Search
Close this search box.

همه چیز درباره ی Twitter

فهرست مطالب

هر کجا که بحث اینترنت و سایت‌های مشهور اینترنتی باشد، احتمالاً نامی از Twitter می‌شنوید. شاید سؤال کنید توئیتر چیست و چه کاری می‌توان با آن انجام داد؟.با مارکتور همراه باشید.

توییتر (Twitter) یک خبرگزاری آنلاین و یک شبکه اجتماعی است که مردم پیام‌های کوتاه را به عنوان یک توییت (Tweet) ارسال می‌کنند و آن را به عنوان راه برقراری ارتباط به کار می‌برند.

فرایند توییت کردن شامل ارسال پیامهای کوتاه در یک پلتفرم عمومی است که افراد مختلف آن را دیده و از آن به عنوان یک مطلب مفید استفاده می‌کنند. حتی در برخی از وبسایت ها از توییتر و توییت کردن به عنوان یک نوع میکروبلاگینگ یاد می‌شود که محتوای کوتاه و دارای معنی ارسال می‌شود.

یکی از ویژگی‌های توییتر، انتخاب اندازه پیام به شکل هدفمند است تا از انتشار محتوای غیر جذاب جلوگیری شود. کلیه توئیت های منتشر شده در این شبکه اجتماعی باید از ۲۸۰ کاراکتر کمتر باشند و این باعث می‌شود که این نوشته‌ها بیشتر متمرکز و حاوی اطلاعات اصلی باشد. بنابراین، کاربران بدون اینکه زحمت زیادی به خود بدهند، می‌توانند مطالب مختصر و مفید را در کمترین زمان ممکن پیدا کند. این محدودیت در اندازه پیام، توییتر را به یک ابزار اجتماعی بسیار محبوب تبدیل کرده است.

 

توییتر چگونه کار می‌کند؟

توییتر بسیار ساده است و به عنوان یک سیستم فرستنده و گیرنده استفاده می‌شود. در این برنامه شما یک حساب کاربری ایجاد می‌کنید و یک نام توییتر برای خود انتخاب می‌کنید. با انجام این کار، به راحتی می‌توانید فرایند تولید کردن را آغاز کنید و حتی توییت های خود را به صورت روزانه یا ساعتی ارسال کنید.

برای استفاده از این ابزار، یک کادر تحت عنوان «What’s Happening» در اختیار شما قرار می‌گیرد که می‌توانیم نوشته ۲۸۰ کاراکتری یا کمتر را در آن بنویسید. در انتها باید بر روی «Tweet» کلیک کنید تا پیام به شما ارسال شود.

برای دریافت فید توییتر، کار شما بسیار راحت است و باید به سادگی یک نفر مشهور را پیدا کنید و آن را فالو کنید. این موضوع باعث می‌شود که توییتهای شما توسط افراد بیشتری دیده شود و افراد به توییت شما جذب شود. پس از این کار شما می‌توانید فید توییتر خود را به صورت روزانه تغییر دهید و از این طریق مطالب را برای افراد با سلایق مختلف ارسال کنید.

چرا افراد مختلف توییت (Tweet) می‌کنند؟

ارسال توییت توسط افراد مختلف جامعه می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد. برخی از آنها برای جلب توجه دیگران، برخی برای اطلاع‌ رسانی کارها و فعالیت‌های خود، برخی برای نشان دادن اخبار مربوط به یک حادثه و برخی نیز برای تبلیغات در مورد یک محصول یا یک خدمات از تولید استفاده می‌کنند. همانطور که عنوان شد، استفاده از توئیتر یک نوع میکروبلاگینگ محسوب می‌شود که باید برای مخاطب ساز شده و جذابیت کافی داشته باشد. هرچه محتوای یک توییت جذاب‌تر باشد، احتمال جذب کاربران در آن بیشتر و تعداد فالوور آن صفحه کاربری بیشتر می‌شود.

آیا توییتر یک شبکه اجتماعی نیست؟

تعریفی که از شبکه اجتماعی وجود دارد، یک پلتفرم با قابلیت ایجاد ارتباط بین افراد مختلف به صورت مجازی است. این پلتفرم باید بتواند

  • امکان ارسال پیام خصوصی را فراهم کند؛
  • امکان جستجو و پیدا کردن افراد مختلف را فراهم کند؛
  • شیوه‌های مختلف ارسال پیام متنی و تصویری را ایجاد کند؛
  • به عنوان یک فضا برای تعامل افراد در سرتاسر جهان شناخته شود؛
  • امکان کامنت گذاشتن و لایک کردن مطالب مختلف را فراهم کند.

با یک بررسی ساده متوجه می‌شویم که توییتر تمامی این قابلیت‌ها را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد و می‌توان آن را به عنوان یک شبکه اجتماعی معرفی کرد.

چرا افراد معروف یا سلبرتی ها به توییتر علاقه دارند؟

افراد معروف و شناخته شده در سطح جهان، امکان ارتباط مستقیم با تک تک طرفداران خود را ندارند و مجبور هستند که از شبکه‌های اجتماعی به عنوان پل ارتباطی خود استفاده کنند. به همین دلیل امروزه می‌بینیم که افراد معروف بالاترین تعداد فالوور در شبکه‌های اجتماعی مختلف را دارند. توییتر به یکی از ابزارهای کارآمد برای سلبریتی ها تبدیل شده است و آنها می‌توانند وضعیت خود را در قالب توییت های کوتاه گزارش کنند. این توئیت های کوتاه می‌توانند محل گذاشتن نظر طرفداران افراد معروف شده و آنها از بخش نظرات به عنوان محل ارتباط با کاربران خود استفاده کنند.

منبع :مارکتور

امتیاز به این مطلب post

جستجو

آخرین مطالب

مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *