Search
Close this search box.

چگونه بلاگر و اینفلوئنسر شویم و کسب در آمد بالایی داشته باشیم ؟

فهرست مطالب

اینفلوئنسر کیست ؟چیست؟

شاید در سالهای گذشته با تکرار شدن کلمه اینفلوئنسر در اینستاگرام و شبکه‌های اجتماعی ،برای شما هم سوال شده باشد که اینفلوئنسر چیست؟ یا در واقع اینفلوئنسر کیست؟ اینفلوئنسرها کاربران پرفالووری هستند که بسیاری از ما آنها را در شبکه‌های اجتماعی دنبال می‌کنیم. گاهی می‌شنویم که کار پردرآمدی دارند.در این مقاله چگونه بلاگر و اینفلوئنسر شویم نکات جذابی را برایتان توضیح می دهیم با ما همراه باشید.

اینفلوئنسر و در آمد بالا:

گاهی روتین زندگی اینفلوئنسر را دنبال می‌کنیم و از بین‌شان چند نفری را دوست داریم . گاهی از خود راضی به نظر می‌رسند، گاهی مهربان و صمیمی می‌شوند و بعضی‌هایشان هم کمتر جلوی دوربین‌اند و بیشتر عکس‌های خوش آب و رنگ‌شان را بدون حضورشان می‌بینیم. ویژگی مشترک همهاینفلوئنسر ها این است که فالوورهای زیادی دارند و دائم در حال انتشار محتوا هستند. اینفلوئنسرها شغلی دارند که جذاب به نظر می‌رسد؛ البته اگر به مرحله‌ای رسیده باشند که بشود اسمش را شغل گذاشت. آنها از انتشار عکس و تصاویر از کارهایی که دوست دارند درآمد کسب می‌کنند و به روی مخاطبانشان تاثیر می گذارند.

معنی اینفلوئنسر چیست؟

اگر بخواهیم بدانیم که اینفلوئنسر کیست، بهتر است ایتدا معنی این کلمه را بدانیم. پس به سراغ این سوال برویم؛ معنی اینفلوئنسر چیست؟ واژه  Influencer (اینفلوئنسر) در لغت یعنی «تاثیرگذار» و کسی که قدرت نفوذ روی نظر دیگران و جهت‌دهی به افکار آنها را دارد. معنی اینفلوئنسر ابتدا در یوتیوب شکل گرفت و بعد وارد شبکه های اجتماعی دیگر مثل اینستاگرام شد. واژه اینستافیمس (InstaFamous) هم اشاره به همین اشخاص دارد و گاها در میان مردم اصطلاحاتی مثل شاخ اینستاگرام هم می شنویم.

اینفلوئنسر چه کسانی هستند؟

 آیا واقعا  فعالان فضای مجازی تاثیرگذارند؟ در دنیای واقعی افراد تاثیرگذار مانند  استادان دانشگاه‌ها، نویسنده و روزنامه‌نگاران، چهره‌های مشهور و دانشمندان هستند اما در دنیای مجازی قاعده بازی تفاوت زیادی دارد. اینفلوئنسرها افرادی هستند که توانسته‌اند فالوورهای زیادی جذب کنند و در تصمیم‌گیری‌های آنها موثر باشند. گاهی اعضای این دو دسته با هم یکی هستند و چهره‌هایی که در دنیای واقعی شناخته شده و تاثیرگذار بودند و حالا در فضای مجازی هم فعالیت می‌کنند. بسیاری از هنرمندان و ورزشکاران در اینستاگرام پرفالوور هستند و جزء این دسته به حساب می‌آیند. همچنین بعضی از چهره‌هایی که در فضای مجازی مورد پسند کاربران بودند، حالا در دنیای واقعی هم شناخته می‌شوند. مثلا بسیاری از اینفلوئنسرها با استفاده از محبوبیت‌شان توانستند برندهایی به ثبت برسانند و فعالیت خارج از فضای مجازی را شروع کنند.

محیط زیست و اینفلوئنسرها :

اگر به اینفلوئنسرهایی که می‌شناسید فکر کنید، ممکن است بعضی از آنها را در زمینه‌ای به جز تبلیغات هم موثر بدانید. مثلا در زمینه مد و زیبایی، محیط زیست، سفر و روزنامه نگاری و… بسیاری از اینفلوئنسرها در سراسر دنیا تلاش کرده‌اند تنها در زمینه تبلیغات تجاری و معرفی کالا موثر نباشند بلکه تاثیرات اجتماعی و فرهنگی و حتی سیاسی روی مخاطبان خودشان داشته باشند. درواقع حالا با افزایش تعداد اینفلوئنسرها تولید محتوای مفید و جذاب مهم‌تر از قبل شده است و این موضوع تبدیل به لازمه اینفلوئنسر بودن شده است. آنها در مورد موضوعات خاص به مخاطبانشان اطلاعات می‌دهند و آنها را آگاه می‌کنند، آموزش می‌دهند و حتی بعضی از آنها همزمان با اتفاقات و رویدادهای سیاسی ، اجتماعی نظراتشان را با مخاطبانشان در میان می‌گذارند تا روی افکار آنها درباره این موضوعات هم تاثیر گذار باشند.

اینفلوئنسرها چه کسانی هستند؟

بنابراین اگر بخواهیم بدانیم اینفلوئنسر چیست باید گروه‌های مختلفی از افراد را در نظر بگیریم که همه در یک تعریف نمی‌گنجند. از کمدین‌هایی که تنها محتوای سرگرم کننده انتشار می دهد، تا مدل‌هایی که عکس‌های زیبا، برایشان مخاطب جذب کرده و حتی افرادی که تنها به دلیل بعضی کارهای عجیب مشهور شده‌اند و افرادی که با نوشتن کپشن‌های پرمحتوا محبوب شده‌اند، همه در گروه افراد پرفالووری که می‌شود اسم اینفلوئنسر را روی آنها گذاشت می‌گنجند و همگی می‌توانند از اینستاگرام و شبکه‌های اجتماعی دیگر کسب درآمد کنند. بسیاری از اینفلوئنسرها حتی تصمیم گرفته‌اند تنها در حوزه تخصصی خودشان پست منتشر کنند و هیچ گونه فعالیت تبلیغاتی نداشته باشند. این افراد هم اینفلوئنسر به حساب می‌آیند اما زمینه اصلی فعالیت آنها اقتصادی نیست. بنابراین با طیف وسیعی رو به رو هستیم که بسیار با هم تفاوت دارند.

آیا اینفلوئنسرها فقط در زمینه اقتصادی فعالیت دارند؟

شاید هنوز هم درابره شناخت اینفلوئنسر دچار سردر گمی هستید. ابزارهایی که به ما کمک می‌کند متوجه شویم که چه کسی را می‌شود اینفلوئنسر نامید شامل تعداد فالوور، میزان مشارکت یا اینگیجمنت فالوورها و میزان تاثیرگذاری فرد روی رفتارهای مخاطبانش در دنیای واقعی است که البته بررسی و اندازه‌گیری مورد آخر بسیار دشوار است. مشاهده اعداد و ارقام تعداد فالوور و اینگیجمنت امکان‌پذیر است اما چطور می‌شود تاثیرگذاری در دنیای واقعی را سنجید؟ گاهی اینفلوئنسرها با برگزاری کمپین‌هایی نتایج قابل مشاهده و قابل اندازه‌گیری از میزان تاثیر خودشان بر مخاطبان در دنیای واقعی به نمایش بگذارند.

کمک های انسان دوستانه به کمک اینفلوئنسرها :

به عنوان نمونه در ایتالیا ویروس کرونا شیوع پیدا کرد و در حالی که بیمارستان‌ها برای مراقبت از بیماران و تامین لوازم  پزشکی  دچار مشکل شده بودند،یکی از اینفلوئنسرها توانست با جمع کردن مبلغ بالایی از کمک‌های فالوورهایش به بعضی از این بیمارستان‌ها کمک کند. یک حرکت انسان‌دوستانه که فراتر از کسب درآمد از اینستاگرام رفته و در دنیای واقعی نتایج قابل اندازه‌گیری به همراه داشته است. او در کپشن یکی از پست هایش بعد از توضیح شرایط اپیدمی در ایتالیا نوشته: ما شروع به جمع‌آوری کمک برای یک بیمارستان در میلان کردیم و بیش از 3.6 میلیون یورو جمع‌آوری شد. و بعد از آن بسیاری دیگر هم شروع به جمع‌آوری کمک کردند اما هنوز کارهای زیادی برای انجام دادن باقی مانده است.

