شبکه های اجتماعی :
شبکه های اجتماعی از جذاب ترین و منحصر به فرد ترین مکان ها و کانال ها برای جذب مشتریان است.به چند دلیل خاص؛ اول اینکه این شبکه ها برای پاسخگویی به خدمات مشتری گزینه فوق العاده ای هستند.دوم اینکه ماهیت ذاتی و سرگرم کننده و شخصی این شبکه ها بهترین راه و فرصت برای بازگو کردن داستان های تجاری،به اشتراک گذاشتن محتوای محصول،از نظر سمعی و بصری و جلب نظر مشتریان است.سوم اینکه در ماکلمه روزانه بیشتر از شبکه های اجتماعی استفاده می شود.تحقیقات نشان می دهد که 80%از مصرف کنندگان از شبکه های اجتماعی برای ارتباط با شرکت ها استفاده می کنند.در ادامه مقاله 6 راه شگفت انگیز برای جذب مشتری در شبکه های اجتماعی را ذکر می کنیم.
6 راه شگفت انگیز :
ارائه بهترین خدمات به مشتری :
اولین و مهمترین نکته این است که شبکه های اجتماعی شما باید برای ارائه خدمات عالی به مشتری استفاده شود. Ad Week طبق تحقیقی اعلام می کند که ۵۴٪ از مشتریان در واقع این کانالها را برای خدمات نسبت به تلفن و ایمیل ترجیح میدهند. اگر به پیامهای مشتریان خود بی توجه باشید، حتما منتظر پرداخت بهای گزافی باشید. مسول پاسخگویی خدمات، مشتری شما باید سوالات را به موقع کنترل و پاسخ دهند. هرگز انتقادات را نادیده نگیرید.لازم است مشتریانی را که پاسخ دهی نا امید هستند را به یک کانال خصوصی دعوت و با آنها صحبت کنید.
از شبکه های اجتماعی برای اهداف خود استفاده کنید:
همه سیستم عاملهای شبکه های اجتماعی یک هدف را دنبال نمیکنند. آشنایی با عملکردهای منحصر به فرد هر کانال، میتوانید روش های خود را برای جذب مشتری بیشتر بهینه کنید. به عنوان مثال، فیس بوک یک شبکه عالی برای پاسخ به پیامهای خدمات مشتری و به اشتراک گذاری عکس و فیلم است. توییتر همچنین یک کانال اصلی برای سرویس دهی است، اما سرعت بالای آن باعث میشود که نمایندگان حتی سریعتر از پاسخ آنها در فیس بوک پاسخ دهند. کانالهایی مانند اینستاگرام و برای به اشتراک گذاری محتوای تجاری بصری، مانند تصاویر محصولات جدید یا رویدادهای اخیر، مزایای محصول ،نحوه عرضه و زمان عرضه بسیار عالی هستند.
سرگذشت برند خود را به اشتراک بگذارید:
شبکه های اجتماعی مکانی عالی برای به اشتراک گذاشتن سرگذشت تجاری هستند. شرکت شما میتواند از طریق عکس و فیلم، سرگذشت و چگونگی پیدایش نام تجاری شما را بیان کند. چنین داستان سرایی مخصوصاً برای مشتریان جوانتر جذاب است که از ارتباط احساسی با برندهای مورد حمایت خود لذت میبرند. همچنین میتوان از محتوای بصری برای به اشتراک گذاشتن توصیفات، اطلاعات مربوط به مشارکت با برندهای دیگر یا علل اجتماعی یا رویدادهای جاری و سمینارها و نمایشگاه های مرتبط با برند و محصول شرکت استفاده کرد.
برای مشتریان مسابقه ایجاد کنید:
یکی از جذاب ترین روشها برای جلب مشارکت فعالانه مشتریان، برگزاری مسابقه است. به عنوان مثال، ممکن است از شبکه های اجتماعی خود برای درخواست از مشتریان برای رای دادن در مورد محصولات مورد علاقه، انتخاب نام برای محصولات جدید یا حتی به اشتراک گذاشتن فیلمها و عکسهای خود با کالاهای خود، استفاده کنید. چنین ارتباطی باعث میشود مشتری احساس کند عضوی از یک جامعه هستند و موجب خوشحالی آنها از حمایت شما میشود.
آموزش به مشتری را در اولویت قرار دهید:
ایجاد محتوای ویدئویی برای آموزش مشتریان در مورد نحوه استفاده از محصولات و خدمات شما بسیار عالی است. کلیپ کوتاهی ایجاد کنید که بتوانید هم در وب سایت و هم در شبکه های اجتماعی و مخصوصادر اینستا از آن استفاده کنید. مشتریان از نحوه آموزش اینگونه فیلمها قدردان خواهند بود و به شما بیشتر وفادار می مانند.
شماره موبایل خود را به خاطر بسپارید:
در حالی که برخی از شبکه های اجتماعی از طریق دستگاههای غیر موبایل به راحتی قابل دسترسی هستند، در ذهن خود داشته باشید که بسیاری از مشتریان استفاده از این سیستم عاملها را در سفر ترجیح میدهند. و برخی از برنامههای پیام رسان مانند WhatsApp و WeChat برای گوشیهای هوشمند طراحی شده اند. مطمئن باشید که با ارائه پشتیبانی در حال سفر، مانند استفاده از رباتهای چت در برنامههای پیام رسان که خدمات خودکار و سریع را ارائه میدهند، به مشتریان تلفن همراه خود پاسخ دهید. شبکه های اجتماعی پتانسیل بسیار خوبی برای تعامل مشتری دارند. با ایجاد تعادل در ارتباطات خدماتی با نشریات فعال محتوای جذاب برند، میتوانید تعداد زیادی از مشتریانی که مشتاق تعامل آنلاین با شما هستند را ملاقات کنید.
منبع: vocal.com