Search
Close this search box.

آموزش کامل منوی تنظیمات اینستاگرام (اپدیت 2019)

فهرست مطالب

 

با سلام خدمت مارکتوری های عزیز در این اموزش قصد داریم به شما آموزش کامل منوی تنظیمات اینستاگرام (آپدیت 2019) را خدمت شما ارائه دهیم .با مارکتور همراه باشید.

همان طور ک میدانید در آپدیت های جدید این اپلیکیشن تغییراتی در منوی تنظیمات برای سهولت کارکرد کاربران  انجام شده است ولی این تغییراتی برا افرادی گیج کننده است و ما در این آموزش قصد داریم به شما کمک کنیم تا به راحتی با تمام این تغییرات اشنا شوید .

در گوشه سمت راست صفحه پروفایل آیکون سه خطی را مشاهده میکنید با لمس این آیکون در کنار صفحه گزینه های مختلف را مشاهده میکنید.

آموزش کامل منوی تنظیمات اینستاگرام
آموزش کامل منوی تنظیمات اینستاگرام
آموزش کامل منوی تنظیمات اینستاگرام
آموزش کامل منوی تنظیمات اینستاگرام
  1. Archive(بایگانی) : در این قسمت شما میتوانید پست های مخفی شده خود و تمام استوری هایی را که تا کنون گزاشته اید را تماشا کنید .
  2. Nametag(نشان نام) : شما با استفاده از این گزینه میتوانید بارکد خود بسازید و با دیگران به اشتراک بگذارید و میتوانید با استفاده گزینه اسکن آن وارد صفحه افراد دیگر نیز بشوید . برای آموزش استفاده از nametag اینجا کلیک کنید .
  3. Save(ذخیره شده) :  با استفاده از این گزینه شما میتوانید پست هایی را که با استفاده از آیکون سیو در پست ذخیره کرده اید مشاهده کنید و حتی میتوانید با استفاده از ایکون اضافه کردن بالای صفحه فولدر های دلخواه خود را بسازید .
  4. Close friends(دوستان صمیمی) :این گزینه به شما اجازه میدهد که دوستان صمیمی خود را برای دیدن استوری close frieds انتخاب کنید و به لیست خود اضافه نمایید.
  5. Discover people(یافتن افراد ) : با استفاده از این گزینه شما میتوانید پیج افرادی را که با شماره همراهشان ک شما آن را در گوشی خود سیو کرده اید را پیدا و فالو کنید .

setting تنظیمات

آموزش کامل منوی تنظیمات اینستاگرام
آموزش کامل منوی تنظیمات اینستاگرام

Follow and invite friends (دنبال کردن و دعوت از دوستان) 

  • follow contacts (دنبال کردن مخاطبین ) :

این گزینه شماره تلفن‌های موجود در گوشی شما را اسکن می‌کند و افرادی را که عضو اینستاگرام باشند به شما نمایش می‌دهد. البته شرط این موضوع این است که دوستان شما شماره تلفنشان را در اکانت اینستاگرام ثبت کرده باشند در غیر این صورت حتی اگر عضو اینستاگرام باشند در این بخش نمایش داده نمی‌شوند.

  • invite friends by whatsapp (دعوت از دوستان با واتساپ)

با استفاد از این گزینه در اپلیکیشن واتساپ به شما لینک معرفی پیج داده میشود که میتوانید برای معرفی پیجتان به افراد این لینک را برایشان ارسال کنید.

  • invite friends by email(دعوت از دوستان با ایمیل)

با استفاد از این گزینه در برنامه ایمیل به شما لینک معرفی پیج داده میشود که میتوانید برای معرفی پیجتان به افراد این لینک را برایشان ارسال کنید.

  • invite friends by sms(دعوت از دوستان با پیامک)

با استفاد از این گزینه در برنامه پیامک به شما لینک معرفی پیج داده میشود که میتوانید برای معرفی پیجتان به افراد این لینک را برایشان ارسال کنید.

  • ….invite friends by(دعوت از دوستان از طریق …)

این گزینه نیز همان امر دعوت را با روش‌های دیگر همچون ایمیل یا اشتراک‌گذاری از طریق باقی اپلیکیشن‌ها در اختیارتان قرار می‌دهد.

Notifications (اعلان ها) 

  • pause all(توقف موقت همه موارد) :

این گزینه به شما این قابلیت را میدهد ک انتخاب کنید اطلاعات مربوط به اتفاقات پیجتان در قسمت اعلان بالای صفحه گوشی نمایش داده شود یا نه که شما میتوانید با حرکت اسلایدر این قابلیت را فعال یا غیر فعال کنید .

