پایه اصلی و مهم کسب درآمد در یوتیوب محتوا است. به بیان ساده تر و راحت اولین مرحله برای جذب مخاطب و تبدیل آنها به مشتری و منبع درآمد، تولید ویدیو می باشد ، که موجب تشویق افراد و مراجعه مداوم آنها به کانال شما می شود و حتی در مراحل بعدی و بالاتر کاربر برای با کمال اشتیاق حق عضویت در کانال شما را پرداخت می کند.در این مطلب به بررسی و تحلیل تولید محتوا جذاب در یوتیوب پرداخته می شود با ما همراه باشید.
تولید محتوا جذاب در یوتیوب :
در این مطلب به صورت مختصر و مفید ترفندهایی جالبی برای تولید محتوای ویدئویی معرفی می شود، که نه تنها در یوتیوب بلکه در تمام شبکه های و سرویس ها می توانید انجام دهید، با ما همراه باشید
تجهیزات :
در اولین مرحله شاید فکر کنید که برای تولید ویدیوهای باکیفیت در یوتیوب ، نیاز به تجهیزات حرفهای و استودیوهای مجهز دارید.درست است که وجود این ابزار به پیشرفت و سرعت کار کمک زیادی می کند، ولی با یک گوشی هوشمند و داشتن یک برنامه ریزی عالی می توانید یک تولید محتوای ویدئوی عالی داشته باشید،و آینده ای عالی برای ویدئوهای خود در کانال خود بسازید.
در این بخش، به ۲ مورد بیشتر از موارد دیگر باید توجه و دقت داشته باشید،تا ویدئوهای شما جذاب تر و زیبا تر شود، جدای استفاده از ابزار مورد نیاز در اولین مرحله باید لرزش ویدئو به حداقل برشد، چون هیچ کس علاقه ندارد در طول روز ویدئو های تار و با لرزش زیبا را مشاهده کند، ضمنا وجود لرزش موجب کاهش بازدید ویدئو ها می شود.مورد دوم بعد از لرزش ویدئو صدا آن می باشد، صدای ویدئو باید واضح و بدون نویز و با کیفیت عالی باشد،استفاده از موسیقی و البته رعایت قوانین کپی رایت می تواند گزینه عالی باشد.
برنامهریزی و انتخاب موضوع :
مهمترین قسمت یعنی برنامهریزی زمانی بعد از حاصل کردن اطمینان از کیفیت ویدئو و صدا می باشد. مانند هر محتوای دیجیتال دیگر، ویدیو نیز باید منظم و پیوسته تولید و منتشر شود. به عبارتی باید قبل از آغاز هر کار، یک تقویم محتوایی برای این قسمت طراحی شود.مواردی که باید در این بقسمت مد نظر داشته باشید عبارتند از؛ انتخاب موضوع، طول ویدیوها، زمان و توالی انتشار،
برای آماده کردن موضوع و حتی داستان ویدیوها و برنامهریزی محتوایی ، چندین موضوع بیشتر از بقیه مفید و پربازدید است، از جمله ویدئو های پر بازدید که همیشه در صدر قرار دارند، عبارتند از؛ ویدیوبلاگ،ویدیوهای آموزشی و سرگرمی ،ساخت کاردستی یا DIY،آموزش آشپزی، ورزش و بدنسازی، آموزشهای سبک زندگی و دیگر موارد مشابه دارای جذابیت بالایی در بین بینندگان محتوای ویدیویی می باشند.
گروه مخاطبان :
مهم ترین قسمت در تولید ویدیو، انتخاب گروه مخاطبان می باشد. بعضی تولیدکنندگان محتوا از آغاز تلاش فراوانی می کنند، تا همه کاربران دنیا را به طرف خود جذب کنند و بیشترشان نیز در این راه دلزده و دلسرد میشوند. تولید محتوایی که برای تمام مردم جذاب باشد،قطعا نیاز به تجربهای زیادی در زمینه تهیهکنندگی ویدیو دارد و تولیدکنندگان شخصی در این بخش، شاید تعدادشان به تعداد انگشتان دو دست نیز نرسد.
گروه مخاطبان هدف را کوچک ولی خاص انتخاب کنید :
کوچک کردن ابعاد بهترین راهکار جهت انتخاب گروه مخاطبان، و سعی در جذب و توجه همیشگی این گروه کوچک است. بهعنوان نمونه، تعداد زیادی از کانالهای موفق در یوتیوب، مخصوص افرادی است مه به بازی علاقهمند هستند. برای علاقهمندان به ورزش و بدنسازی نیز کانالهای متعددی وجود دارد.در این کانالها با تولید محتوای جذاب و تمرکز بر گروه اختصاصی خود همین گروه کوچک در ابعاد جهانی به سمت محتوای کانال جذب شده و تعداد کاربران را به صورت قابل ملا حظه ای افزایش میدهند.
تعامل با مخاطبان :
از پیش نیازهای اصلی هر فعالیت در دنیای امروز کسبوکار، ارتباط با مخاطبان است. در حقیقت کاربران کانال رفتاری دوستانه از شما انتظار دارند که با روی خوش واکنشی عالی به تمام سؤالات، نظرات و انتقادات آنها نشان دهید.
ویدیوهای آموزشی تولید کنید:
آموزش یکی از جذاب ترین موضوعات برای همه مردم است.در هر پلتفرم یا شبکه اجتماعی در همه جای دنیا ،ویدیوهای آموزشی طرفداران خاص خود را دارد.در حوزه ای که تخصص دارید ،سعی کنید آموزش دهید. آموزش های عمومی و خاص که نیاز اصلی مردم جامعه است.
ویدیوهای نقد و بررسی تولید کنید:
نقد و بررسی یکی از پر طرفدار ترین موضوعات است. گوشی های موبایل تا فیلم های ایرانی و خارجی را همیشه مورد نقد و بررسی قرار دهید ، کلا موضوع نقد و بررسی برای مردم جذاب است. افزایش بازدید کانال یوتیوب خود را با تولید ویدیو های نقد و بررسی را به صورت شگفت انگیزی بالا ببرید. و برای نقد کردن تا دلتان بخواهد موضوع وجود دارد فقط کافیست کمی فکر کنید که چه موضوعاتی برای مردم جذاب است.
برای ویدیو عنوان جذاب بگذارید :
انتخاب عنوان مهم ترین قسمت در یوتیوب است و موجب تشویق و ترغیب افراد برای مشاهده ویدئو شما می شود، و عنوان در یوتیوب همیهشه در صدر و بالاترین رتبه قرار دارد.حتی اگر محتوای خیلی عالی در ویدیوی شما ارائه شده باشد با نداشتن عنوان خوب انتظار بازدید نداشته باشید.
نتیجه گیری :
در پایان این مطلب فراموش نکنید که برای موتورهای جستجو محتوای ویدیوها نیز نیاز به بهینهسازی دارد. و باید دقت زیادی در انتخاب کلیدواژه، برچسب و عنوان در ویدیوی خود نیز داشته باشید این موارد را نه تنها در پلتفرم یوتیوب بلکه در تمام سرویس های انتشار ویدئو باید رعایت کنید.