همانطور که می دانید میزان فروش در کسب و کار آنلاین در حال گسترش است، کسب و کارها در بستر فضای مجازی با کمترین هزینه تشکیل شده اند؛ طبق گزارشات سهم اینستاگرام در معرفی و ارائه کالا و خدمات مراکز تجارت الکترونیکی حدود۸۳% است. با ما همراه باشید.
میزان فروش در کسب و کار آنلاین :
طبق یک نظرسنجی به کمک یک پرسشنامه، در بین شبکههای اجتماعی و پیامرسانهای متفاوت اینستاگرام با ۸۳ %، بیشترین میزان استفاده را در بین مراکز تجارت الکترونیک به خود اختصاص داده است.
بعد از اینستاگرام، به ترتیبواتسآپ ۵۳ %، تلگرام ۴۳ %، وبلاگ و فیسبوک ۸ %، پیامرسان سروش ۵ %، پیامرسانهای ایتا، بله، گپ ۳%، آیگپ ۲ % و سیگنال ۱% درصد در بهره مندی مراکز تجارت الکترونیک از شبکههای اجتماعی مختلف و پیامرسانها نقش داشته اند.
راه های تامین سرمایه واحد تجارت الکترونیک:
مراکز تجارت الکترونیک برای آغاز به کار و گسترش فعالیتهای خود به سرمایه نیاز دارد. طبق آمار اعلام شده به وسیله پرسشنامه، ۹۳ % از مراکز تجارت الکترونیک به کمک سرمایهگذاری شخصی جهت آغاز و گسترش کسبوکار خود استفاده کردهاند.
و این آمار 7% نسبت به سال گذشته رشد داشته است.بهره مندی از راه های جمعسپاری مالی، سرمایهگذاریهای شرکتی مثل شتابدهندهها و سرمایهگذاری دولتی به ترتیب از دیگر روشهای جذب سرمایه می باشند.
طریقه دریافتوجه :
حدود۶۳ % مراکز تجارت الکترونیک جهت دریافت وجه از مشتری از درگاه پرداخت اینترنتی استفاده میکنند. این سهم حدود ۱۳% نسبت به سال قبل رشد داشته است. عامل اصلی افزایش پرداختها به صورت اینترنتی شیوع کووید ۱۹ و الزام به رعایت پروتکلهای بهداشتی می باشد.
ضمنا ۳۴% از مراکز تجارت الکترونیک از دو طریق پرداخت یعنی، COD (پرداخت درب منزل) و پرداخت به وسیله درگاه اینترنتی بانکی، ۳ %از روش پرداخت در محل، کارت به کار و واریز به حساب استفاده میکنند.
طریقه ارسال و تحویل کالا :
در دوران شیوع کرونا مراکز ارائه خدمات شرکت پست با آمار ۷۷ %، دارای یشترین میزان ارسال کالا مراکز تجارت الکترونیک مشغول در حوزه فروش کالا را به خود اختصاص دادهاست. از دیگر روش های ارسال کالا می توان به شرکتهای باربری بین شهری ۳۰%، سیستم توزیع مرکز تجارت الکترونیکی (۲۸%) و خدمات مراکز پست خصوصی (۲۶%) اشاره کرد.