شهادت بزرگواران را به ملت عزیز ایران تسلیت می‌گوییم

Search
Close this search box.

6 ترفند عالی و کاربردی که برندهای مشتری مدار به کار می برند.

فهرست مطالب

تجربه مشتری مهم است :

 هر شرکتی برای سرمایه گذاری جدی وطولانی مدت احتیاج به تکمیل تجربه مشتری دارد تا موفقیت طولانی مدت داشته باشد‌، مشتریان به برندهای که به آنها اختصاص داده شده پاداش می‌دهند: طبق تحقیق  ۵۵٪  افراد مایل به پرداخت هزینه بیشتر برای یک تجربه خوب تضمین شده هستند. و این عدد از این ادعا پشتیبانی می‌کند: این تحقیق با استناد به این موضوع که  ۸۴٪ از سازمانهایی که برای بهبود خدمات مشتری کار می‌کنند‌، درآمد قابل توجهی دارند. برای اینکه واقعاً مشتریان خود را به کانون اصلی برند خود وفادار تبدیل کنید‌، و به یک برند مشتری محور تبدیل شوید حتما این 6 ترفند عالی و کاربردی را به کار بگیرید.

گوش شنوایی برای مشتریان خود باشید:

برای تبدیل شدن به یک برند مشتری محور باید هر زمان که مشتری‌های شما حرفی برای گفتن داشتند، خوب به صحبت آنها توجه کنید. آنچه آنها در مورد نام برند شما می‌گویند (چه به دیگران و چه به طور مستقیم به خودتان )می‌تواند در ارائه تجربیات واقعی آنها به شما کمک کند. با مشاهده متن‌های مکالمه و گفتگو‌، مبادلات کانال های اجتماعی‌، متن و ایمیل‌، تعاملات خدمات مشتری خود را تجزیه و تحلیل کنید. البته‌، حتماً نظرات آنها را جویا شوید و نظرسنجی‌های آنها را مرتباً بخوانید. وقتی شرکت شما مواردی را که مورد توجه شما قرار گرفته اند را به کار برد‌، با آنها تماس بگیرید تا بدانند نظرشان برای شما مهم است.

ارائه نقشه سفر برای مشتری :

نقش اصلی نقشه‌های سفر این است که یک فرد عادی یا مشتری قبلی شما بتواند با برند شما و در ادامه همکاری یا خرید محصولات همراه باشد. این کار کمک می‌کند که خلاء موجود در خدمات خود را متوجه شوید و برای اصلاح فعالانه آنها اقداماتی انجام دهید. این نقشه‌ها به شما این امکان را می‌دهد که برند خود را از دید مشتری  مشاهده کرده و یک تجربه همه جانبه قوی را ایجاد کنید. به عنوان مثال‌، ممکن است کشف کنید که انتقال از یک کانال به کانال دیگر در موفقیت شما بسیار موثر است.

سلف سرویس را جزء بخش مهم تجربه تمام شبکه های خود قرار دهید:

مشتریان عاشق صرفه جویی در وقت خود هستند و سلف سرویس یک راه حل ایده آل است. آنها می توانند به راحتی با منوهای کارآمد تلفن گویا‌، هوش مصنوعی که به درخواستهای ساده کمک می‌کند‌، لیست‌های جامع سوالات متداول و تالارهای گفتگو که مشتریان را ترغیب می‌کنند به یکدیگر کمک کنند‌، به خود کمک کنند.

فن آوری های خود را آزمایش کنید:

ممکن است فناوری در ایجاد تجربیات عالی مشتری نقش بسزایی داشته باشد‌، اما همیشه باید آزمایش کنید که آیا واقعاً به مشتریان شما کمک می‌کند یا خیر. برای اطمینان از اینکه افراد به سرعت به سمت عوامل صحیح هدایت می‌شوند‌، باید مرتباً منوهای تلفن گویا بررسی شوند. از چت ربات‌ها فقط باید برای کارهایی استفاده شود که آنها واقعاً قادر به انجام آنها هستند ،هر چیز بیش از حد پیچیده ای می‌تواند مشتریانتان را فراری دهد. و مشخص کنید کدام سبک ارتباطی مورد توجه مشتریان قرار می‌گیرد.

شخصی سازی تجربه های مشتری:

به هر مشتری این احساس را القاء کنید که هر تجربه فقط برای او خلق شده است. چنین شخصی سازی و قرار دادن مشتری در همه ارتباطات آغاز می‌شود. همانطور که با علایق مشتریان خود آشنا می‌شوید‌، می‌توانید براساس تاریخچه خرید آنها‌، توصیه‌های محصول را ارائه دهید. فناوری‌هایی مانند مسیریابی رفتاری پیش بینی کننده (که توسط هوش مصنوعی ساخته می‌شود ) اطمینان حاصل می‌کند که مشتریان با نمایندگانی که سبک و شخصیت مشترکی دارند در عین داشتن مهارت‌های مناسب برای تأمین نیازهای مشتری‌، مطابقت دارند. این ترفند قطعا راه تبدیل شدن به برند مشتری محور را هموار می‌کند.

آموزش انگیزه به کارکنان :

برند تجاری شما تنها در صورتی می‌تواند مشتری مدار باشد که کل شرکت شما در آن فعالیت داشته باشد. به کارمندان  و نیروهای خود دانش و انگیزه لازم برای موفقیت شرکت خود بدهید. آموزش‌های منظم را ارائه دهید و حتماً آنها را با مربیانی که می‌توانند در صورت لزوم به آنها پشتیبانی و مشاوره دهند لینک کنید. فرصت‌های توسعه حرفه ای نیز برای توانمندسازی آنها عالی است.

پایان گفتار:

همیشه بازخورد مشتری را با او در میان بگذارید‌، و حتماً از او نیز نظرخواهی کنید. تجربیات آنها برای شما و احساسات مشتری بسیار مهم است و نگرش آنها به شرکت شما کمک می‌کند تا پیشرفت کنید. با هر تصمیمی که به عنوان یک شرکت می‌گیرید‌، از آنها سوال کنید که آیا  برای مشتریان شما واقعاً سود خواهند بود یا خیر؟ با در نظر گرفتن همیشه این ترفند، برند خود از دید مشتری‌، اطمینان حاصل کنید که شرکت شما به طور مداوم به ارائه راه حل‌هایی که مشتریان واقعاً به آن نیاز دارند‌، متعهد است.با به کاربردن این 6 ترفند عالی و کاربردی موفقیت در چند قدمی شماست.

منبع: vocal.com

امتیاز به این مطلب post

جستجو

آخرین مطالب

مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *