چگونه شبکه های اجتماعی در خرید و فروش کالاها نقش ایفا می کنند ؟
برای انجام یک معامله باید فروشنده به نحو احسن و بسیار عادی و عالی با خریدار رابطه برقرار کند و تمام مشخصات محصولات خود را برای مشتری طوری بیان کند که انگار مشتری محصول را با دستان خود لمس می کند.در دوران شیوع کرونا ارتباط و خرید حضوری قطع شده است و این ارتباط حضوری مدت زمان مشخصی ندارد.پس تمام فروشندگان باید از ظرفیت شبکه های اجتماعی استفاده کنند و از بهترین ترفندها و راهکارها برای فروش محصولات خود کمک بگیرند.با ما باشید؛
سایت اینترنتی :
صاحبان حرفه های آزاد که تا کنون برای کسب و پیشه خود پایگاه اینترنتی ایجاد نکرده اند،سریع اقدام به ایجاد سایت فروش اینترنتی نمایند.تا در ایام تعطیل نیز بتوانند به فروش خود ادامه دهند.یکی از مزایای سایت های اینترنتی این است که صاحبان مشاغل به صورت 24 ساعته می توانند پاسخگوی نیازهای مشتریان خود باشند بدون هیچگونه رفت و آمد حضورری و بهترین خدمات را ارائه دهند.
حضور و فعالیت در شبکه های اجتماعی :
اینستاگرام :
یکی از شبکه های محبوب و مشهور اینستاگرام است که میدان بزرگی بای بهتر دیده شدن تمام صاحبان مشاغل است.این شبکه های اجتماعی با قابلیت های فراوانی که دارد،بهترین امکانات را برای کاربران و صاحبان مشاغل برای لذت بردن از شبکه های اجتماعی و عرضه محصولات و فعالیت را دارد.یکی از مزایای حضور در شبکه های اجتماعی وفاداری مشتریان سابق و همچنین آشنایی آنها با محصولات جدید و سفارش محصولات خود را از طریق پست و یا پیک دیافت می کنند.
تلگرام :
یکی از شبکه های پرطرفدار و محبوب در کشور عزیز ایران شبکه اجتماعی تلگرام است.این شبکه یکی از شبکه های مهم برای تبلیغات و خرید و فروش انواع کسب و کارهاست.این رسانه قابلیت های فراوانی برای کاربرانش ایجاد کرده است که هیچ کاربر و صاحب کسب و شغلی نمی تواند از قابلیت های این شبکه پیام رسان عبور کند.و به راحتی در شبکه اجتماعی تلگرام می توانند تبلیغات انجام دهند.
شبکه های اجتماعی داخلی :
چند سالی است که در ایران شبکه های اجتماعی بومی و ایرانی ساخته شده و کاربران زیادی در این شبکه های اجتماعی عضو هستند.البته این شبکه ها به اندازه اینستاگرام و دیگر شبکه های اجتماعی محبوب و پرطرفدار نیستند.اما باز هم کاربرانی هستند که با آینده نگری حس تجارت خاص خود در این شبکه های اجتماعی مشغول به معرفی مشاغل خود هستند.
نمونه های فوق نقش شبکه های اجتماعی را در دوران همه گیری کرونا نشان می دهد.
به عنوان نمونه برای انتخاب یک هود آشپزخانه نکاته مهمی را باید دقت و مد نظر قرار داد اعم از مکان مورد نظر بزرگی و کوچکی آشپزخانه و صدا و رنگ هود و… و نکته مهم اینکه شما هود را برای آشپزخانه می خواهید جایی در خانه که سرشار از چربی و رطوبت است ،پس پروانه های آن باید از جنس پلاستیک باشد تا به راحتی تعویض و یا شستشو شود.
و هواکشی که برای سرویس بهداشتی و حمام استفاده می شود،باید دقت داشته باشید که پره های آن اگر از جنس فلز باشد باید ضد زنگ باشد و متراژ نقش مهمی در انتخاب ابعاد هواکش دارد.تا بتواند به راحتی هوا را تهویه کند.پس یک صاحب کسب و پیشه موفق و آینده نگر با ارائه تمام خصوصیات این محصول در فضای مجازی مشتریان زیادی را به طرف محصولات خود می کشاند.
فعال بودن شبکه های اجتماعی در فروش کالاهای صنعتی د دوران کرونا چه چیزهایی را لازم دارد؟
با بروز و شدت بیماری کرونا مردم دچار وحشت و نگرانی شدیدی از گسترش این بیماری شدند.این استرس و نگرانی در تصمیم گیری و مدیریت افراد در خدید نقش بسزایی داشت.و این تصمیم گیری تاثیر نامطلوبی بر کسب و کارها و مشاغل گذاشت.ولی با کمک علم و مشاوره پزشکان کمی از این استرس ها کاهش پیدا کرد.و باعث بهبود معشیت مردم شد.یکی از این مشاوره های خرید غیر حضوری و اینترنتی بود ،این توصیه مورد استقبال تمام افراد جامعه قرار گرفت و باعث رشد بی نظیر تمام سایت های اینترنتی شد و آمار زیادی را در خرید و فروش به ثبت رسانده اند.و باعث شد بیشتر صاحبان کسب و کار از این توصیه و نوع فروش الگو گرفته و به کسب و کار خود رونق بدهند.