صاحبان کسب و کارهای اینترنتی علاقه دارند همیشه در عرصه بازاریابی روش های منحصر به فرد وخاص داشته باشند و در نتیجه باعث افزایش ترافیک سایت و شهرت و دیده شدن در فضای وب شود و عموما شبکه های اجتماعی برای این صاحبان و نیاز آنها بسیار مناسب است، در این مقاله به بررسی پینترست در تجارت الکترونیکی پرداخته می شود با ما همراه باشید.
پینترست در تجارت الکترونیکی :
موفقیت یک وب سایت در برندسازی و برندینگ هر چه بیشتر باشد، میزان فروش و درآمد بیشتری خواهد داشت. بهترین مکان برای موفقیت وب سایت ها شبکه های اجتماعی هستند.
فیس بوک، توییتر، لینکدین و گوگل پلاس و … شبکه هایی اجتماعی هستند که نقش مهمی در کسب شهرت کسب و کار موفق دارند. اما از بین تمام این شبکه ها پینترست (Pinterest) یک شبکه اجتماعی نسبتاً جدیدی است که با گسترش سریع موفق شده کاربران زیادی را به طرف خود جذب کند.
طبق آمار منتشره شده از موسسه Compete، در بازه زمان یک ماهه تعداد بازدیدکنندگان از سایت Pinterest.com (سامبر ۲۰۱۱ تا ژانویه ۲۰۱۲،) حدودا ۱۵۵ % رشد داشته، و با توجه به افزایش چشمگیر دسترسی ها به اینترنت، و افزایش کاربران وب، این رقم باید در حال حاضر بسیار چشمگیر تر و گسترده تر از این تاریخ می باشد.
پینترست چیست؟
نوع جدیدی از شبکه های اجتماعی که بر پایه تصاویر گرفته شده و انواع فایل های ویدئویی و محتوای های جذاب و خواندنی وبلاگ ها است پینترست است .در این شبکه اجتماعی به راحتی می توانید انواع مختلف محتواها را بر اساس سلیقه خود به اشتراک بگذارید.
در ابتدا کاربران این شبکه فقط از تصویر در آن استفاده می کردند.
و نکته جذاب جالب این است ،که در حال حاضر نیز حدود ۸۵% از کاربران این شبکه متشکل از خانم هاست.
معنی نام پینترست بر وزن کلمه اینترست می باشد،و از دو بخش : پین (Pin) به معنی سنجاق کردن عکس ها و مطالب، و اینترست (Interest) به معنی جالب تشکیل شده است.یکی از اهداف مهم سایت پینترست این است که کاربران بتوانند به راحتی «چیزهایی» که برایشان جالب و مهم است را به هم متصل کنند.
اگر می خواهید در این شبکه اجتماعی موفقیت داشته باشید باید فعالیتتان کاملا مستمر باشد.
زمان بندی کردن پین ها یکی از روش های مهم و استمرار در بازاریابی پینترست است.
اما زمانبندی PIN های پینترست چگونه است؟
مزایای و اهمیت پینترست در تجارت الکترونیک:
افزایش ترافیک سایت موجب افزایش تعداد مشتری و در نتیجه بالا رفتن میزان فروش می شود.
دکمه Pin It و استفاده آن در وب سایت، این دکمه دقیقا مشابه دکمه Like فیس بوک و گوگل پلاس است.
افزایش مخاطبین بالقوه سایت با کمک تولید مخاطب یا همان Lead Generation،فرصت بازاریابی در فضای مجازی امکان پذیر است.
با داشتن یک حساب کاربری در پینترست می توانید به راحتی به حساب توییتر و فیسبوک دسترسی داشته باشید.
فروشگاه های اینترنتی چگونه می توانند از پینترست استفاده کنند؟
تمام فروشگاه که دارای تعداد زیادی از محصولات هستند، فروشندگان می توانند با به اشتراک گذاری، تصاویر همه محصولات، تجربه استفاده از محصولات به صورت تصویری و … به کاربران می توانند اطلاع رسانی دقیق داشته باشند.