  • posts,stories and comments(پست ها , داستان ها , نظرها) :

با استفاده از این گزینه میتوانید به صورت مجزا دریافت هر گونه اطلاعاتی را در مورد پست ها , داستان ها , نظرها در قسمت اعلان در بالای صفحه ی گوشی کنترل کنید.

  • following and followers(دنبال شونده ها و دنبال کننده ها) :

با استفاده از این گزینه میتوانید به صورت مجزا دریافت هر گونه اطلاعاتی را در مورد دنبال شونده ها و دنبال کننده ها در قسمت اعلان در بالای صفحه ی گوشی کنترل کنید.

  • direct message(پیام های خصوصی) :

با استفاده از این گزینه میتوانید به صورت مجزا دریافت هر گونه اطلاعاتی را در مورد پیام های خصوصی در قسمت اعلان در بالای صفحه ی گوشی کنترل کنید.

  • live and IGTV(زنده و IGTV) :

با استفاده از این گزینه میتوانید به صورت مجزا دریافت هر گونه اطلاعاتی را در مورد لایو و IGTV در قسمت اعلان در بالای صفحه ی گوشی کنترل کنید.

  • email and sms(ایمیل و پیامک) :

از طریق این گزینه میتوانید اعلان های ارسالی به ایمیل و پیامک های خود را نیز کنترل کنید .

Privacy(حریم خصوصی)

  • comments(نظر ها) :

در این قسمت شما میتوانید نظر های زیر پستتان را کنترل کنید و با استفاده از گزینه های داخل این گزینه شما میتوانید روی نظر ها فیلتر گذاشته و انتخاب کنید که چه افرادی حق کامنت گذاشتن زیر پست شما را ندارد .

  • tags(نشان ها) :

از طریق این گزینه میتوانید انتخاب کنید که در صفحه ی مربوط به تگ در صفحه پروفایل شما چه پست هایی نمایش داده شود و چه پست هایی مخفی شود.

  • story(داستان) :

این بخش مربوط به تنظیمات استوری است که در آن می‌توانید مشخص کنید چه افرادی (همه یا فقط کسانی که فالو کرده اید) قادر به ارسال نظر درباره استوری‌های شما باشند. اگر دوست دارید شخص یا اشخاص بخصوصی قادر به تماشای استوری‌های شما نباشند نیز می‌توانید در همین صفحه آن‌ها را مشخص کنید. عمر استوری‌ها ۲۴ ساعت است و بعد از آن به‌طور خودکار حذف می‌شوند؛ بنابراین اگر می‌خواهید عکس یا ویدیویی که در استوری آپلود می‌کنید در گوشی نیز ذخیره شود، می‌توانید گزینه‌ی Save Sahred Photos را در بخش انتهایی این صفحه روشن کنید.

  • Activity status(وضعیت فعالیت) :

در این قسمت میتوانید انتخاب کنید که اینستاگرام زمان فعالیت شما و آنلاین بودن شما را به افراد دنبال کننده شما نشان بدهد یا نه و میتوانید با حرکت اسلایدر این گزینه را فعال و غیر فعال کنید .

  • Account privacy(خطمشی حساب) :

این بخش مربوط به خصوصی کردن و عمومی کردن پیج میباشد و  شما میتوانید با استفاده از این گزینه پیج خود را باز یا بسته کنید.

  • Blocked privacy(حساب های مسدود شده) :

کاربرانی که بنا به هر دلیلی بلاک کرده‌اید در این بخش لیست خواهند شد تا در آینده و در صورت نیاز بتوانید آن‌ها را آنبلاک کنید.

  • Close friends(دوستان صمیمی) :

این گزینه به شما اجازه میدهد که دوستان صمیمی خود را برای دیدن استوری close frieds انتخاب کنید و به لیست خود اضافه نمایید.

  • Accounts you follow(حساب هایی که دنبال می کنید) :

در این قسمت هم میتوانید افرادی را که انهارا فالو یا دنبال مکنید را ببینید و در صورت لزوم آنها را آنفالو کنید.

Security(امنیت) 

  • password(گذرواژه) :

در این قسمت میتوانید در صورت لزوم اقدام به تغییر رمز کنید و اگر هم رمز خورد را فراموش کرده ای میتوانید ان را بازیابی کنید .

  • Two-factor authentication(احراز هویت دو عاملی) :

در این قسمت میتوانید برای بالارفتن امنیت پیج اقدام به دو مرحله ای کردن رمز عبور کنید. برای اموزش استفاده از این گزینه احراز هویت دو مرحله ای اینجا کلیک کنید.

  • Access data(دسترسی به داده ها) :

در این قسمت میتوانید اطلاعاتی د در مورد فعالیت هایتان بررسی کنید.

  • Download data(دانلود داده) :

از این طریق میتوانید یه کپی از انچه در اینستاگرام به اشتراک گذاشته اید را در ایمیل دریافت کنید.

  • Clear search history(پاک کردن سابقه جستجو) :

با استفاده از این گزینه شما میتوانید سابقه جستجو را در قسمت مربوطه پاک کنید .

Ads(آگهی ها)

در این قسمت میتوانید فعالیت های تبلیغاتی خود را مشاهده کنید .

Accounts(حساب)

  • saved(ذخیره شد) :

با استفاده از این گزینه شما میتوانید پست هایی را که با استفاده از آیکون سیو در پست ذخیره کرده اید مشاهده کنید و حتی میتوانید با استفاده از ایکون اضافه کردن بالای صفحه فولدر های دلخواه خود را بسازید .

  • Close friends(دوستان صمیمی) :

این گزینه به شما اجازه میدهد که دوستان صمیمی خود را برای دیدن استوری close frieds انتخاب کنید و به لیست خود اضافه نمایید.

  • language(زبان) :

با استفاده از این گزینه میتوانید اقدام به تغییر زبان اپلیکیشن کنید .در ضمن زبان فارسی هم به این اپلیکیشن اضافه شده .

  • Contacts s0yncing(همگام سازی مخاطبین) :

این گزینه برای کمک به افراد جهت دنبال کردن مخاطبین خود به صورت دوره ای آپدیت میکند و شما میتوانید دسترسی آن را به مخاطبین خود غیر فعال کنید .

  • Linked accounts(حساب های پیوند شده) :

در این قسمت هم میتوانید حساب های کاربری خود را در اپلیکیشن ها و سایت های دیگر به حساب اینستاگرام خود متصل کنید .

  • Cellular data use(مصرف داده شبکه همراه) :

در این گزینه میتوانید حالت صرفه جویی در داده ها را فعال کنید تا در کاهش مصرف اینترنت به شما کمک کند .(در این حالت ویدیو برای شما پخش نخواهد شد)

  • Original posts(پست های اصلی) :

در این قسمت هم میتوانید ذخیره شدن پست های اپلود شده خود را کنترل کنید .

  • Request verification(درخواست راستی آزمایی) :

این گزینه برای فعال کردن تیک آبی اینستاگرام است .

  • Post you’ve liked(پست هایی ک پسندید) :

در این قسمت میتوانید پست هایی را که لایک کرده اید را مشاهده نمایید.

  • Switch to

    professional account (جا به جایی به حساب حرفه ای) :

در این قسمت هم میتوانید تغییرات پیج خود را انجام دهید برای مثال :

تغییر به بیزینس پیج را میتوانید از این طریق انجام دهید .

Help(راهنمایی) 

در این قسمت میتوانید مشکلات را گزارش و در صورت نیاز از راهنمایی های اپلیکیشن استفاده کنید.

About(درباره) 

در این قسمت هم اطلاعاتی در مورد اکانت اینستاگرام ارائه شده است .

Add account(افزودن حساب) :

از طریق این گزینه میتوانید پیج جدیدی را بسازید یا با پیج های دیگر خود وارد شوید

Log out (خروج از …) :

از طریق این گزینه میتوانید از حساب کاربری خود خارج شوید.دقت داشته باشید که پس از خرج شدن دوباره با وارد کردن رمز عبور میتوانید وارد شوید و پیج شما به طور کامل پاک نمیشود .

Log out all accounts(خروج از همه حساب ها) :

اگر از چند اکانت همزمان استفاده میکنید با این گزینه میتوانید از تمامی انها خراج شوید .دقت داشته باشید که پس از خرج شدن دوباره با وارد کردن رمز عبور میتوانید وارد شوید و پیج شما به طور کامل پاک نمیشود .

روش های جلوگیری از هک شدن در اینستاگرام

در اینستاگرام کسب و کار پررونق داشته باشیم

امتیاز به این مطلب post

جستجو

آخرین مطالب

مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *