Search
Close this search box.

نوشتن و انتخاب متن بیوگرافی برای شبکه های اجتماعی

فهرست مطالب

با سلام خدمت همراهان مارکتوری عزیز در این پست قصد داریم راجب بهترین روش های نوشتن و انتخاب متن بیوگرافی برای شبکه های اجتماعی مطالبی را خدمت شما ارائه دهیم . در ادامه با ما همراه باشید.

بهترین روش های نوشتن و انتخاب متن بیوگرافی برای شبکه های اجتماعی

امروزه شبکه های اجتماعی یکی از راه های ارتباط با ما و نشان دادن شخصیت و رفتار ما هستند.بنابراین وجود یک بیوگرافی خوب در شبکه های اجتماعی می توانید تصویر اولیه درستی از شما بسازد که دیگر امکان تغییر آن را در زمان های دیگر نخواهید داشت. امروز در مارکتور بهترین روش های نوشتن و انتخاب متن بیوگرافی برای شبکه های اجتماعی را به شما معرفی میکنیم .

ایده ها و انتخاب متن برای بیوگرافی در اینستاگرام ، تلگرام و ..

طبق بررسی ها محققان، یک بازدید کننده آنلاین از پروفایل شما در شبکه های اجتماعی، برای تفسیر شما به کمتر از ۲ دهم ثانیه نیاز دارد! یکی از مواردی که در این زمان کوتاه برای شخص قابل مشاهده است، بیوگرافی و یا به اختصار بیو شما است. شما می توانید با رعایت یک سری نکات، بیوگرافی مناسب و بدون مشکلی داشته داشته باشید و با استفاده از ایده های جالب، خود را خلاق نشان دهید. در ادامه مطلب بیشتر به این بحث خواهیم پرداخت.

اهمیت داشتن بیوگرافی مناسب

همانطور که اشاره کردیم، در اولین نگاه تصویری  از شخصیت افراد در ذهن برداشت می شود. طبق بررسی ها تنها ۳ ثانیه طول می کشد تا کسی تصمیم بگیرد که شما را دوست داشته باشد یا نه! اولین چهره و تصوراتی که افراد از شما پیدا می کنند، در سایر تعاملات بعدی هم تاثیر زیادی دارد

  • افزودن نام در بیوگرافی

در بیو شبکه هایی مانند اینستاگرام، بهتر است نام خود را وارد کنید. از آن جایی که ممکن است نام کاربری شما برای همه آشنا نباشد، نام خود را ذکر کنید تا سایر افراد بتوانند شما را کاملا بشناسند.

 

  • کوتاه بودن بیوگرافی

اشتباه رایجی که برخی از افراد در متن بیوگرافی برای تلگرام و.. دارند، توضیح های کامل و طولانی است. واضح است که شما نمی توانید تمام شخصیت خود را در چند کاراکتر بیان کنید. در نظر داشته باشید که برای افراد معمولا خطوط اول مهم است. پس سعی کنید از یک متن کوتاه و معنا دار از افکار خود در کنار عکس مناسب استفاده کنید..

 

  • شجاع بودن در بیان مهارت ها

از مهارت ها و دستاورد های خود نترسید! شما می توانید مهارت های خاص، ویژگی های منحصر به فرد و یا ورزش و سرگرمی خود را به بی اضافه کنید. این کار علاوه بر امکان تبلیغ برای شما، می تواند در پیدا کردن دوستان با سلایق مشترک هم فراهم می کند..

 

  • جالب بودن و طنز بودن نمونه متن بیوگرافی

شکل کلی بسیاری از بیو ها تکراری و قابل پیش بینی است. برای منحصر به فرد شدن بیو خود، می توانید از کلمات خلاقانه و طنز های مناسب و متن زیبا برای بیوگرافی تلگرام و.. استفاده کنید. وجود یک چیز جالب، شما را در ذهن ماندگار تر می کند .

  • از ایموجی های مختلف در متن بیو استفاده کنید.

برای زیبا تر شدن بیو خود از اموجی ها، نماد ها و فونت های مختلف استفاده کنید. این کار در اینستاگرام محبوب است. سعی کنید با خلاقیت خود، نوشته های خود را چشم نواز کنید. این کار تاثیر زیادی روی بیو شما خواهد داشت. برای این کار میتوانید از کیبورد های مختلف فونت دار و سرویس های ایجاد متن با فونت خاص هم استفاده کنید. ایحاد فاصله و خط اضافه بین متون هم جالب خواهد بود . اضافه کردن ایموجی را فراموش نکنید. از اموجی و شکلک های مختلف در میان متون استفاده کنید.

 

  • استفاده از لینک وب سایت و آدرس بیزینس های خود

فراموش نکنید که شبکه های اجتماعی نه تنها در مورد شما توضیح داده اند، بلکه راهی برای دعوت افراد به آشنایی بیشتر در مورد شما هم هستند. اگر شما وبسایت، مجله خبری، وبلاگ و.. دارید، می توانید آن در قسمت URL بیو خود اضافه کنید. همچنین می توانید مطالب مختلف را هم لینک دهید که برای این کار توصیه می شود از کوتاه کننده های لینک هم استفاده کنید.

 

  • نقش تصویر پروفایل را در بهتر دیده شدن اکانت فراموش نکنید.

  • استفاده از کلمات کلیدی مرتبط با خود در بیوگرافی

در برخی از سرویس ها مانند توییتر، برخی افراد با سرچ کردن در میان بیو ها دنبال افراد می گردند. این سرچ های از طریق کلمات کلیدی انجام می گیرد. سعی کنید واژه های قوی در مورد خود پیدا کنید و آن ها را در بیو قرار دهید.

به طور مثال اگر اهل سفر هستید، از واژه هایی مانند Travel و.. می توانید استفاده کنید.

 

  • عدم استفاده از کلمات تکراری و گروهی

شما در بیان تجارب خود باید در نظر داشته  باشید که از واژه هایی که معنی کاملی ندارند و معمولا توسط خیلی از افراد استفاده می شود، استفاده نکنید. به طور مثال استفاده از واژه هایی به تنهایی مانند متخصص، رهبری، استراتژیک، با تجربه، کارشناس، خلاق و یا عالی خود داری کنید. اگر قصد نشان دادن مهارت خود را دارید، آن را کامل بیان کن

به طور مثال به جای بیان واژه خلاق، می توانید پروژه ای که روی آن کار کرده اید یا کار می کنید را نام ببرید.

  • موضوع شبکه های اجتماعی را برای بیوگرافی در نظر بگیرید

از مخاطبان خود در شبکه های باید آگهی داشته باشید. شما ممکن در هر شبکه ای مخاطبان متفاوتی داشته باشید و باید سعی کنید از بیو مرتبط استفاده نمایید. به طور مثال در اینستاگرام سعی کنید بیو شما شامل مشخصات شخصی باشد .

تعداد کارکتر های بیو اینستاگرام: حداکثر ۱۵۰ کاراکتر

  • بروز نگه داشتن بیوگرافی در شبکه های اجتماعی

آپدیت نگه داشتن بیو مهم است. سعی کنید به صورت مرتب آن را بروز رسانی کنید و اطلاعات مناسب را قرار دهید. از آن جایی که هر زمان ممکن است شخص جدیدی بیو شما را ببیند، پس باید یک بیو بروز متناسب با شرایط خود داشته باشید.

  • افزودن هشتگ در بیوگرافی

اضافه کردن هشتگ در بیو هم می تواند راه جالبی برای بیان ویژگی های خود باشد که فضای کافی برای آن ها را ندارید. سعی کنید از هشتگ های غیر مرتبط استفاده نکنید! به طور مثال می توانید ماه تولد خود را با#مرداد، #شهریور و.. نشان دهید و دیگر نیازی به ذکر ویژگی ها این ماه که در ایران روش مرسومی است ندارید.

 

نکات کلی در ایده پردازی و ساخت بیوگرافی

با رعایت این نکات می توانید بیو مناسبی بسازید. پس از ساخت بیو مجدد این چک لیست را بررسی کنید تا اطلاعتی بی نقص ارائه دهید:

  • توضیح دهید که چه کسی هستید و چه کاری انجام می دهید؟
  • دستاورد های خود را معرفی کنید.
  • شخصیت و رفتارات خاص خود را بیان کنید.
  • اهداف خود را ذکر کنید.
  • لینکی از وبسایت، وبلاگ یا پروفایل شبکه اجتماعی دیگری را برای آشنایی بهتر قرار دهید.

 

امتیاز به این مطلب post

جستجو

آخرین مطالب

مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *