- دسته بندی و شناسایی کاربرانی که خدمات شما برایشان ارزش خلق می کند.
- کاربران و مخاطبان شناسایی شده را به سایت و کسب و کار آنلاین هدایت کنید،که موجب افزایش ترافیک و افزایش بیشتر دانلود می شود.
- تبدیل کاربران و مخاطبان به مشتری با هدف فروش خدمات یا محصولات سایت.
- تشویق و ترغیب مشتریان و کاربران قبلی به استفاده مجدد از سایر محصولات و خدمات قبلی و جدید،و یا تکرار خرید.
با دقت در واژه بازاریابی اینترنتی می توانید متوجه شوید که واژه بازار یابی آمده است، یعنی قبل از اینکه شما به سراغ ابزارهای اینترنتی بروید،باید مفاهیم بازاریابی را به دقت درک کرده باشید.بیشتر افراد تصور می کنند،کسب در آمد از کسب و کارهای اینترنتی بسیار ساده و کم هزینه تر از سایر کسب و کارهاست.در پاسخ به این تصور باید این جواب را بدهیم راه اندازی کسب و کار های اینترنتی بسیار کم هزینه تر از کارهای واقعی است اما هزینه بازاریابی آن به دلیل فضای رقابتی و عدم وجود محدودیت ها یزمانی و مکانی سخت و پر هزینه است.
توسعه کسب و کار اینترنتی :
آیا بازاریابی همان فروش است؟
فروش یکی از ابزارها و اهداف بازار یابی است و نمی توان بیان کرد که فروش همان بازار یابی است.همانطور که می دانید بازار یابی یک پروسه تخصصی است و تبلیغات و فروش زیر مجموعه بازار یابی و از اجزاء مهم آن محسوب می شود.
چرا بعضی معتقد هستند که بازاریابی اینترنتی تنها جزئی از فرایند بازاریابی است؟
اگر دقت داشته باشید بسیاری از کسب و کار ها به صورت حضوری و فیزیکی محصولات خود را برای فروش ارائه می دهند.و از اینترنت به عنوان یکی از راه های دسترسی و بازار یابی برای تحقق برنامه هایشان استفاده می کنند.و برایشان استفاده از اینترنت مهم ترین روش برای کسب درآمد استفاده نمی کنند و فقط به چشم ابزاری برای کسب درآمد به اینترنت نگاه می کنند.
فرایند بازاریابی را از کی باید شروع کنیم؟ از زمان راه اندازی سایت؟
یکی دیگر از زیر مجموعه های ورود به بازار کار و شروع کار بازاریابی است.کسب و کار های اینترنتی برای ورود به بازار باید دارای یک استراتژی خاص و منحصر به فرد باشند.بیشتر متخصصان کسب و کار اعتقاد دارند که بازار یابی را باید قبل از زمان تولید و شروع تولید محصول و خدمتی شروع کرد.می توان نتیجه گرفت در هر مرحله ای از توسعه کسب و کارتان هستید،حتما برنامه ریزی داشته باشید،برنامه ریزی شما باید به گونه ای باشد که اپلیکیشن و وب سایت شما را توسعه دهد.
چگونه وارد بازار شویم و توسعه کسب و کار اینترنتی داشته باشیم ؟
همانطور که می دانید که برای ورود به بازار سه استراتژی مهم وجود دارد،و هر کدام از این استراتژی ها روش های بکار گیری خاصی ندارد،و می توانید از ترکیب این روش ها یک مدل عالی برای کسب و کارتان تهیه کنید.
تبلیغات:
منظور از تبلیغات متداول نیست،بلکه راهی است برای ورود به بازار،بارها تبلیغات و بنر و نور آفشانی یک فروشگاه تازه تاسیس را دیده اید،تمام این مراحل برای ورود به بازار فروش است.پس می توان نتیجه گرفت برای کسب و کارهای اینترنتی نیز از این دست تبلیغات و هیاهو ها در اینترنت لازم است.
قیمت:
یکی دیگر از استراتژی های بازاریابی اینترنتی ایجاد شرایط فروش و قیمت گذاری است کهبا استفاده از این تکنیک می توانید مشترهی زیادی را به طرف کسب و کارتان جذب کنید،تکنیک های از قبیل کارت هدیه،قرعه کشی،جوایز،عضویت های رایگان و تخفیف های ویژه
رویدادها و رخدادها:
یکی از روش های تاثیر گذار خاص برای ورود به بازار ثبت رویدادها و رخدادها است،البته برای تمام کسب و کارها امکان پذیر نیست، به عنوان نمونه یک وب سایت می تواند با ثبت رویدادهای مرتبط،می تواند یک معرفی عالی برای ورود به بازار باشد،مهم این است که استفاده از موقعیت در کسب و کار های نوین است، و با رویکرد برگزاری همایش همایش می توانید،افراد زیادی را به سمت خدمات خود جذب کنید.و یا در بدو شروع کسب و کارتان از انواع تخفیفات و یا شرایط عالی خرید استفاده کنید.
از چه ابزارها و روشهایی برای شناسایی مشتریان استفاده کنیم ؟
تحقیقات بازار و امکان سنجی :
تحقیقات د ر مورد اطلاعات بازار موجب می شود تاثیرات مهمی در روند ارائه خدمات و محصولات صورت بگیرد،تحقیقات بازار و امکان سنجی اصلی ترین هدف برای پی بردن به نیاز اصلی مشتریان است.و با سنجش پی به نیازهای اصلی مشتریان می برید،و بیشتر استارت آپ ها ترجیح می دهند،خودشان با کاربران در مورد ایده هاشان به صورت شخصی با کاربران خود صحبت کنند.
رقبا و سایر کسب و کارهای مشترک :
یکی از بزرگترین مواردی که می توانید به بازار هدف مشتریان پی ببرید، استقبال مشتریان از رقبا می باشد،شما اگر ایده جدید و نوظهوری دارید،اما نمی توانید ابعاد آن را به صورت کامل و دقیق ارائه بدهید،کافی است که موارد مصرف تامین خدمات را در حوزه کاری تان ارزیابی کنید.
شبکههای اجتماعی و ارتباطی:
چگونه برنامه بازاریابی را مدیریت و ارزیابی کنیم؟
برای مدیریت و ارزیابی برنامه ها در بازاریابی بهترین روش استفاده از برنامه اکسل است و به راحتی می توانید از تمام امکانات آماری و تقویم آن برای مدیریت تصمیم گیری و داده ها کمک بگیرید،ولی اگر به دنبال برنامه های آماده هستید، می توانید از برنه مه مدیریت ارتتباط با مشتری CRM که نمونه فارسی آن نیز موجود است کمک بگیرید.
ابزارها و روشهایی مهم توسعه کسب و کار اینترنتی :
بازاریابی محتوا :
بارها و بارها شنیده اید و تبدیل به یک مثل شده است که محتوا پادشاه است ،و معنی دقیق تر و ساده تر اینکه بازاریابی محتوا شامل( تولید محتوا،متن،چند رسانه ای و تلفیقی ) جهت هدایت ،حفظ مخاطب و کاربران و جذب بیشتر ،نتیجه بهتر و بیشتر در جستجوی شبکه های اجتماعی و در کل اینترنت است.
سئو و بهینهسازی :
بسیاری از افراد تصورشان از سئو شامل ابزار و روش های متفاوت است ،در صورتیکه مجموعه ای از تکنیک های که دارای الگوریتم و استانداردهای خاص موتورهای جستجو گر است که مدام در حال به روز رسانی و ارتقاء می باشد و موجب ارتقاء و پیشرفت سایت می شود.
شبکههای اجتماعی :
یکی از ارکان مهم بازار یابی اینترنتی ، بازاریابی در شبکه های اجتماعی است.یکی از ویژگی های مهم شبکه های اجتماعی سرعت در تعامل و اشتراک گذاری است.و پروسه تولید محتوا و جذب کاربر و مخاطب نیز شامل شبکه های اجتماعی می شود.
شبکههای ارتباطی :
وقتی نامی از شبکه های ارتباطی برده می شود،منظور از شبکه های ارتباطی تلفن همراه است،بازار یابی و فعالیت در شبکه ها یاجتماعی نوعی بازاریابی و فعالیت در حریم خصوصی دیگران محسوب می شود.سامانه مبتنی بر ارزش افزوده و پیامک در تلفن همراه جزئی از این گروه است.
ایمیل مارکتینگ :
یکی از بازار یابی های مشهور جذب و اطلاع رسانی به مخاطب از طریق ایمیل است.دریافت ایمیل مخاطبان و ارسال اطلاعات بر اساس زمانبندی خاص و منظم یکی از روش های کم هزینه بازار یابی است.
بازاریابی شبکهای :
یکی از جذاب ترین شیوه های بازار یابی،بازار یابی شبکه ای است که بر اساس پرداخت پاداش فعالیت دارد.در این شیوه بازار یابی،علاوه بر اینکه مخاطب و کاربر مشتری شماست، با معرفی مخاطب بیشتر در آمد بیشتری نیز دریافت می کند.
بازاریابی آفلاین به آنلاین :
یکی از ساده ترین روش های تبلیغ بازاریابی آفلاین به آنلاین است،در این روش بازار یابی با تبلیغ در رسانه های محیطی مانند،مطبوعات ،تلویزیون،و اسپانسرینگ رویداد ها تمام مخاطبان را کاربر کسب و کار و مشتری خودتان کنید.
ژئومارکتینگ :
ژئومارکتینگ به مجموعه تکنیک ها و فعالیت های خاص که فعالیت بازاریابی را محدود منطقه جغرافیایی خاص می کند.
رسانههای آنلاین :
رسانه های آنلاین یعنی استفاده از تبلیغات بنری و متنی در انواع برنامه های پر مخاطب و سایت ها و همچنین استفاده از سایت های تبلیغات کلیکی و بنری
علاقمندان به بازاریابی اینترنتی می توانند با مشاوران ما در حوزه بازار یابی اینترنتی مشورت و ارتباط داشته باشند.