Search
Close this search box.

قابلیت های جدید تلگرام

فهرست مطالب

ویژگی های تلگرام باعث  شد این پیام رسان طی مدت زمانی کوتاه به محبوبیتی زیاد در سراسر دنیا دست پیدا کند. در این مطلب چند مورد از قابلیت ها و ویژگی های تلگرام که فوق‌العاده کاربردی و مفید هستند را بررسی خواهیم کرد.بامارکتور همراه باشید.

اهمیت ویژگی های تلگرام

به عنوان یک کاربر در پی جانشین‌هایی برای واتس اپ و یا دیگر پیام‌ رسان‌ها و همچنین یک کاربر قدیمی این پیام رسان که احتمالا از برخی ویژگی های تلگرام بی‌خبر هستید، در ادامه به چند مورد از قابلیت‌های آن اشاره خواهیم کرد.

عوض کردن شماره تلفن

در سایر پیام‌ رسان‌ها، شماره موبایلی که در ابتدا با آن حساب را فعال کرده‌اید، اساس اکانت شما محسوب می‌شود. پس در صورت انتقال مالکیت سیم کارت و یا تعویض آن به هر دلیل دیگری، با دردسرهایی رو به رو خواهید شد.

اما یکی از ویژگی های تلگرام امکان عوض کردن شماره است، بدون این که تاریخچه‌ پیام‌هایتان پاک شود.

کافی است وارد تنظیمات برنامه شده و گزینه “Change Number” را انتخاب کنید. سپس دستورالعمل ارائه شده را دنبال کنید. تمامی پیام‌ها به حساب کاربری جدیدتان منتقل شده و شماره موبایلتان به همه مخاطبان قبلی اعلام خواهد شد.

و حتی اگر شما گوشی همراه خود را عوض کنید ولی با همان شماره وارد تلگرام شوید تمامشماره های شما در مخاطبین تلگرام باقی میماند.

پشتیبانی از چند حساب کاربری

به لطف یکی از آپدیت‌های اخیر برنامه، نیاز به حذف کردن شماره تقریبا از بین رفته است، چرا که می‌توان در آن واحد، چند حساب کاربری تلگرام داشت و مخاطب‌های خود را در هر یک دسته‌بندی کرد. جابه‌جا شدن بین حساب‌های کاربری خود، تنها با چند لمس میسر می‌شود. که در ردیف تنظیمات تلگرام قرار دارد.

 

گفتگوهای رمزی

آیا به این موضوع توجه کرده‌اید که تاریخچه پیام‌های شما با دیگران، حاوی اطلاعات بسیار مهمی است، به طوری که در صورت قرار گرفتن آن‌ها در اختیار دیگران به صورت یکجا، هیچ چیزی از شما پیش بقیه پوشیده نخواهد ماند؟ بهتر است به جای این که به طور مستمر گفتگوهایتان را پاک کنید، از یکی از مهمترین ویژگی های تلگرام بهره برده و در گفتگوهای مخفی مکاتبه کنید.

 

تلگرام

سکرت چت‌ها(گفت وگو پنهان) نیز همانند پیام‌های عادی تلگرام به صورت سرتاسری رمزنگاری می‌شود، اما هرگز در سرورهای این شرکت ثبت نشده و بعد از گذشت مدت زمانی مشخص که توسط شما تعیین می‌شود، هیچ اثری از صفر و یک‌های آن‌ها باقی نخواهد ماند.

کافی است یک مخاطب را انتخاب کرده و به جای شروع کردن گفتگوی عادی، یک سکرت چت با وی آغاز کنید. هر پیامی که رد و بدل می‌کنید، بعد از گذشت زمان تعیین شده حذف خواهد شد. یکی از بهترین قابلیت‌های سکرت چت‌ها، عدم امکان گرفتن اسکرین شات گرفتن از آن‌ها است. و فرد نمیتواند از محتوای پیام شات بگیرد ویا حتی برای فرد دیگری پیام هارا بفرستد.

 

سفارشی‌سازی کردن ظاهر

 

تلگرام

 

برخلاف دیگر پیام‌ رسان‌ها،‌ در تلگرام می‌توان پوسته سفارشی خود را طراحی کرد و بر روی رابط کاربری قرار داد. هر کاربر می‌تواند ظاهر تلگرام خود را از دیگران متفاوت کند. خوشبختانه دو کانال رسمی نیز به این منظور وجود دارد که تم‌های موبایل و دسکتاپ تلگرام را به صورت آماده در اختیارتان قرار می‌دهند.

برای ایجاد یک پوسته وارد تنظیمات شده و به قسمت Theme بروید. سپس گزینه Create New Theme را انتخاب کنید. در اینجا قادر خواهید بود به نقاشی و طراحی پرداخته و ظاهر رابط کاربری پیام‌ رسان را خودتان مشخص کنید. خوشبختانه می‌توان رنگ ریز به ریز قسمت‌های مختلف رابط کاربری را سفارشی کرد. برای تغییر دادن تصویر پس‌زمینه، بعد از ورود به تنظیمات وارد Chat Background شوید.

 

آپشن‌های اضافی برای چت

بخشی از مهمترین ویژگی های تلگرام به قابلیت‌های متفاوت آن در بخش پیام‌ رسانی متنی برمی‌گردد.

به عنوان نمونه قادر به حذف و یا ویرایش کردن یک پیام بعد از ارسال آن هستید. البته برای این کارها فقط تا 48 ساعت بعد از انتشار فرصت دارید. گفتنی است در صورت ویرایش کردن یک پیام، یک تگ تحت عنوان “Edited” (ویرایش شده) به پایین آن اضافه می‌شود.

یکی دیگر از قابلیت‌های جالب آن امکان گروه‌بندی دسته‌ای مشخص از پیام‌ها درون گروه‌ها و کانال‌ها از طریق هشتگ‌ها است. قابلیت پین کردن یک پیام مهم در گروه و یا کانال از دیگر ویژگی های تلگرام به شمار می‌رود.

 

منبع:مارکتور

امتیاز به این مطلب post

جستجو

آخرین مطالب

مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *