بار ها پیش آمده است که از خودتان در مورد اطمینان از رسانه های مجازی از خود سوال کرده اید.آیا واقعا به رسانه های اتماعی مانند،اینستاگرام،فیسبوک،توییتر و یوتیوب اطمینان و اعتماد دارید؟آیا اطلاع داشتید که این رسانه ها قادر به حذف و یا تغییر محتوای شما هستند؟ در حال حاضر بیشتر رسانه های اجتماعی در حمایت از واکسن کرونا عکس العمل های شدیدی نشان می دهند ،به عبارتی واکسن کرونا خط قرمزشان است.و هر مطلبی که بر علیه واکسن کرونا باشد حذف می کنند.در این مطلب حذف محتوا توسط رسانه مورد بررسی قرار می گیرد با ما همراه باشید.
حذف محتوا و واکسن کرونا :
تغییر و حذف محتوای کاربران رسانه های مجازی در حالی اتفاق افتاد که واکسن کرونا وارد خط قرمز این شبکه ها شد.گزارش ها حاکی از این است که بیشتر رسانه های جریان ساز ، هر نوع محتوایی که شامل متنی مخالف با زدن واکسن باشد را حذف یا به حاشیه می کشند.
منفعت بنگاه های بزرگ تکنولوژی :
بیان شده است که رسانه های مجازیسعی در از بین بردن تردیدها نسبت به زدن واکسن کرونا دارند تا در ان بین بنگاه های بزرگ تکنولوژی به منفعتی عظیم دست پیدا کنند. به همین علت است که اگر شما محتوایی تحت عنوان بی اثر بودن واکسن و یا ایجاد دلسردی در مورد واکسن منتشر کنید،محتوای منتشری شما شناسایی و برای شما اخطار صادر می شود.این مططلب در ایران نیز تجربه شده است.چندی پیش یکی از رسانه های ایرانی و داخلی خبری را در شبکه یوتیوبمنتشر کرد که محتوای آن در مورد درمان کوید 19 از طریق طب سنتی بود.اما در کمال ناباوری محتوا حذف و از طرف یوتیوب یک اخطار شدید اللحن برایش صادر شد.و سایت مورد نظر به مدت 1 هفته مسدود اعلام شد و این شبکه اعلام کرد که تمام اطلاعات حتما باید از سایت سازمان بهداشتی جهانی دریافت شود.
نکته مهم و جالب این است که فیسبوک و دیگر رسانه های مجازی قادر به ارسال محتواهای هدفمند هستند و به بیشتر و بهتر دیده شدن محتوا و مطالب خود کمک فراوانی می کنند.هدف اصلی و مهم این رسانه این است که محتواهای خارج از دسته بندی را شناسایی و به عنوان خط قرمز حذف کنند.
خط قرمزهای رسانه های مجازی کدام ها هستند؟
با شما موافقیم که این نوع اقدامات رسانه های مجازی نوعی سانسور است و مورد اعتراض بسیاری از افراد واقع شده است.اما در کل شبکه های موجود در ایران و خارج از ایران دارای خط قرمز هایی هستند که برای کنترل محتواهای نامناسب و نامربوط و یا بالا بردن ضریب امنیت کاربران مفید واقع می شود.به عنوان نمونه؛ محتواهای کودک آزاری،موضوعات غیر اخلاقی و ضد دین از جمله خط قرمز های رسانه های داخلی و خارجی محسوب می شود.