با سلام خدمت بینندگان و مخاطبین سایت marketor، در این مطلب به معرفی شبکه ی اجتماعی(sina weibo) می پردازیم.
معرفی شبکه ی اجتماعی چینی(sina weibo):
سینا، شرکت فناوری بزرگی است که در سال 2009 تاسیس شد.
شرکت سینا دارای 4 کسب و کار اصلی است.
این 4 کسب و کار عبارتند از:
- سینا موبایل
- سینا آنلاین
- سینا نت
- سینا ویبو، می باشد.
این شبکه به عنوان محبوب ترین رسانه ی اجتماعی چینی است.
(sina weibo) در سال 2018 دارای 503 میلیون کاربر و 304 میلیون حساب کاربری فعال، بعد از تنسنت کیو کیو و کیوزون، سومین شبکه ی اجتماعی فعال چینی در دنیا است.
این شبکه در دنیا دارای رتبه ی هفتم می باشد.
(sina weibo) به علت شباهت زیاد با توئیتر، توسط دانشمندان مقایسه شد و نتایج زیر به دست آمد.
- 80درصد کاربران توئیتر آمریکایی هستند و 95 درصد کاربران سینا ویبو چینی هستند.
- 16درصد توئیت ها مربوط به سازمان و 3درصد پیام های سینا ویبو مربوط به سازمان است.
- توئیت های آخر هفته ی توئیتر نسبت به وسط هفته 11 درصد بیشتر است ولی در سینا ویبو این درصد19 می باشد.
(sina weibo) در چین توانسته است که جایگزین تلویزیون و روزنامه شود.
5 درصد کاربران سینا ویبو، از کشور هایی به غیر از چین هستند.
این شبکه به عنوان مهم ترین منبع اطلاعاتی در چین محسوب می شود.
این شبکه دارای رقیبانی همچون:
- تنسنت کیو کیو
- کیوزون
- توئیتر، می باشد.
برای دانلود سینا ویبو بر روی دانلود اندروید کلیک کنید.
با تشکر از توجه شما به مقاله