در این مقاله سئو گرافیک قصد دارد تا شما را با یک سری از نکات مفید در طراحی و ظاهر سازی سایت آشنا کند.این نکات هم برای زیبایی هرچه ببیشتر سایت شما مفید است و هم برای افزایش بازید سایت.با ما همراه باشید
آیا با مفهوم ظاهر سازی آشنا هستید؟ ظاهر سازی بدین معنی است که ظاهر سایت در چشم مخاطب خوب جلوه کند و کاربر پسند باشد.این امر مستلزم رعایت یک سری نکات از پیش تعیین شده و خلاقیت خود طراح است.
آخرین پست ها در بالای صفحه :
این یک جور قانون از پیش تعیین شده است که همیشه جای آخرین پست ها در بالای صفحه باشد.شما با جابجایی آن فقط بازدید کنندگان خود را گیج میکنید.فرض کنید شما یک سایت خبری دارید.شخصی وارد سایت شما میشود و میخواهد ببیند سایت شما تا چه حد به روز است.اولین پستی که جلوی چشمش است را نگاه میکند و میبیند برای مثال تاریخ آن برای دو هفته قبل است.از آنجایی که تصور میکند این آخرین پست شماست،سریعا سایت را ترک می کند.زیرا عادت کرده است که آخرین پست ها را در ابتدای صفحه ببیند.پس این یک قانون از پیش تعیین شده است.
کادر ورود کاربر :
تا قبل از ظهور نسل جدید طراحی های وب که همه هوشمند و با انعطاف پذیری بالا هستند،طراحان وب گوشه سمت راست یا چپ در بالا صفحه را برای کادر ورود در نظر میگرفتند.اما در طراحی های جدید تقریبا کادر ورود دیگر در جلوی چشم کاربر نیست.بلکه جایی در منو ها و یا در هدر سایت فقط یک نام از آن باقی مانده : ” ثبت نام یا ورود ” .که با انجام عملی مثلا کلیک بر روی لینک مربوطه، به صفحه ورود کاربر هدایت می شوید.علت اين امر هم اينست که به اين نتيجه پى برده اند که هرچه صفحات ساده تر باشد مخاطب راحت تر ارتباط برقرار ميکند
این ها نکاتی بود که به صورت معمول انجام می شود اما یک سری دیگر از نکات به خلاقیت خود طراح بستگی دارد.برای مثال محل قرار گیری باکس نظرات ،اسلایدر ها ،و کلیه اجزائی که محل قرار گیری آنها سلیقه ای است.
در قسمت های بعد شما را با نکات بیشتری در رابطه با ظاهر سازی ( سئو گرافیک ) آشنا خواهیم کرد
مقاله دوم : سئو گرافیک : ظاهر سازی در طراحی سایت – بخش دوم
ممنون که با همیار سئو همراه بودید.
نویسنده سئو گرافیک : الهام زارعی
2 پاسخ
سلام.ممنون .خیلی خوب بود.از دست
اندرکاران وبسایت به این خوبی سپاسگزارم
سلام
خيلي خوشحاليم كه مورد پسند شما هست