لینکدین :

بسیاری از افراد با خواندن مطالبی در مورد لینکدین تصور می کنند که لینکدین مانند اینستاگرام و فیسبوک است،اما این شبکه اجتماعی یک تفاوت عمده نسبت به دیگر شبکه های اجتماعی دارد و آن هم حرفه ای بودن در محیط کسب و کار و تجارت است.در این مقاله مزایای استفاده از لینکدین در بازاریابی مورد بررسی قرار می گیرد با ما همراه باشید.

لینکدین چگونه محیطی است ؟

در ایران لینکدین مانند دیگر شبکه های اجتماعی شناخته شده نیست و به جرات می توان گفت این شبکه اجتماعی در ایران بسیار غریب و ناشناخته است و بسیاری از افراد تحصیل کرده اطلاعی از وجود لینکدین ندارند.برای پاسخ به سوال لینکدین چگونه محیطی است؟ بیاید تا چند مورد از لقب های لینکدین را برایتان معرفی کنیم؛

  • محیطی افراد حرفه‌ای ،مهندسان و مدیران
  •  محیطی ایده‌آل برای تبادل نظر مسائل تجاری
  • محیطی برای بهبود کسب و کارها و تجارت
  • محیطی ویژه کارآفرینان، کارمندان، مدیران، کارشناسان و صاحبان مشاغل و صنایع
  • شبکه ای ایده‌آل برای نمایش تاریخچه فعالیت‌ها و رزومه کاری افراد و شرکت‌ ها
  • محیطی مناسب برای تعامل افراد همکار و کسانی که در یک رشته و صنعت مشغول هستند.

در این شبکه اجتماعی جذاب ،تمام افراد از هر صنف  و صنعتی می توانند با گذاشتن کمی وقت و جستجو،خواسته ها و نیاز های خود را پیدا کنند،با افراد همکار خود ارتباط برقرار کنند و حتی تجربه های خود را با دیگران به اشتراک بگذارند.و یا فردی را با تخصص خود به استخدام بگیرند.این شبکه اجتماعی با حدود 590 میلیون کاربر در سراسر جهان دارای یک پتانسیل قوی برای رونق کسب و کار است.و تنها کار شما در این شبکه اجتماعی جذب مشتری برای حرفه خودتان است.

لینکدین : مزایای استفاده از لینکدین در بازاریابی و تفاوت لینکدین با شبکه های اجتماعی
مزایای استفاده از لینکدین در بازاریابی

تفاوت لینکدین با دیگر شبکه‌های اجتماعی :

با کنمی دقت در تعاریف بالا متوجه این امر می شویم که لینکدین چیزی بالاتر و فراتر از شبکه های اجتماعی است و محیطی فراتر از سرگرمی و گذراندن وقت برای کاربران فراهم کرده است.در نتیجه لینکدین صفحه ای حضور تمام حرفه ای ها است و پست های متفرقه جایی در این شبکه ندارند.و لینکدین هیچ شباهتی به توییتر،فیسبوک و اینستاگرام ندارد.افرادی که به دنبال تصاویر هستند به سراغ پینترست،انتشار مطالب کوتاه در توییتر ،ثبت لحظه ها در اینستاگرام و سخن گفتن از هر جایی به فیسبوک مراجعه می کنند.

 

مزایای استفاده از لینکدین:

از مزایای لینکدین می توان به چند مورد اشاره کردغ

  • ابزار مفید برای تحقیق و بررسی
  • محیط عالی و فرصت طلایی برای کاریابی
  •  قابلیت دنبال کردن شرکت‌ها
  •  امکان پیوستن به گروه‌های لینکدین

طبق آمارها ، گروه‌های لینکدین در حال حاضر  بالغ بر ۲.۱ میلیون گروه است که مرتب در حال افزایش است.

لینکدین و اشتغال :

یکی از مهم ترین کاربردهای لینکدین تخصص در استخدام و ایجاد شغل و اشتغال است.سایت لینکدین مدعی است که در هر 10 ثانیه یک استخدام صورت می گیرد.فرآیند این شبکه اجتماعی بدین صورت است که افراد جویای کار با ثبت تجربه وتوانایی های خود در پروفایل خود می توانند نظر مسولان و مدیران شرکت ها را به خود جلب کنند،و مدیران دستشان برای پیدا کردن افراد حرفه ای و متخصص هر شغل بسیار باز است.البته فرد جویای کار باید در جلب نظر توجه کارفرما تلاش خود را انجام دهد و چند نکته کلیدی را رعایت کند.

لینکدین : مزایای استفاده از لینکدین در بازاریابی و تفاوت لینکدین با شبکه های اجتماعی
مزایای استفاده از لینکدین در بازاریابی

رعایت نکات مهم توسط فرد جویای کار:

همانطور که می دانید کار در شبکه های اجتماعی دارای قاعده و قانون مخصوصی است و لینکدین هم دارای قواعد و قوانین خاص خودش است.با ما باشید.

۱. پروفایل خود را کامل کنید :

برای ماندن و درخشیدن در شبکه های اجتماعی و لینکدین حتما باید پروفایلتان کامل باشد،در لینکدین مرموز نباشید و پروفایل خود را کامل کنید،نام ،حساب کاربری و اطلاعات دیگر باید کاملا واضح باشد تا شما را به دیگران به خوبی معرفی کند.

