Search
Close this search box.

تلگرام یا واتس اپ؟کدام را ترجیح می دهید؟

فهرست مطالب

در این مقاله میخواهیم به بررسی تفاوت های پیام رسان های تگرام و واتس آپ پردازیم با مارکتور همراه باشید

تلگرام یا واتس اپ؟کدام را ترجیح می دهید؟

سوالی که همیشه ممکن است برای کاربران اپلیکیشن های پیام رسان و مسنجر ها مطرح شود، این است که به راستی کدامیک از پیام رسان ها بهتر هستند و قابلیت های بیشتری را به کاربران ارائه می دهند؟ یا امنیت کدامیک بالاتر است؟ در این مطلب قصد داریم به مقایسه تلگرام و واتس اپ بپردازیم. دو پیام رسانی که در کشور ما بیشترین استفاده را دارند. در این مقایسه جامع به بررسی تفاوت ها و شباهت های تلگرام و واتس اپ پرداخته خواهد شد تا دید نسبتا کاملی از این دو پیام رسان داشته باشیم.

مقایسه تلگرام و واتس اپ

قبل از اینکه بخواهیم این دو پیام رسان محبوب را با یکدیگر مقایسه کنیم بد نیست درباره تعدادی از قابلیت های مهم این برنامه ها صحبت کنیم. بعنوان مثال یکی از مهمترین تفاوت ها در مقایسه تلگرام و واتس اپ ، امکان برقراری تماس تصویری در واتس اپ می باشد که این قابلیت همچنان در تلگرام در دسترس نیست. البته تعدادی از نسخه های غیر رسمی تلگرام نظیر تلگرام نارنجی، ویدوگرام و آخرین آپدیت موبوگرام نیز از قابلیت تماس تصویری برخوردار شده اند، اما همچنان این قابلیت در تلگرام نسخه اصلی غیر قابل دسترس می باشد. پس با این حساب برای کسانی که مایلند تنها از نسخه های اصلی و تایید شده خود پیام رسان ها استفاده کنند، امکان تماس تصویری در حال حاضر فقط در واتس اپ برقرار است.

تلگرام یا واتس آپ

مقایسه امکانات تلگرام و واتس اپ

اگر بخواهیم به طور کلی این دو پیام رسان قدرتمند را با یکدیگر مقایسه کنیم، کارشناسان ما جدولی را تهیه کرده اند که به طور تقریبی، مقایسه تلگرام و واتس اپ را برای شما به نمایش گذاشته است.

قابلیتتلگرامواتس اپ
تماس تصویری—-دارد
تماس صوتیدارددارد
Status—-دارد
استفاده از ویژگی فونت—-دارد
تهیه بکاپ از پیام ها—-دارد
قابلیت سیکرت چتدارد—-
امکان تغییر شمارهدارددارد
پشتیبانی از چند زبانیدارد—-
تغییر اندازه متندارددارد
ساخت گروهدارددارد
سقف اعضای هر گروه10000256
استفاده از رباتدارد—-
هشدار منشن حتی در حالت بیصدادارد—-
ارسال نامحدود فایلدارد—-
حجم ارسال فایل1.5 گیگابایت100 مگابایت
اطمینان از خوانده شدن پیامدارددارد
مشاهده زمان خوانده شدن پیام—-دارد
امکان ادیت پیام بدون پاک کردندارد—-
امکان حذف پیامدارددارد
فروارد پیامدارددارد
سطح امنیتبالابالا
مقاومت در برابر حمله MITMدارددارد
نسخه تحت دسکتاپدارددارد
استفاده از نسخه دستکاپ بدون نیاز به گوشیدارد—-

نتیجه مقایسه تلگرام و واتس اپ

در پایان می توان گفت که در مقایسه تلگرام و واتس اپ ، هر دو اپلیکیشن از قابلیت هایی خاص برخوردار بودند که نمی توان یکی را برتر از دیگری دانست. واتس اپ دارای کاربران جهانی بسیار بالاتری از تلگرام می باشد. با این حال تلگرام در ایران دارای کاربران خیلی بیشتری می باشد. اگر از کاربرانی هستید که علاقه مند به برقراری تماس های تصویری و صوتی هستید ، با توجه به این قضیه که حتی قابلیت تماس صوتی تلگرام نیز با فیلترینگ مواجه شده است، واتس اپ انتخاب بهتری می باشد. اما اگر مایل به استفاده از یک پیام رسان سریع که دارای نسخه دسکتاپ بهتری نیز می باشد هستید، تلگرام شاید انتخاب بهتری باشد.

 

منبع:مارکتور

امتیاز به این مطلب post

جستجو

آخرین مطالب

مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *