یک قابلیت بسیار ایده آل برای رشد و افزایش کسب و کار در اینستاگرام استوری است هر چند برای افزایش بازدید باید از ترفند افزایش بازدید استوری اینستاگرام استفاده کرد، برای اثبات کردن این مساله کافیست به این نکته اشاره کنیم که از اواخر سال ۲۰۱۶ تا ابتدای سال ۲۰۱۷ که به قابلیت اینستاگرام استوری اضافه شد، میزان بازدید از استوری اینستاگرام از صفر به بالای ۲۵۰ میلیون در روز رسید. در این مقاله به بررسی و تحلیل ترفند افزایش بازدید استوری اینستاگرام پرداخته می شود با ما همراه باشید.
ترفند افزایش بازدید استوری اینستاگرام :
تعامل مخاطبان با پیج با افزایش بازدید فالوورها از استوری، افزایش پیدا می کند.یکی از راه های ورود پیج به اکسپلور افزایش تعامل کاربران با استوری است.و همانطور که می دانید، با ورود پیج به صفحه اکسپلور، اینستاگرام، استوری ما را به دیگر کاربران توصیه می کند. این توصیه،موجب افزایش تعداد فالوورها و کاربران بیشتری می شود.
راهکار های زیادی برای افزایش بازدید ویو از استوری اینستاگرام، وجود دارد. همچنین رعایت نکردن بعضی از دستور العمل ها موجب افت بازدید استوری می شود. با ما همراه باشید.
ترفندهای ساده برای افزایش بازدید استوری :
یکی از مزیت های استوری مدت زمان ۲۴ ساعت آن است برای موفقیت در اینستاگرام باید تلاش کنیم که کاربران کسب و کارمان را بشناسند. استوری یکی از روش ها برای شناسایی کسب و کار ما به کاربران است.
نا گفته نماند استوری اینستاگرام ویژگی های زیادی را در اختیار کاربر ان گذاشته که با کمک این قابلیت ها می توانند انقلابی در افزایش بازدید استوری اینستاگرام خود برپا کنید.
استفاده از هشتگ (#) :
جهت افزایش ویو استوری اینستاگرام استفاده از هشتگ در استوری، بسیار موثر و تاثیر گذار می باشد،چون در حال حاضر یار جدا نشدنی در شبکه های اجتماعی استفاده از هشتگ است. بیشتر کاربران مساله مورد نظر خود یا مسائل داغ روز را با کمک از هشتگ پیگیری می کنند.
برای نمونه در اکنون از #روز، ۱,۴۱۰,۷۱۶ کاربر استفاده می کنند. با گذاشتن هشتگ در استوری، کاربر استوری ما در بین انبوهی از استوری ها به راحتی می تواند استوری را پیدا کند. به شدت توصیه می کنم که از هشتگ نام برند یا نام محصول استفاده شود.
استفاده از منشن (Mention):
قابلیت دیگری که اینستاگرام در اختیار کاربران گذاشته است ،منش کردن افراد در استوری است. منش کردن اشخاص خاص و همچنین پیج های مرتبط با کسب و کارتان موجب افزایش بازدید استوری اینستاگرام می شود.
استفاده از تیتر کوتاه و جذاب (Attractive headline):
برای خواندن متن های طولانی ،کاربران شبکه های اجتماعی زمان زیادی را صرف نمی کنند. با کمک عبارات کوتاه و جذاب در استوری نظر آن ها را جهت مشاهده ادامه استوری ها جذب کنید. بیشتر کاربران با مطالعه تیتر، مصمم به مشاهده ادامه یک متن یا عکس یا ویدیو می شوند.
استفاده از لوکیشن برای افزایش بازدید استوری :
تعدادی از کاربران در اینستاگرام هستند که با استفاده از لوکیشن، موضوع مورد نظر خود را سرچ می کنند،موقعیت یاب یا لوکیشن کاربردش شبیه به هشتگ است. با گذاشتن لوکیشن در استوری اینستاگرام کاربران می توانند به راحتی ما را پیدا کنند.
این نکته را حتما در ذهن خود داشته باشید که اینستاگرام گزینه ،درج موقعیت یاب در استوری را بی علت در اختیار کاربران نگذاشته .حدود ۵۰ % از اکانت هایی که از موقعیت یاب استفاده می کنند، بازیدید استوری هایشان از اکانت هایی است که از موقعیت یاب استفاده نمی کنند بیشتر است. بعد از این شما نیز حتما از موقعیت یاب در استوری استفاده نمایید.
استفاده از ویدیو های کوتاه برای افزایش بازدید استوری :
گذاشتن کلیپ هایی با مدت زمان کم با موضوع معرفی کسب و کارتان، کلیپ های طنز، سرگرم کننده، انگیزشی، آموزشی، … موجب افزایش بازدید استوری اینستاگرام می شود.
در وقت مناسب استوری بگذارید:
روزانه توسط کاربران یا آکانت استوری های زیادی منتشر می شود، ولی فقط درصدی از این استوری ها، بازدید زیادی دارند ، وعلت آن هم منتشر کردن استوری در ساعت شلوغی اینستاگرام است. به عنوان نمونه در روزهای تعطیل ویو استوری اینستاگرام بسیار کم واصولا کاربران قبل از انجام کارها یا بعد از اتمام کارهایشان به اینستاگرام سر می زنند.
طبق گزارشات بهترین زمان برای انتشار استوری در روزهای کاری بین ساعت ۴ تا ۶ صبح، ۸ تا ۱۰ صبح، ۱۲ تا ۲ بعدازظهر، ۸ تا ۱۰ شب بهترین و مناسب ترین زمان است.
استفاده از امکانات جانبی استوری اینستاگرام:
امکانات جذاب و جالب دیگری نیز برای افزایش ویو استوری اینستاگرام در اختیار قرار داده است،مانند: استیکرهای زیبا و متنوع، گذاشتن فرم های نظرسنجی یا پرسش و پاسخ با کاربران، ایجاد لایو (Live)، … . با کمک هرکدام از این قابلیت ها در جای مناسب خود می توانید تاثیر مستقیم آن در افزایش ویو استوری اینستاگرام مشاهده کنید.
ترتیب بازدید استوری اینستاگرام :
اگر شما دارای یک پیج شخصی هستید، قطعا پس از انتشار استوری، اشخاصی که استوری شما را مشاهده کرده اند را چک می کنید.و اگر دارای یک اکانت تجاری هستید حتما اشخاصی که استوری های شما را دنبال می کنند، را بررسی می کنید. چون با این کار بررسی قادر به آشنایی با جامعه هدف و برقراری ارتباط بهتری با آن ها می شوید.
امکان دارد این سوال برای شما مطرح شود؟ که چرا بعضی از اشخاص به طور ثابت و همیشه در ابتدای لیست بازدیدکنندگان استوری هایتان قرار دارند؟ و اصلا شخص دیگری جایگزین آن ها نمی شود؟
برای این کار اینستاگرام از یک الگوریتم خاص استفاده می کند که هنوز هیچ فردی موفق به دستیابی به این الگوریتم نشده است. ولی طبق تحقیقات انجام شده اشخاصی در ابتدای لیست بازدیدکنندگان استوری قرار دارند، افرادی هستند که بیشتر از دیگر کاربران با پیج شما در تعامل هستند.
یعنی به طور مرتب و منظم از استوری های شما بازدید و با ارسال پیام یا لایک با شما در ارتباط هستند. پس اگر قصد داریدبا یک پیج خاص ارتباط خوبی داشته باشید و یا علاقه دارید توجه یک فرد به شما جلب شود از همین الان شروع کنید به مشاهده استوری و ایجاد تعامل و ارتباط با اکانت مورد نظر .
آمار بازدید استوری اینستاگرام:
با استفاده از پلتفرم Instagram Insights ،اینستاگرام این امکان را برای کاربران خود فراهم کرده، که از استوری هایشان اطلاعات دقیق تری در دسترس داشته باشند. به عنوان نمونه،می توانید آماری از اینکه چه تعدادی از کاربران استوری شما را مشاهده و چه میزان بازدید از استوری های تان پریده است.
هنگامی که به صفحه Instagram Insights وارد می شوید، با آمار و کلماتی مواجه می شوید، که بعضی از معنایی آن برایتان نا آشنا است.با ما همراه باشید.
- بازدید کننده یکتا (Reach): میزان کاربران حقیقی که استوری شما را مشاهده کرده اند.
- نمایشها (Impressions): میزان دفعاتی که استوری برای اشخاص به نمایش در آمده . به عنوان مثال ممکن است شخصی استوری شما را ۴ بار مشاهده کرده باشد.
- پیشرویها (Taps forward،forward در استوری اینستاگرام): این گزینه نشان می دهد که چه تعداد از افراد استوری های بعدی شما را دیده اند.
- پسرویها (Taps back): این گزینه تعداد دفعاتی را که افراد به استوری قبلی شما مراجعه کرده اند نشان می دهد.
- خروجها (Exits): گزینه Exits تعداد خروج افرادی را نمایش می دهد.که بدون مشاهده همه استوری ها، از استوری شما خارج و به مشاهده استوری دیگری رفته اند.
- نرخ اتمام (Completion rate): این گزینه بیان می کند که چه تعداد کاربران به صورت کامل استوری های شما را مشاهده کرده اند.
علت کم شدن بازدید استوری :
آمار بازدید استوری شما گاهی اوقات کاهش چشم گیری پیدا می کند.یا ناگهان فعالیت شما را اینستاگرام محدود می کند،و این سوال برای شما مطرح می شود که علت این اتفاق ها چیست؟ چون شبکه اجتماعی اینستاگرام یک پلتفرم بسیار حساسی است ،رعایت نکردن بعضی از دستور العمل های آن، باعث اتفاق می شود. این دستور العمل ها عبارتند از:
- از هشتگ های تکراری و زیاد استفاده کردن
- انتشار استوری های زیاد و مکرر
- انتشار استوری های بی محتوا و تکراری
- از ربات های افزایش ویو استوری اینستاگرام استفاده کردن
- شادوبن شدن
با رعایت صحیح و درست اصول و مواردی که در بالا ذکر شد ، ویو استوری اینستاگرام شما هرگز کاهش نمی یابد.و با رعایت ترفندها موجب افزایش بازدید استوری می شود.