Search
Close this search box.

سئو گرافیک : نماد مناسب و نقش آن در برند سازی

فهرست مطالب

در این مقاله میخواهیم درمورد تاثیرات یک نماد خوب در برند سازی صحبت کنیم.پس اگر شما یک نماد دارید و میخواهید آن را یک برند مشهور کنید و یا میخواهید از پایه این کار راه شروع کنید،این مقاله میتواند برای شما مناسب باشد.لطفا این متن را تا انتها مطالعه کنید

پاسخ به یک سوال مهم:

question_mark_concept

چگونه برند خود را در ذهن مردم بگنجانیم؟چگونه موفق تر باشیم؟چگونه از یک نام معمولی به یک برند پر ابهت و خاص تبدیل شویم؟

این دسته از سوال ها به طور مداوم در ذهن مدیران مجموعه ها و شرکت ها میچرخد.همه آنها تلاش میکنند ولی گاهی، بعضی از آنها با وجود تلاش های فراوان خیلی موفق نیستند.به طور قطع نمیتوان گفت که به دلیل نداشتن نماد مناسب این اتفاق نیفتاده.چون عوامل زیادی دست به دست هم می دهند.اما بعد از ریشه یابی مشکلات میتوان نبودن نماد مناسب را یکی از علل آن دانست.

نمادی که شما انتخاب میکنید باید با مفهوم تجارتتان سنخيت کامل داشته باشد.در ابتدا باید به معنی نام تجاری خود دقت کنید.اگر هنوز دست به کاری نزده اید پس حتما یک نام تجاری با معنی و مفهوم برگزینید.وقتی که مردم نماد شما را میبینند برای خیلی ها سوال میشود که : خب این یعنی چه؟به چه معناست؟

و اگر به مفهوم خاصی نرسند و نتوانند با آن ارتباط برقرار کنند شروع میکنند به تمسخر آن.

اما اگر نام تجاری خود را برگزیده اید هنوز هم دیر نیست!با یک نماد زیبا میتوانید دوباره پر قدرت ظاهر شوید.

انتخاب رنگ مناسب برای نماد:

11204-NN4096

در اینجا باز هم لازم است برگردیم به بحث روانشناسی رنگ ها.وقتی که شما رنگ ها و کاربردشان را به خوبی بشناسید می توانید یک رنگ مناسب برای نماد خود برگزینید.بگذارید با یک مثال این مطلب را باز تر کنیم.فرض کنید شما در کار صادرات و واردات مواد غذایی هستید.

خب!مواد غذایی که شما برای مردم تهیه میکنید چه احساسی باید در آنها ایجاد کند؟

درست است!اطمینان و اعتماد!

آنها باید اطمینان حاصل کنند که چیزی که میخورند سالم و مغذی است.حالا با دانستن معنی و مفهوم هر رنگ شما هم مثل من رنگ آبی را برای نماد خود انتخاب میکنید.زیرا رنگ ابی مظهر اعتماد است.

جالب بود نه؟پس به راحتی می توانید با کمی دقت و ریز بینی یک نماد تجاری بسیار زیبا و مردم پسند داشته باشید.نمادی که با یک بار دیدن آن برای همیشه در ذهن ها حک شود.

اين مقاله توسط بخش سئو گرافيک سايت هميار سئو تهيه شده است. اميدواریم از آن لذت برده باشید.

نویسنده : الهام زارعی

امتیاز به این مطلب post

جستجو

آخرین مطالب

مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *