Search
Close this search box.

نکاتی قبل از راه اندازی کسب و کار اینترنتی

فهرست مطالب
راه اندازی کسب و کار اینترنتی :
قبل از اینکه کسب و کار اینترنتی را شروع کنید نکاتی هست که باید حتما آنها را رعایت کنید.و با رعایت این نکات موفقیت شما تضمینی و صد در صد است.این مقاله برای افرادی که قصد دارند قدم اول را در راه اندازی کسب و کار اینترنتی بگذارند به نگارش در آمده است،با ما همراه باشید.نکته مهمی که حتما باید خدمت شما متذکر شوم این است که شما می توانید بدون نیاز به دانش خاصی، می توانید پست های خود را در شبکه های اجتماعی طوری تنظیم و زمانبندی کنید تا بدون نیاز به آنلاین شدن شما،در زمان مقرر در صفحات شما منتشر شود.

قبل از راه اندازی کسب و کار اینترنتی باید به این نکات توجه ویژه داشته باشید!

راه اندازی کسب و کار

 

نکاتی که قبل از قبل از راه اندازی کسب و کار اینترنتی باید به آن توجه کنید!

۱) شناخت ویژگی‌ های خودتان :

از مهمترین کارها قبل از راه اندازی کسب و کار اینترنتی شناخت ویژگی های خودتان است.اگر در ابتدای شروع به کسب و کار اینترنتی هستید،یک کاغذ و قلم تهیه کنید و یک گوشه بنشینید و شروع کنید به نوشتن تمام تخصص هایتان،این کار را حتما جدی بگیرید و نگویی کارهایی که من بلدم چیزی نیست و به چشم نمی آید اتفاقا تخصصی که شما دارید،شاید فرد دیگری اصلا با آن آشنایی نداشته باشد.فرمول اولیه تمام کسب و کارها به این شکل است که هر چیزی که درمورد آن تخصص دارید،حداقل فرد یا افرادی هستند که هیچ تخصصی در آن زمینه ندارند.و شما می توانید در قبال ارائه این خدمات هزینه ای دریافت کنید.کسب و کارهای اینترنتی و آنلاین نیز همینگونه است.

شما تخصصی دارید که دیگران ندارند و یا شما کاری بلد هستید که دیگران اصلا آن را بلد نیستند،کافی است در اولین قدم شما در شبکه های اجتماعی وارد شوید،به فرض شما در طراحی فرش تخصص دارید،برای آگاهی از این که برای تخصص شما بازاری وجود دار کافی است در صفحه اینستاگرام ،افرادی که در این زمینه فعالیت دارند را دنبال کنید و سپس خودتان را معرفی کنید و شروع به جذب مشتری و بازاریابی کنید.این مورد یک نمونه از بازار یابی اینترنتی است.

می توانید جدای از شبکه های اجتماعی،هنر و تخصص خودتان را به کارفرمایان دیگر کسب و کارها معرفی کنید،با این ترفند شما یک فریلنسر می شوید و می توانید در سایت های فریلنسری فعالیت داشته باشید.

۲) هدف‌ گذاری :

در پاراگراف قبلی اشاره کردیم بعد از پیدا کردن تخصصتان شما باید هدفتان را مشخص کنید، بعد از پیدا کردن هدف های خود کسب و کار مربوط به آن را در نظر بگیرید ،و کسب و کار خود را راه اندازی کنید،و مراحل رشد کسب و کارتان را در بالاترین سطح نگه دارید. یعنی شما باید عالی ترین سطح کسب و کارتان را پیش بینی و در همان مسیر تلاش کنید به عنوان نمونه،شما ار اولین مرحله باید از آموزش و فروش محصولات آموزشی خودتان کسب در آمد کنید، در مرحله بعدی تولیدات خودتان را در سایت آماده به فروش قرار دهید.و افرادی را استخدام کنید تا در کنار شما به فعالیت مشغول شوند، و بعد از طریق سایتی که با آموزش محتوا معروف شده ،برند سازی  و معرفی محصولتان به کل ایران و بعد از زیاد شدن سفارش ها،سایت را دو زبانه کنید و به خارج از کشور نیز عرضه محصولات داشته باشید.به همین راحتی می توانید صاحب یک نوع خاص از پوشاک و برندی جهانی و صاحب سبک شوید.

اصلا فکر نکنید این نوشته ها بر مبنای تخیل است،اصلا،شما با رعایت همین نکات در چهار چوب خودش می توانید درسطح جهان مطرح شوید،کافی است پله به پله بالا بروید و باور داشته باشید که هیچ چیزی غیر ممکن نیست و انسان نامحدود است و با کمی تلاش و پشتکار می توانید به بالا ترین نقاط برسید ،اصلا ناامید نشوید.

هدف ‌گذاری نقطه A و B :

برای داشتن هدف و هدف گذاری باید برای کسب و کار خود مرحله گذاری انجام دهید،از نقطه A نقطه شروع کسب و کارتان باشد، و نقطه B نقطه ایده آل کسب و کار شماست، که باید به آن برسید، روی یک کاغذ نقطه A و B  را به هم متصل کنید ،در طول این خط می توانید فاصله های معینی انتخاب کنید و هر نقطه را یک قدم محسوب کنید به عنوان نمونه،قدم اول راه اندازی سایت،فروشگاه اینترنتی، نقطه بعدی تولید محتوا،برنامه ریزی و …  نکته مهم این است که هدف بزرگ شما به هدف های کوچک تبدیل شده است .

۳) شناخت و آنالیز بازار:

قبل از راه اندازی کسب و کار اینترنتی باید به آنالیز و شناخت بازار بپردازید، درست است که آنالیز به صورت تخصصی است و باید ابزارهای کاملی داشته باشید اما در این مرحله یک بررسی حرفه ای نیست و فقط شما باید بدانید که طرحی که مد نظرتان است در چه جایگاهی از وب فارسی قرار دارد.منظورم از وب فارسی تنها سایت های فارسی فعال در زمینه خاص فعالیت دارند.

اولین قدم در زمینه بازاریابی این است که وارد گوگل شوید،کلمات کلیدی در مورد کسب و کار خود را جستجو کنید تا سایت هایی که در مورد این موضوع موجود است را مشاهده نمایید.

با دیدن مقاله های زیاد در مورد موضوع کاری شما،دلیل بر وجود رقیب در زمینه کاری شما نیست، دقت کنید آیا افرادی در زمینه کاری شما فعالیت دارند یا خیر؟ کسب و کار اینترنتی  فقط بر بستر وب  سایت نیست و می توانید از بازار اپلیکیشن های تلفن همراه را بررسی کنید،و سایت ها را پیدا کنید و سپس تصمیم بگیرید که به طور جدی فعالیت کنید یا خیر؟

به غیر از جدی بودن رقبا حتما میزان تقاضا در بازار را بررسی کنید،و ببینید که در کدام سایت ها میزان تقاضا چقدر است. و یا کدام سایت میزان تقاضا کم است.

۴) بالا بردن دانش و مهارت ‌های فردی :

این مرحله یکی از مهم ترین مرحله های شورع کسب و کار است و باید با گام های قوی و محکم وارد شوید،اگر در حرفه خود مهارت ندارید، نمی توانید سرویس های خوبی ارائه دهید و پاسخگوی نیاز مشتریان باشید. اکنون که تخصص خودتان را پیدا کردید،و رقبایتان را شناختید،یک گام به عقب برگردید،همان زمان که تخصص خودتان را پیدا کردید،دقت داشته باشید که آا واقعا روی موضوع خاصی تسلط دارید،یا خیر؟

یکی از دلایل اصلی شکست سایت ها این است که در مورد موضوع کاری شان تسلط کافی نداشته اند و یا بلد نبوده اند، در این مرحله شما باید در مرحله راه اندازی کسب و کار مهارت و دانش کافی داشته باشید. می توانید در دوره های آموزشی شرکت کنید،با مطالعه کتاب و مقاله ها رد مورد کسب و کارتان دانش خود را افزایش دهید.

قبل از راه اندازی کسب و کار اینترنتی باید به این نکات توجه ویژه داشته باشید!
راه اندازی کسب و کار آنلاین

۵) کسب اطلاعات در مورد پیش‌نیازها :

جدای از کسب دانش و مهارت شما باید اطلاعات کافی در مورد بعضی از پیش نیازها داشته باشید.به عنوان نمونه برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی شما باید اطلاعات کافی در مورد پیش نیازهایی مانند،پنل مدیریت سرور،هاست،سیستم های مدیریت محتوا (CMS مثل وردپرس) ،دامنه و… داشته باشید.آشنایی با این موارد برای شروع به کسب و کار اینترنتی لازم و ضروی است.یاد گیری این موارد کار سختی نیست و شما می توانید با مطالعه در  وب فارسی به تمامی مقالات و ویدئو های آموزشی که به صورت رایگان منتشر شده است،در کمتر از نصف روز دسترسی داشته باشید.

۶) برنامه ریزی کسب و کار :

وقتی تمام مراحل ذکر شده در بالا را با موفقیت طی کردید، و قبل از استارت و شروع نهایی باید یک برنامه ریزی کامل  برای کسب و کار اینترنتی خود داشته باشید.این برنامه ریزی شبیه به استراتژی دیجیتال است در مقیاسی کوچک تر.دقت داشته باشید برنامه ریزی با هدف متفاوت است.در برنامه ریزی باید لیستی کامل از کارهای ساعتی،روزانه و هفتگی  تهیه نمایید.

در کسب و کار برنامه ریزی بسیار مهم است،حتی اگر ایده ای جذاب و عالی داشته باشید بدون برنامکه ریزی موفقیت شما نزدیک یا مساوی صفر است.و نمی توانید بازه مناسبی از طرح خود بگیرید،برنامه ریزی باری کسب و کار اینترنتی مانند هدف گذاری مرحله به مرحله و در بازه های کوچک و خرد انجام شود.برنامه ریزی خوب می تواند نمودار کسب و کار شما را مشخص کند و با داشتن برنامه ریزی فشرده و قوی رشد عالی خواهید داشت.

۷) اجرا و توسعه :

بارها شنیده اید که هیچ فردی با داشتن یک ایده موفقیت را ندیده است ،بلکه برای رسیدن به موفقیت باید ایده را پیاده سازی کرد،یکی از مهم ترین قسمت های کسب و کار اینترنتی،اجرا و راه اندازی کسب و کار است.و موفقیت ایده ها منوط و وابسته به اجرای خوب آن است.اصلا از ایده های تکراری نترسید،بارها اتفاق افتاده است که افرادی ایده های تکراری را به کار بسته اند و در آن به موفقیت های عالی رسیده اند،نکته مهم بعد از اجرا،توسعه کسب و کار است، در این قسمت با داشتن برنامه ریزی عالی می دانید در چه موقع از زمان باید چه کاری را انجام دهید.توسعه در کسب و کار می تواند عیب ها را برطرف کند و شما را از درجازدن و نداشتن بازخورد و سقوط نجات دهد.

5/5 - (1 امتیاز)

جستجو

آخرین مطالب

مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *