یا سنجاق می کنید

Pinner- فردی که چیزی را به بورد سنجاق می کند (این شما هستید)

۳) محتوای عالی برای بازاریابی با پینترست خلق کنید :

این قسمت بسیار جذاب و سرگرم کننده است و محدودیتی ندارد،فقط نیاز به کمی چاشنی خلاقیت دارد،و قاعده اصلی در این قسمت داشتن رزولوشن عالی برای تصاویر است.همه کاربران دوست دارند تصاویری که به اشتراک می گذارند عالی به نظر برسد.برای شروع وارد زیر را در نظر داشته باشید.

تصاویر جذاب و پر نشاط در وبلاگتان داشته باشید.

عکس های خاصی از مشتریانتان و اتفاقاتی که در آن حضور داشته اید.

تمام مواردی که صنعت و کسب و کار شما مرتبط است.

از صفحه Facebookتان تصاویری بگذارید.

۴) تصاویرتان را موقع بازاریابی با پینترست حتما لینک کنید :

هر زمان تصویر یا موردی را به بورد سنجاق می کنید،می توانید لینکی به آن اضافه کنید و مقصد آن را تعیین کنید،و دقت داشته باشید Pinها با صفحه مشخص شده لینک شده باشد.و اگر شما یک عکس از فردی دارید که در حال استفاده از محصول شماست ،دادن یک لینک به صفحه ورودی برای آن کالا یک ایده عالی است.

برای داشتن مدیریت و زمانبندی کافی برای ارسال پست در اینستاگرام وپینترست و…سریع به صفحه اول رفته و ثبت نام کنید و بعد از ثبت نام برای 7 روز ابزارهای مدیریتی ارسال پست برای شما به طور رایگان فعال می شود.

۵) فالوور جذب کنید :

یکی از پرتکرارترین ایده پشت رسانه های اجتماعی جذب فالوور و تولید محتوای عالی است.هر چه Pinها بصری تر و جذاب تر باشند.افراد بیشتری آن را می بییند و به اصطلاح Pin زده و برایآموزش و یادگیری بیشتر آن را انتخاب خواهند کرد.بعد از خلق محتوا بی نظیر،چند روش دیگر برای افزایش فالوور وجود دارد.با ما باشید؛

خلق بورد ویدئویی:

 Pinterest برای کاربران خود امکان سنجاق کردن ویدئو را داده است.پس،اصلا صفحه Pinterest را به جایی برای بهترین ویدئوها در مورد موضوعات اصلی یا داستان های جالب مرتبط با آنچه انجام نمی دهید،تبدیل نکنید!!

پست ها را قابل به اشتراک گذاشتن کنید: اگر در وبلاگتان پست عالی دارید،گزینه(دکمه) Pin-It رسانه اجتماعی را به آن اضافه کنید تا افراد بتوانند به راحتی آن را Pin کنند.

هشتگ ها را نادیده نگیرید :

هشتگ در Pinterest مانند Twitter و اینستاگرام بسیار جواب می دهد.از کمپین های رسانه ای اجتماعی حتما به طور همزمان استفاده کنید، تا پست هایتان را به بیرون ارسال کنید،هشتگ کمک فراوانی برای افراد جهت دنبال کردن و گفتگو می کند.

اصول بازاریابی با پینترست را بی چون و چرا یاد بگیرید.
اصول بازاریابی با پینترست

 

نکات مهم :

نکات زیادی در مورد بازاریابی با پینترست بیان شده است.پینترست دارای انواع استراتژی بازاریابی جذاب و جالبی است.و با استفاده از این ایده ها و شرکت در کمپین های بازار یابی می توانید فعالیت زیادی در پینترست داشته باشید.

آمار جذابی از پینترست را مشاهده کنید:

  • پینترست درماه بیش از ۱۰۰ میلیون کاربر دارد؛
  • ۸۵ % از افرادی که از پینترست استفاده می کنند خانم ها هستند؛
  • ۶۷% از کاربران پینترست  در گروه سنی زیر ۴۰ سال و ۵۴% از کاربران پینترست بین ۳۴ تا ۵۵ سال سن دارند.
  • دو سوم از محتواهای ذخیره شده در پینترست مربوط به کسب و کارهای مختلف است.
  • ۹۳% از کاربران فعال  در پینترست از آن برای برنامه ریزی جهت خریدهای آینده استفاده می کنند.
  • % از کاربران پس از بازدید از کالایی در پینترست اقدام به خرید آن می کنند.

دقت کنید که این آمار از طرف پینرست اعلام نشده است.اما در بیشتر وب سایت ها این اعداد و ارقام بیان شده است.اما با تمام این تفاسیر می توان بر این گفته صحه گذاشت که پینترست در مورد بازار یابی و کسب و کار در حال رشد چشمگیری است.پس برای موفقیت بیشتر در این شبکه اجتماعی حتما اصول بازاریابی با پینترست را آموزش ببینید و به اصول بازاریابی با پینترست وفادار بمانید و سرلوحه کسب و کار خودتان بگذارید.

امتیاز به این مطلب post

جستجو

آخرین مطالب

مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *