همانطور که می دانید افراد در شبکه های اجتماعی با اهداف متفاوتی از شبکه های اجتماعی استفاده می کنند، که می توان به نمونه های از جمله؛خرید وفروش،آموزش ،بازار یابی و… اشاره کرد.و همانطور که می دانید در پروسه تبلیغ در صفحه اینستاگرام بایدعلاوه بر تبلیغ در دنیای داخلی این برنامه از دنیای مزایای دنیای خارج بهره برد.یکی از سوالاتی که بیشتر کاربران می پرسند,چگونگی بهینه سازی اکانت اینستاگرام برای موتورهای جستجو گر است؟در این مقاله به بررسی تکنیک های بهینه سازی اکانت اینستاگرام پرداخته می شود با ما همراه باشید.
بهینه سازی اکانت اینستاگرام :
مرحله اول :
در مرحله اول مطمئن شوید که پابلیک پروفایلتان عمومی است.هر چند تمام کاربران می دانند که پروفایل های اینستاگرام به صورت پیش فرض به صورت عمومی تنظیم می شود.(تمام مخاطبان و کاربران می توانند به نمایه و محتوای شما دسترسی داشته باشند.)پس شما به عنوان فردی که یک در زمینه بازار یابی فعالیت دارید حتما از پابلیک بودن پروفایل خودتان اطمینان حاصل کنید.
برای مطمئن شدن از پابلیک بودن پروفایلتان کافی است،به قسمت پروفایلتان وارد شوید،سمت راست در قسمت بالا روی سه خط کلیک کنید، و وارد گزینه( Settings (تنظیمات شوید.و بعد چک کنید گزینه Privacy Account خاموش باشد،
پروفایل های Instagram به طور پیش فرض عمومی تنظیم می شوند، به این معنی که هر کسی می تواند به نمایه شما و تمام محتوای شما دسترسی پیدا کند. به عنوان یک بازاریاب، باید از پابلیک بودن پروفایل خود اطمینان حاصل کنید.
مرحله دوم :
در این مرحله می توانید برای دیگر شبکه های اجتماعی Schema را استارت بزنید. یکی از مزایای که توسط گوگل ایجاد شده است ،گزینه Schema.org است تا با استفاده از موتور جستجو عنوان کنید کدام پروفایل در کدام شبکه اجتماعی متعلق به شماست.اگر برند تجاری شما کارت Graph Knowledge را دریافت کند.دیگر پروفایل های رسانه های اجتماعی در آن قسمت به شکل زیر نمایش داده می شود.
مرحله سوم :
در این مرحله شما باید کلمات کلیدی و مهم را در نام اینستاگرام خود وارد کنید.برچسب هایی تحت عنوان (تایتل تگ ) که برای صفحه اینستاگرام شما به صورت خودکار با کمک اطلاعات پروفایلتان تولید می شود به این شرح است؛
My Name (@username) • Instagram photos and videos
با گذاشتن کلمات کلیدی در زیر نام پروفایلتان بهترین راه برای به دست آوردن کلید واژه مهم شما در برچسب عنوان های اینستاگرام است و یکی از مطمئن ترین راه ها برای شناسایی نام تجاری است.به عنوان نمونه به جای گزینه کنزل،عبارت لباس های مجلسی کنزل را درج کنید.برای انجام این مرحله وارد قسمت پروفایل شده و روی گزینه Edit Profile کلیک کنید و گزینه فیلد Name را به روز رسانی کنید.
مرحله چهارم :
کپشن های عکس ها را مانند تاتیل تگ کنید،چون بهترین تگ عنوانی است.ما علاقه داریم که کپشن عکس اینستاگرام مانند توضیحات متا باشد،ولی باید آنها را به عنوان برچسب در نظر بگیریم.زیرا اینستاگرام Instagram زمانیکه یک صفحه برای پست شما ایجاد می کند،برچسب های عنوان شامل کلمات زیر است.
My Name on Instagram: “this is my image caption”
همانطور که مشاهده می کنید،دارای اهمیت زیادی است.نکته مهم که باید به آن دقت داشته باشید این است که برای عالی تر شدن تایتل تگ ها اصلا کپشن ها کوتاه ننویسید.و باید دقت داشته باشید که تاتیتل تگ ها در هر جا قطع می شود باید به همان قدر مهم ترین اطلاعات را در خود جای دهد.
مرحله پنجم :
برای بهتر شدن در روند پست هایتان حتما به طور مستقیم به پست Instagram لینک بدهید.
همانطور که می دانید برنامه اینستاگرام بر پایه جاوا اسکریپت است.و لینک های ارسالی از پروفایل شما از نظر گوگل به عنوان لینک های واقعی شناسایی نمی شود. در نهایت شما نمی توانید با بلیغ پروفایل ایسنتاگرامتان پست هایتان را تبلیغ کنید.در نتیجه برای بهتر شدن نتایج جستجو شما باید از کانال های دیگر به طور مستقیم پیوند دهید و مطمئن باشید که این لینک ها به طور مستقیم به پست مورد نظر اشاره دارد.برای انجام این مرحله کافی است گزینه سمت راست پست کلیک کنید و گزینه Copy Link را انتخاب نمایید.و بعد لینک را در دیگر شبکه های اجتماعی مانند؛ توییتر،فیس بوک،لینکدین و… انتشار دهید.
مرحله ششم :
با استفاده از کلمات کلیدی یک بیوی خاص و منحصر به فرد تولید کنید.
اگر دقت کرده باشید برای بیو اینستاگرام شما محدودیت در 150 کاراکتر دارید،دقیقا شبیه به محدودیت متا دیسکریپشن، ولی خبر خوشحال کننده این است که امکان استفاده از کلمات کلیدی بدون هشتگ یا با هشتگ در بیو ایسنتاگرام وجود دارد.هشتگ در اینستاگرام لینک های قابل کلیک هستند که کاربران را به لیستی از پست ها با همان هشتگ می برد.