مدل 5M درتبلیغات یکی از روش های جدید در تبلیغات برای کسب سود در کسب و کارها می باشد، چون از مهمترین روش ها برای جذب خریدار و فروش بیشتر تبلیغات است، چون در دنیای امروز افراد با رقبای زیادی سرو کار دارند،برای بهبود اوضاع خود به تبلیغات احتیاج دارند، در این مطلب به معرفی یکی از مدل های تبلیغاتی به نام مدل 5M می پردازیم با ما همراه باشید.
شما در اولین مرحله بای مشخص کنید هدفتان از انجام تبلیغات چیست.هدف شما می تواند آگاهی از برند، کارآفرینی، فروش بیشتر و یا هر چیز دیگری باشد.ولی به طور کلی هدف از تبلیغات به سه دسته تقسیم می شود که عبارتند از؛
تبلیغات اطلاعرسانی و آگاهی دهنده :
وقتی که قصد آگاهی از وجود یک محصول و یا خدمت را به مخاطب داشته باشید،این نوع تبلیغ کمک زیادی به شما می کند،و هدف این تبلیغ افزایش آگاهی و اطلاع مخاطب از برند شما می باشد.
• تبلیغات ترغیب کننده یا متقاعد کننده :
در این نوع تبلیغ هدف شما متقاعد کردن مشتری برای خرید است،می توانید از برتری و مزیت و همچنین قیمت مناسب مشتری را تشویق به خرید کنید.
• تبلیغات یادآوری کننده :
بعد از مرحله جذب و متقاعد کردن مشتری برای خرید(اقدام) نوبت به یادآوری به مشتری می رسد شما باید در فاصله های زمانی متفاوت به مشتری یادآوری کنید که شما را از یاد نبرد و مجددا از شما خرید داشته باشد، به عبارتی تبدیل به مشتری وفادار شما شود.
در این مرحله شما باید یک پیغام جذاب، کوتاه و ساده برای کسب و کارتان انتخاب نمایید، به گونه ای که این پیام در انتخاب و رفتار مخاطب شما تاثیر خوبی بگذارد و او را تشویق کند که برای اطلاع از محصولات و خدمات شما حتما با شما تماس بگیرد، می توانید از متن، موشن گرافی،عکس و.. استفاده نمایید.
ویژگیهای یک پیام گیرا و جذاب در تبلیغات:
پس از انتخاب پیام و معیین کردن هدف نوبت به میزان بودجه برای انجام تبلیغات می رسد،تکینک های زیادی برای مشخص کردن میزان بودجه وجود دارد که 5 مورد آن عبارتند از؛
عوامل موثر در بودجه بندی تبلیغات:
انتخاب رسانه یکی از موثرترین و تاثیرگذاترین قسمت های کمپین تبلیغاتی، می باشد برای جستجوی بهترین رسانه مناسب برای تبلیغات خود از چندین رسانه و روش مختلف می توانید استفاده کنید و در نهایت باید بتوانید به 5 سوال زیر جواب دهید:
رسانه ها دو دسته هستند:
رسانههای یک طرفه:
رسانههای یک طرفه رسانه هایی هستند که فقط شعار و تبلیغات شما را به مخاطب نمایش میدهد و مخاطب شما قادر به انجام هیچ واکنشی نسبت به شما و محصولتان نیست، مانند:رادیو، تلویزیون، روزنامه، بیلبوردهای تبلیغاتی و….
رسانههای دو طرفه:
در رسانه های دو طرفه پیام شما برای مخاطب به نمایش گذاشته می شود و از طرف دیگر انتفاد و یا پیشنهاد مخاطب به شما اطلاع داده می شود و تعامل دو طرفه است مانند: شبکههای اجتماعی، مصاحبه، حضور در نمایشگاه و…
در آخرین مرحله و هنگامی که همه مراحل بالا را انجام دادید باید به راحتی قادر باشید کمپین خود را تحلیل و تجزیه و کنید و بتوانید اثربخشی و ثمر بخشی آن را بررسی و محاسبه نمایید.
در اثر بخشی:
· باید یک پیام دریافت و در نگرش و رفتار مشتری تغییر ایجاد شود و همه این تغییرات به نفع شرکت و منجر به خرید مشتری شود.
در ثمربخشی:
باید افزایش فروش و درآمد، رضایت مشتری و افزایش سهم بازار بسیار مهم است.
اندازه گیری کمپین تبلیغاتی :
برای مشخص کردن میزان اثر بخشی باید سوالات زیر را از مشتریان پرسید:
از این عوامل برای اندازه گیری ثمر بخشی می توانید استفاده نمایید:
یکی از شیوههای نوین تبلیغاتی مدل 5M درتبلیغات می باشد که بیشتر شرکت ها و کمپانی ها برای تبلیغات کسب و کار خود از آن استفاده میکنند و موفق هم هستند. اگر شما نیز در فضای آنلاین و آفلاین به دنبال تبلیغات پربازده و پرنتیجه هستید حتما از این روش های عالی تبلیغاتی استفاده کنید.
امروزه شاهد پیشرفت تکنولوژی و توسعه فناوریهای جدید هستیم. هوش مصنوعی یکی از این ابر…
انسان توانسته است با ارتقاء دانش و مهارت خود در زمینه تکنولوژی و فناوریهای نوین،…
مانند فیسبوک، اینستاگرام نیز یک ویژگی جدید موسیقی به بخش پروفایل اضافه کرده است.…
اینستاگرام به تازگی قابلیت جدیدی را رونمایی کرده است که به کاربران امکان میدهد آهنگ…
یکی از موضوعاتی که امروزه همه درباره آن صحبت میکنند، هوش مصنوعی و ابزارهای مربوط…
تازگی اینستاگرام فضای عادلانهتر و بهتری برای تولید کنندگان محتوای اصلی و محتوا سازان کوچک…