گوناگون

سئو گرافیک : نماد مناسب و نقش آن در برند سازی

در این مقاله میخواهیم درمورد تاثیرات یک نماد خوب در برند سازی صحبت کنیم.پس اگر شما یک نماد دارید و میخواهید آن را یک برند مشهور کنید و یا میخواهید از پایه این کار راه شروع کنید،این مقاله میتواند برای شما مناسب باشد.لطفا این متن را تا انتها مطالعه کنید

پاسخ به یک سوال مهم:

چگونه برند خود را در ذهن مردم بگنجانیم؟چگونه موفق تر باشیم؟چگونه از یک نام معمولی به یک برند پر ابهت و خاص تبدیل شویم؟

این دسته از سوال ها به طور مداوم در ذهن مدیران مجموعه ها و شرکت ها میچرخد.همه آنها تلاش میکنند ولی گاهی، بعضی از آنها با وجود تلاش های فراوان خیلی موفق نیستند.به طور قطع نمیتوان گفت که به دلیل نداشتن نماد مناسب این اتفاق نیفتاده.چون عوامل زیادی دست به دست هم می دهند.اما بعد از ریشه یابی مشکلات میتوان نبودن نماد مناسب را یکی از علل آن دانست.

نمادی که شما انتخاب میکنید باید با مفهوم تجارتتان سنخيت کامل داشته باشد.در ابتدا باید به معنی نام تجاری خود دقت کنید.اگر هنوز دست به کاری نزده اید پس حتما یک نام تجاری با معنی و مفهوم برگزینید.وقتی که مردم نماد شما را میبینند برای خیلی ها سوال میشود که : خب این یعنی چه؟به چه معناست؟

و اگر به مفهوم خاصی نرسند و نتوانند با آن ارتباط برقرار کنند شروع میکنند به تمسخر آن.

اما اگر نام تجاری خود را برگزیده اید هنوز هم دیر نیست!با یک نماد زیبا میتوانید دوباره پر قدرت ظاهر شوید.

انتخاب رنگ مناسب برای نماد:

در اینجا باز هم لازم است برگردیم به بحث روانشناسی رنگ ها.وقتی که شما رنگ ها و کاربردشان را به خوبی بشناسید می توانید یک رنگ مناسب برای نماد خود برگزینید.بگذارید با یک مثال این مطلب را باز تر کنیم.فرض کنید شما در کار صادرات و واردات مواد غذایی هستید.

خب!مواد غذایی که شما برای مردم تهیه میکنید چه احساسی باید در آنها ایجاد کند؟

درست است!اطمینان و اعتماد!

آنها باید اطمینان حاصل کنند که چیزی که میخورند سالم و مغذی است.حالا با دانستن معنی و مفهوم هر رنگ شما هم مثل من رنگ آبی را برای نماد خود انتخاب میکنید.زیرا رنگ ابی مظهر اعتماد است.

جالب بود نه؟پس به راحتی می توانید با کمی دقت و ریز بینی یک نماد تجاری بسیار زیبا و مردم پسند داشته باشید.نمادی که با یک بار دیدن آن برای همیشه در ذهن ها حک شود.

اين مقاله توسط بخش سئو گرافيک سايت هميار سئو تهيه شده است. اميدواریم از آن لذت برده باشید.

نویسنده : الهام زارعی

امتیاز به این مطلب post
Reza

Share
Published by
Reza

مطالب اخیر

آموزش ابزار تولید محتوا هوش مصنوعی Copy.ai + کاربرد آن

امروزه شاهد پیشرفت تکنولوژی و توسعه فناوری‌های جدید هستیم. هوش مصنوعی یکی از این ابر…

% روز قبل

هوش مصنوعی: تولید محتوا Jasper.ai جاسپر + نحوه کارکرد و مزایا و معایب

انسان توانسته است با ارتقاء دانش و مهارت خود در زمینه تکنولوژی و فناوری‌های نوین،…

% روز قبل

instagram: آموزش اضافه و پخش کردن موزیک در پروفایل اینستاگرام

  مانند فیسبوک، اینستاگرام نیز یک ویژگی جدید موسیقی به بخش  پروفایل اضافه کرده است.…

% روز قبل

instagram: اخبار ویژگی پخش آهنگ در پروفایل اینستاگرام

اینستاگرام به تازگی قابلیت جدیدی را رونمایی کرده است که به کاربران امکان می‌دهد آهنگ…

% روز قبل

هوش مصنوعی: همه چی درباره ChatGPT + نحوه استفاده

یکی از موضوعاتی که امروزه همه درباره آن صحبت می‌کنند، هوش مصنوعی و ابزارهای مربوط…

% روز قبل

instagram: الگوریتم اینستاگرام برای کاربرانی که حساب کاربری با محتوای کم دارند

تازگی اینستاگرام فضای عادلانه‌تر و بهتری برای تولید کنندگان محتوای اصلی و محتوا سازان کوچک…

% روز قبل