Search
Close this search box.

چگونگی به چالش کشیدن ذهن برای نامگذاری یک محصول و برند

فهرست مطالب

چگونگی به چالش کشیدن ذهن :

یک محصول وقتی موفق می شود که یک نام زیبا داشته باشد بطوریکه به راحتی در ذهن مخاطب جای بگیرد این نام باید معنا و مفهوم داشته باشد تا به یک برند قوی و عالی تبدیل شود.بسیاری از نام ها در انحصار برندها و شرکت های معروف هستند و ایجاد یک نام جدید می تواند چالشی جذاب و عالی باشد و کار را برای شما آسان تر کند.چگونگی به چالش کشیدن ذهن برای نامگذاری بسیار مهم است.

ترکیب هجا و صدا :

برای به دست آوردن این ترکیب کافی است لیستی از کلماتی که فکر می کنید مشتریان و مخاطبان شما به آن جذب می شوند را جمع آوری و یک لیست کامل تهیه کنید.برای شروع بهتر است نگاهی به محصولات و کالاهایی که مشتریان از آن بیشتر استفاده می کنند بیاندازید و یا هنگام خرید مشتری توصیف خاصی از آن کالا دارد. بعد از کامل شدن لیست کلمات خاص را جدا و هجا و صداها را به جزء کوچکتری تبدیل کنید.ترکیب دو یا سه هجا را به طور تصادفی انتخاب کنید ،هر ترکیب که جذب بیشتری دارد را جدا یادداشت نمایید.

انتخاب محصول برندهای معروف:

یک لیست کامل از برندهای معروف و محصولات معروف آن تهیه کنید.که دارای کیفیت عالی هستند و همه این برند را به خاطر کیفیتش انتخاب می کنند.سپس سعی کنید نام این برندها را اصلاح و یا تغییر دهید تا یک برند و نام تک و خاص به دست بیاورید.اما طوری که یاد آوری نام اصلی آن در ذهن تداعی شود.حتی می توانید هجا را از نان های تجاری مختلف ترکیب کنید.

جایگزین کردن املاء :

با چالش فکری لیستی از برندها،کیفیت و مزایای محصولات مختلف تهیه می کنید.سپس با استفاده از هجا های مختلف و جدید که از نظر آوا در یک سطح هستند.آزمایشی راشروع کنید.به عنوان نمونه ؛ Powr  میشود،پاک می‌تواند به عنوان Klēn یا سریع  تبدیل به “Spee-D” شود. به همین راحتی با جایگزین کردن کلمات املایی جدید می توانید یک نام خاص داشته باشید.این تغییر که بیشتر به نوع اروپایی  معروف است در میان بازاریابان بسیار پرطرفدار است.

نام های انتخابی را آزمایش کنید:

بعد از نام گذاری محصول و وقتی که لیست کوچکی از پیشنهادات جمع آوری کردید،نوبت آن است که از نظر نظر سنجی مورد آزمایش قرار گیرد.بهترین روش جمع آوری لیستی از مزایای محصول است و دقت کنید چه مزیتی در جذب مشتری تاثیر بیشتری دارد.بعد از انجام این مرحله می توانید در بازار هدف ببینید که کدام یک از نام های انتخابی شما با محصول و مزایای آن تشابه بیشتری دارد و هرگز فراموش نکنید که نام انتخابی شما توسط برندهای رقیب استفاده نشده باشد.و نامی که بیشترین مزایا را به خود اختصاص می دهد گزینه اصلی شما در انتخاب نام باشد.

گفتار پایانی:

همانطور که در ابتدا بیان شد نامگذاری یک محصول در روند و پیشبرد اهداف بازاریابی شما بسیار مفید است اما به عنوان نکته اصلی نیست.جنبه و نکته اصلی در محصول کیفیت و نوع بسته بندی است که باید به آن دقت فراوانی داشته باشید.

منبع: smallbusiness

امتیاز به این مطلب post

جستجو

آخرین مطالب

مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *