در این مقاله می خواهیم بررسی کنیم چگونه در لینکدین فعالیت کنیم با مارکتور همراه باشید
چگونه در لینکدین فعالیت کنم؟
نحوه فعالیت در لینکدین، تقریباً شبیه به دیگر شبکه های اجتماعی است،
با این تفاوت که محتوای تولید شده برای لینکدین حتماً باید با کیفیت، ارزشمند و آگاهی بخش باشد.
تولید کردن چنین محتوایی کار چندان دشواری نیست و تنها به زمان و تحقیق نیاز دارد.
با رعایت کردن نکات زیر می توانید فعالیت خود را در شبکه اجتماعی لینکدین گسترش دهید:
پروفایل خود را تکمیل کنید
پروفایل Linkedin، در واقع رزومه کاری شماست، پس بهتر است پروفایل کاربری خود را تا جای ممکن کامل کنید
تا هر فردی که پروفایل شما را مشاهده می کند، بتواند با سوابق تحصیلی و شغلی شما آشنا شود.
پس از آنکه در لینکدین ثبت نام کردید، وارد حساب کاربری خود شوید.
در این قسمت Linkedin از شما می خواهد اطلاعات خود را به طور کامل وارد نمایید.
این اطلاعات شامل نام و نام خانوادگی، سوابق تحصیلی، سوابق کاری، محل کار فعلی، عکس، علایق و توضیحاتی مختصری درباره خودتان است.
نمونه پروفایل لینکدین
حال هرچه اطلاعات پروفایل تان کامل تر باشد، لینکدین امتیاز بالاتری برایتان در نظر می گیرد.
البته این امتیازات برای دیگران نمایش داده نمی شود، اما حُسنی که دارد این است که پروفایل تان در نتایج جستجوی بیشتری به کاربران نمایش داده می شود.
درجه بندی پروفایل Linkedin به شکل زیر است:
نحوه امتیازدهی لینکدین به پروفایل کاربری
برای شرکت خود Company Page بسازید
قابلیت Company Page برای شرکت ها و سازمان ها در نظر گرفته شده است
و به شما امکان می دهد که علاوه بر پروفایل شخصی خود، صفحه ای برای کسب و کارتان در لینکدین ایجاد کنید.
برای ایجاد صفحه شرکتی لینکدین کافیست به پنل کاربری خود وارد شوید
و از منوی کاربری بالای صفحه بر روی گزینه Interest کلیک کنید، سپس گزینه Companies را انتخاب نمایید.
با انتخاب گزینه Companies، پیام زیر را دریافت خواهید کرد. اکنون برای ایجاد صفحه شرکتی بر روی گزینه Create کلیک کنید.
حال، به صفحۀ زیر منتقل می شوید.
در این قسمت باید نام شرکت (به انگلیسی) و ایمیل اختصاصی وب سایت خود را وارد نمایید.
پس از تکمیل اطلاعات و دریافت ایمیل تایید از Linkedin، با فرم زیر روبرو خواهید شد.
در این بخش باید اطلاعات کامل شرکت تان را وارد نمایید.
Company Page به شما امکان می دهد تا آخرین اخبار، مقالات و اینفوگرافیک های مرتبط با تجارت خود را با کاربران به اشتراک بگذارید.
در تصویر زیر می توانید صفحه Linkedin یک شرکت را مشاهده کنید.
URL پروفایل لینکدین خود را شخصی سازی کنید
لینکدین به شما امکان می دهد برای پروفایل صفحات خود، یک URL انحصاری انتخاب کنید.
پیشنهاد می کنیم از نام خود در آدرس لینکدین استفاده کنید.
برای انجام این کار ابتدا وارد تنظیمات شوید و گزینه Edit Public Profile را انتخاب کنید
و از طریق Customize Your Public Profile URL آدرس سایت خود را تغییر دهید.
برای صفحه شرکتی خود هم می توانید آدرسی انتخاب کنید که با دیگر شبکه های اجتماعی تان هماهنگ باشد.
به این ترتیب کاربران می توانند به راحتی صفحه شرکت شما را پیدا کنند.
در قدم های بعدی می توانید پروفایل لینکدین خود را به سایت یا دیگر شبکه های اجتماعی تان متصل کنید.
برند شما در شبکه های اجتماعی چقدر محبوبیت دارد؟
در گروه های لینکدین فعالیت کنید
یکی دیگر از امکانات لینکدین، قابلیت ایجاد گروه های مختلف برای بحث و تبادل اطلاعات است.
عضویت و فعالیت در این گروه ها به شما کمک می کند تا راحت تر تجارت خود را به دیگران معرفی کنید.
بنابراین، بهتر است در چند گروه مرتبط با حوزۀ فعالیت خود عضو شوید و در آنجا در زمینه کاری خود با دیگران گفتگو کنید.
مقالات خود را در لینکدین منتشر کنید
نوشتن مقاله در لینکدین باعث می شود کاربران بهتر با شما و فعالیت تان آشنا شوند.
بهتر است مقالات تان در رابطه با حوزه فعالیت تان باشند. پس تا حد امکان از به اشتراک گذاشتن مطالب غیر تخصصی پرهیز کنید.
همانطور که در بالا گفتیم، Linkedin با دیگر شبکه های اجتماعی متفاوت است.
پیشنهاد می کنیم، هر روز مطلبی را در صفحه لینکدین شرکت خود به اشتراک بگذارید.
به علاوه، هر چند وقت یکبار در Linkedin شخصی خود، یک مقاله بنویسید و کلمات کلیدی مرتبط با تجارت خود را به وب سایت تان لینک کنید.
این کار نه تنها به افزایش ترافیک سایتتان کمک می کند، بلکه برای سئو سایت تان نیز مفید است.
نتیجه گیری
آیا لینکدین برای کسب و کار شما مفید است؟ پاسخ ما به این سوال مثبت است.
اگر بتوانید استراتژی دقیقی برای لینکدین تعریف کنید، مطمئناً در طولانی مدت نتایج قابل توجهی به دست خواهید آورد.
سعی کنید تا حد ممکن مطالبی مرتبط با کسب و کار خود در لینکدین به اشتراک بگذارید
و در این مطالب، مهارت خود را به خوبی به دیگران نشان دهید.
لینکدین، بهترین موقعیت برای بازاریابی B2B را در اختیار کسب و کارتان قرار می دهد،
پس بهتر است از این موقعیت به بهترین شکل ممکن استفاده کنید.
منبع:مارکتور