۲. غلط‌نویسی ممنوع :

در لینکدین پروفایل غلط و ناقص جایی ندارد،غلط نویسی باعث برداشت افراد و صاحبان حرفه از شما می شود که حواس پرت  و بی دقت هستید.در لینکدین دروغ گویی و اغراق زود بر ملا می شود،پس هیچ چیز جز راستی و صداقت در تجارت مهم نیست.

۳. انتخاب عکس مناسب برای پروفایل:

پروفایلتان در لینکدین باید کامل باشد و یک عکس خوب و با کیفیت در پروفایلتان جای دهید  از گذاشتن عکس های غیر حرفه ای،مخدوش و طنز گونه اجتناب کنید.

۴. نوشتن عنوان (Headline) مناسب :

عنوان (Headline)محلی برای ثبت توضیحات مختصر درباره کاربر است.

این بخش جزء اولین و مهم ترین جایی است که افراد در اولین نگاه با آن برخورد می کنند،پس سعی کنید بسیار تاثیر گذار و جذاب باشد.انتخاب یک عنوان عالی و تاثیر گذار در زیر نامتان،می تواند یکی از مهمترین و بزرگترین ابزارها برای برند سازی شما باشد و همچنین عنوان در کنار نام شما در همه جای لینکدین می درخشد.

۵. یک URL شخصی برای خودتان درست کنید :

یکی از کارهایی که دارای فواید زیادی است ساخت URL شخصی که نتیجه آن linkedin.com/yourname و حرفه ای تر شدن شما، با اشتراک گذاری لینک در لینکدین  حساب کاربری شما در لینکدین راحت تر پیدا می شود ،و اگر فردی در موتورهای جستجو گر نام و نام خانوادگی شما راسرچ کند،حتما به صفحه لینکدین شما می رسد.شما به راحتی به قسمت Edit URL پروفایل خود بروید.

۶. لینکدین رزومه آنلاین شماست :

پروفایل لینکدین شما مانند رزومه شماست،رزومه مکانی برای ثبت فعالیت های شغلی شما نیست،بلکه جایی است برای ثبت دستاوردها

۷. خلاصه‌ای کامل بنویسید :

بخش Summary، و اکثر افردا این بخش را مطالعه می کنند. Summary، جایی است برای درج توضیحات مختصر و ثبت تجربه هاو مدارک تحصیلی و اینکه شما چه کسی هستید و زمینه تخصصتان چیست.و نکته مهم این است که شما در این بخش خلاصه پروفایل از محتوهای چند رسانه ای کمک بگیرید.چون گاهی اوقات یک تصویر به اندازه میلیون ها کلمه حرف دارد.

۸. در شبکه خود حداقل ۵۰ عضو داشته باشید: 

در شبکه های اجتماعی و البته لینکدین داشتن تعداد مخاطب کمتر از 50 نفر نشان دهنده سه برداشت است؛شما فردی شکاک ،منزوی و نا آشنا به شبکه های اجتماعی هستید.پس مخاطبان خود را افزایش دهید.تا این برچسب ها به شما نچسبد.و داشتن کاربر بین 50 تا 100 نفر در ابتدای کار در شبکه های اجتماعی ضروری است.

۹. به‌روز باشید :

در شبکه های اجتماعی و مخصوصاا لینکدین به روز باشید و مرتب صفحات خود را آپدیت کنید.هرگز فاصله به روز رسانی طولانی نباشد چون موجب قطع ارتباط و همچنین تعداد پست های زیاد موجب فرار مخازبان از صفحه شما می شود.در گذاشتن پست و به روز رسانی متعادل باشید.

چند ایده برای به‌روز کردن صفحه‌تان در لینکدین:

در مورد کسب و کاری که در آن فعالیت دارید مطالب تخصصی بنویسید.

در وبگردهای روزمره نکات جالب را انتشار دهید.

حتما مطالب دیگران را بخوانید و در موردشان نظر بدهید و لایک و کامنت را فراموش نکنید.

از همایش ها و جلساتی که در آن شرکت داشته اید حتما گزارشی ثبت کنید.

در چند خط تجربیات تان را بنویسید.

با رعایت این چند نکته،مخاطبان شما متوجه می شوند که شما به صفحه و الینکدین اهمیت می دهید و به روز هستید.

سخن آخر :

اگر تا به امروز در لینکدین حساب کاربری ایجاد نکرده اید،توصیه می کنم در اولین سرعت این کار را انجام دهید،چون از این روش می توانید هویت کاری خودتان را به دیگران بشناسانید و ضمن برقراری ارتباط و تعامل با دیگران می توانید انواع فرصت های شغلی جدید را تجربه و از آخرین مطالب و مقاله های مربوط به رشته کاری خودتان بهره ببرید.

لینکدین محلی عالی و یک فرصت طلایی برای تمام کارفرمایان است تا نیروی کار مورد نیاز شرکت خود را پیدا کنند و همچنین متخصصان می تواند شرکت های مورد علاقه خودشان را پیدا و بنا به سلیقه خودشان مشغول به کار شوند. اما هیچ گاه فراموش نکنید که لینکدین یک محیط کاملا تخصصی و حرفه ای در زمینه کسب و کار و تجارت است و مجاز نیستید مطالب دلخواه بگذارید.امیدواریم  مطالب در مورد مزایای استفاده از لینکدین در بازاریابی برایتان مفید و سازنده باشد.