میزان تاثیرگذاری اینفلوئنسرها :

بسیاری از کمپین‌های اینفلوئنسر مارکتینگ در اینستاگرام به اندازه گیری و قدرت تاثیر اینفلوئنسرها به این نتیجه رسیده اند که آنها در دنیای واقعی روی خرید و رفتار کاربران و فالورهای خود تاثیر بسزایی دارند.

رمز موفقیت اینفلوئنسرها چیست؟

  رمز موفقیت یک اینفلوئنسر چیست؟  و چگونه به راحتی اعتماد دیگران را جلیب می کنند؟

استفاده از ابزار توصیه یک دوست(word of mouth):

بله تعجب نکنید اینفلوئنسرها با استفاده از این تکنیک ساده و راحت که از قبل زمینه سازی شده به مخاطبان خود پیشنهاد می دهند که از فلان خدمات و یا برند خریداری نمایند،و چون مخاطبان رابطه خوبی با اینفلوئنسها دارد به راحتی پیشنهادش را می پذیرد و تنها رمز موفقیتشان است و به راحتی و حتی بهتر از هر پیام بازرگانی می توانند روی ذهن مخاطبان خود تاثیر بگذارند.ویک فعالیت اقتصادی ارزشمند و پر سود را داشته باشند.

 ویژگی‌های اساسی یک اینفلوئنسر چیست؟

از آنجایی که این حرفه جدید است هنوز قواعد و قوانین زیادی برای آن تعریف نشده است و تا حد زیادی بستگی به این دارد که هر اینفلوئنسر خودش برای صفحه‌اش چه تصمیمی می گیرد و شخصا چه ویژگی‌هایی داشته باشد. در بسیاری از کشورها قوانینی وضع شده که به مالیات گرفتن از اینفلوئنسرها مربوط است. آنها حالا در این کشورها مالیات هر فعالیت تبلیغاتی را پرداخت می‌کنند و شغل‌شان مثل هر شغل مرسوم دیگری به رسمیت شناخته می‌شود. اما در ایران هنوز این شرایط به وجود نیامده است.

چگونگی شناخت بلاگر و اینفلوئنسر :

صداقت :

صداقت یکی از ویژگی‌هایی است که به دلیل داشتن مخاطبان زیاد، از اینفلوئنسرها انتظار می‌رود داشته باشند. در کشورهای مختلف قوانین سختی برای برخورد با اینفلوئنسرهایی که از دروغ استفاده می‌کنند گذاشته شده است. اینستاگرام هم قوانینی تعیین کرده که از این اقدامات جلوگیری کند. مثلا از اینفلوئنسرها می‌خواهد تبلیغاتشان را پنهان نکنند و از روبات‌ها برای افزایش فالوور و اینگیجمنت استفاده نکنند. اینستاگرام با فعالیت‌هایی مثل بن کردن و مسدود کردن صفحات یا اکشن بلاک کردن تا حدی توانسته قوانین مورد نظرش را عملیاتی کند. حالا اینفلوئنسرهایی که اقدام به خرید فالوور و لایک فیک می‌کنند یا تبلیغاتشان را پنهان ‌کنند با خطر مسدود شدن صفحه‌شان مواجه می‌شوند.پس به راحتی به این سوال که چگونه بلاگر و اینفلوئنسر صادق هستند یا خیر پاسخ داده شد.

پرهیز از ترغیب به کارهای خطرناک:

اما جدای از قانون و مقررات، بعضی وظایف و ویژگی‌های اخلاقی هم برای اینفلوئنسرها تعریف شده است که شبیه به قوانین نانوشته هستند و مسئوولیت اجتماعی آنها را مشخص می‌کنند. مثلا اینکه اینفلوئنسرها نباید مخاطبانشان را به کارهای خطرناک ترغیب کنند یا همزمان با بحران‌های اجتماعی با مردم همراه شوند و با آنها ابراز همدردی کنند. ویژگی‌هایی از این دست به آنها کمک می‌کند محبوبیت خود را افزایش بدهند و ارزش صفحه خود را حفظ کنند.

داشتن خلاقیت زیاد:

خلاقیت یکی دیگر از ویژگی‌هایی است که اینفلوئنسرها باید آن را در خود تقویت کنند تا بتوانند رشد کنند و مخاطبان خود را حفظ کنند. در شرایطی که فعالان فضای مجازی روز به روز بیشتر می‌شوند و این شغل جذاب هر روز پرطرفدارتر شده است، خلاقیت لازمه اینفلوئنسر شدن و اینفلوئنسر باقی ماندن است چرا که محتوای غیرخلاقانه به راحتی می‌تواند میان اقیانوسی از محتواها غرق و فراموش شود.

چگونه بلاگر و اینفلوئنسر را از هم تشخیص دهیم؟

اینفلوئنسر و بلاگر کیست؟ در حالی که بسیاری از افراد اینفلوئنسرها و بلاگرها را یکی می‌دانند، این دو حرفه تفاوت‌هایی با هم دارند. اگر بخواهیم تفاوت اینفلوئنسر و بلاگر را درک کنیم در ابتدا باید معنی blogger (بلاگر) هم بدانیم.

معنی بلاگر چیست؟

بلاگر شخصی است که به وبلاگ نویسی مشغول است وآن را مدیریت می کند در اصل بلاگر برای سرویس بلاگ و محتوای اصلی سایت محتوا می نویسد و انتشار می زند و آن را به روز نگه می دارد.

وظایف بلاگرها چیست؟

بلاگرها گاهی اوقات برای خوانندگان  و مخاطبان خود از طریق حل مشکلات و یا بدست آوردن دانش در مورد موضوعی خاص برای غنی سازی زندگی آنها تلاش می کنند و متن، تصاویریا فیلم و هر شکلی از محتوا که یک بلاگر بیان می کند باید مفید و مرتبط باشد. بلاگرها در راستای موضوع بلاگ شخصی‌شان تولید محتوا می‌کنند و لزوما در اینستاگرام و سایر شبکه‌های اجتماعی فعال نیستند.

معیار اصلی بلاگر بودن چیست؟

بعضی از کارشناسان حوزه دیجیتال معتقدند بلاگرها حتما باید صاحب وبسایت یا وبلاگ باشند تا بشود آنها را بلاگر نامید. اما این روزها به پلتفرم‌هایی مثل توییتر ابزارهای میکروبلاگینگ گفته می‌شود. در اینستاگرام می‌توانید موقع تبدیل کردن صفحه به یک پیج بیزنس، عنوان فعالیت پیج را (بلاگ شخصی)بگذارید و این یعنی اینستاگرام خود را پلتفرمی مناسب بلاگ کردن به حساب می‌آورد.می توان گفت وبلاگ یا وبسایت داشتن ،دیگر معیار اصلی بلاگر بودن نیست. بلکه تولید محتوای حرفه‌ای در یک موضوع خاص بلاگرها را از دیگران جدا می‌کند.

علت انتخاب اینفلوئنسر ها از اینستاگرام چیست؟

 اینفلوئنسر اینستاگرام کسی است که شبکه اجتماعی اینستاگرام را برای فعالیت محتوایی خودش انتخاب کرده است. در حال حاضر اغلب اینفلوئنسرهای دنیا حتی اگر در شبکه‌های اجتماعی دیگر هم فعالیت دارند، تلاش می‌کنند یک صفحه اینستاگرام فعال داشته باشند چرا که اینستاگرام یکی از مهم‌ترین پلتفرم‌ها برای آنها به حساب می‌آید و درآمد بالایی برایشان به همراه دارد.

یوتوب و اینفلوئنسرها:

این روزها اینفلوئنسرها را بیشتر از طریق اینستاگرام می‌شناسیم، اما این تنها پلتفرمی نیست که افراد در آن می‌توانند تاثیرگذار باشند. یوتیوب یکی دیگر از پلتفرم‌های بسیار محبوب در دنیا برای اینفلوئنسرهاست و در صورت موفقیت یک یوتیوبر، درآمد بسیار بالایی برای او به همراه دارد.

فیس بوک و اینفلوئنسرها:

فیس‌بوک از دیگر پلتفرم‌هایی است که اینفلوئنسرها در آن حضور دارند اما میزان تاثیرگذاری آنها نسبت به اینستاگرام و یوتیوب به دلیل محدودیت‌های الگوریتم فیس‌بوک و تفاوت‌های فنی این شبکه اجتماعی کمتر است.

لینکدین میزبان دیگر اینفلوئنسرها:

لینکدین هم میزبان اینفلوئنسرهایی در حوزه‌های مختلف حرفه‌ای است که در انواع مشاغل توانسته‌اند نفوذ بیشتری روی فعالان حوزه کاری خودشان پیدا کنند. در این شبکه اجتماعی بعضی از اینفلوئنسرها روی حرفه خاصی تاکید ندارند و در حیطه موفقیت‌های شغلی فعالند و افرادی از طیف‌ها و حرفه‌های مختلف آنها را دنبال می‌کنند.

توییتر و اینفلوئنسرها:

در توییتر هم افراد پرفالوور توانسته‌اند با برندها و سازمان‌های مختلف همکاری کنند و درآمد داشته باشند. اینفلوئنسرهای توییتر اغلب در حوزه خبر و ترندها موفق هستند و شیوه تولید محتوای آنها به کلی با اینفلوئنسرهای اینستاگرامی متفاوت است. پینترست و سایر شبکه‌های اجتماعی از جلمه تیک‌تاک و اسنپ چت و برخی دیگر از آنها که در ایران طرفداران زیادی ندارند هم سهمی از این فضا را در اختیار دارند.

مارکتینگ و اینفلوئنسرها :

با وجود اینکه در شبکه‌های اجتماعی مختلف اینفلوئنسرها توانسته‌اند بر سایر کاربران تاثیر بگذارند، در تمام دنیا اینستاگرام پلتفرم محبوب برندها برای اینفلوئنسر مارکتینگ بوده است.

نحوه کسب درآمد اینفلوئنسرها از اینستاگرام ؟

 اینفلوئنسرها در هر کدام از پلتفرم‌هایی که فعالیت دارند شیوه‌های خاصی برای کسب درآمد دارند. در اینستاگرام شناخته شده‌ترین راه، انجام تبلیغات برای برندهاست که هم می‌تواند از طریق ارتباط مستقیم برند با اینفلوئنسر شکل بگیرد و هم می‌تواند به واسطه آژانس‌های تبلیغاتی صورت بگیرد.

کمپین اینفلوئنسرها چیست؟

آیا تا به حال نام این کمپین را شنیده اید؟ می دانید کار این کمپین چیست؟به تازگی امکان دیگری هم توسط پلتفرم اینفلوئنسر مارکتینگ ایجاد شده که اینفلوئنسرها و برندها در آن می‌توانند مستقیما یکدیگر را پیدا کنند و کمپین‌ بیشتری اجرا کنند.

ثبت کمپین:

برای شرکت در این کمپین کافی است برندها کمپین خود را  ثبت کنند و اینفلوئنسرهای عضو  به سادگی می‌توانند کمپین‌های فعال را در اینستاگرام ببینند و با هر کدام از آنها که برای صفحه‌ مناسب می‌بینند، همکاری کنند. مثلا اگر یک برند تولیدکننده پوشاک بخواهد با اینفلوئنسرها مشغول در زمینه پوشاک همکاری کند، می‌تواند کمپین خود را ثبت کند، سپس اینفلوئنسرهایی که در این زمینه کار می کنند با مشاهده این برند و طبق سلیقه خود و مخاطبانشان محصولات این برند را تبیلغ می کنند و به راحتی و بعد از مدتی صاحبان این محصول می توانند تبلیغ محصولات خود را در صفحه های اینفلوئنسرها ببینند و با مشتریان تازه و وفادار تری مواجه شوند.

پایان گفتار:

در این مقاله سعی شد چگونه بلاگر و اینفلوئنسر را از هم تشخیص دهیم و یا چگونه بلاگر و اینفلوئنسر کسب در آمدهای هنگفتی دارند نکات جذابی را بیان کردیم .امیدواریم این مقاله برای شما مفید و سازنده باشد.و با شناخت هر چه بیشتر این موضوع که چگونه بلاگر و اینفلوئنسر به موفقیت رسیده اند شما هم بتوانید پله های ترقی را طی کنید.

امتیاز به این مطلب post

جستجو

آخرین مطالب

مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *