۱- جار زدن ارزش هر محصول :

اجازه دهید از ساده ترین راه شروع کنیم،علت حضور کاربران در فروشگاه شما وجود محصول مورد نیاز آنهاست. این فعالیت زمانی می تواند به سرعت اتفاق بیفتد که شما اطلاعات مناسب و خوبی را در مورد کالا به مشتریان خود ارائه کنید. ولی اگر به جای توضیح کالا٬ در مورد کمک و ارزش آن کالا به مشتریان اطلاعاتی بدهید چه اتفاقی می افتد؟

کمی خلاقیت داشته باشید و فکر کنید که هر کالا قرار است در حل چه مشکلی نقش داشته باشد؟ جواب به این پرسش موجب افزیش ارزش کالا در دید مشتری می شود. با ایجاد یک محتوای ویدئویی و یا آموزشی و یا ایجاد انجمن پاسخ به سوالات رایج مشتریان چواب های ارزشی بیشتری به آنها ارائه بدهید.در نظر داشته باشید دیدتان به خرید تبادل پول و جنس نباشد،بلکه به عنوان یک امتیاز برای افزایش ارزش های بیشتر به رابطه کاری و همچنین ارائه ارزش برای محصولاتتان باشد.

مشتریان وفادار اینترنتی

۲- بگذارید مخاطب از خدمات شما خاطره ای خوب داشته باشد:

انتظار مشتریان دردنیای کسب و کار امروز  ارائه خدمات و پشتیبانی عالی است و حتی به پشتیبانی خوب یا متوسط هم رضایت نمی دهند،کاربران به هیچ عنوان علاقه به تجربه خرید از یک برند و شرکت بی روح ندارند،که فقط آنها را به چشم یک کیف پول می بیند. علاقه دارند اگر پرسشی دارند باید به آن جواب داده شود. اگر در سفارش کالا مشکلی پیش آمد ، علاقه دارند با یک انسان صحبت کنند نه یک صدای از قبل ضبط شده و صحبت های تکراری را بیان می کند.

برای ایجاد تجربه عالی پشتیبانی از این چند روش استفاده کنید:

  • از چند شبکه مختلف ارتباط با مشتریان را حفظ کنید٬ ایمیل٬ شبکه های اجتماعی، تلفن و چت از عمومی ترین روش ها مورد استفاده مشتریان می باشد.
  •  فقط حضور در شبکه‌های اجتماعی کافی نیست و حتما باید علاوه بر حضور جوابگو نیز باشید.
  • رفتار کاربران را پیگیری کنید و در زمان مناسب به آنها پیشنهادات و گزینه‌های عالی ارائه کنید.
  • نیازها و پرسش های دریافتی را در اسرع وقت پاسخ دهید. جوب سریع به نیاز مشتریان موجب میشود مشتریان احساس کنند برای آنها ارزش بیشتری قائل هستید.

۳- حرف کاربر را متوجه شوید :

بهترین استراتژی برای شناسایی مشتریان از ساده ‌ترین‌ راه امکان پذیر است ، کافیست متوجه شوید که کاربران برای شناسایی و پاسخ به سوال آنها در زمان خرید کلی ترین و راحت ترین نکته است.

  1. اطلاع از زمان خرید
  2. اطلاع از نوع خرید
  3. علت خرید

هنگامی که اطلاعات کامل و جامعی از مشتریان داشته باشید به راحتی میتوانید وفاداری  مشتری را پیش‌بینی کنید و بستر لازم را برای آن مهیا کنید.البته هر حوزه کاری و نوع فعالیت ها متفاوت است.

شرکت دیجی کالا نمونه‌ شاخص از یک کسب ‌و‌ کار اینترنتی است و براساس شناسایی یک مشکل و جواب به آن مشکل به وجود آمد. قطعا داستان دیجی کالا را می دانید ، که منشاء آن از خرید یک دوربین استارت خورد و کم کم  و تبدیل به بزرگترین مجموعه خرده‌فروشی اینترنتی در  کل ایران شد. نمونه ساده جهت شناسایی بازار و مشتریان و ارائه خدمات و تبدیل کاربران به یک مشتری وفادار مسیری است که دیجی کالا طی کرده است.

۴- انگیزه:

باید در مشتریان جدید از استراتژی‌های اصلی هر کسب ‌و‌ کاری یعنی Lead  استفاده کرد. ولی چیزی که بیشتر فراموش میشوند این است که ارائه خدمات عالی به مشتریان فعلی بسیار سودمند تر از پیدا کردن مشتریان جدید است. اگر قادر به ایجاد انگیزه و دلیل کافی در مشتریان فعلی و تشویق برای  خریدهای مکرر و تکراری باشید،  این ترفند موجب افزایش چشمگیر حجم سبد خرید (Basket Size) آنها و در نتیجه سود بیشتر مشتری می شود.

استفاده از برنامه‌های وفاداری ،یکی از روش های جذاب برای ایجاد انگیزه در مشتریان است.در بازه‌های زمانی  مشخص می توانید به مشتریانی که قبلا  از شما خرید داشته اند٬ ارسال رایگان٬ تخفیف ویژه یا حتی هدایای رایگان و کارت هدیه ارائه بدهید. این کار موجب میشود ، مشتریان وقتی نیاز به کالایی دارند ابتدا به سراغ شما بیایند و درخواست خود را به وسیله شما رفع کنند.

در فروشگاه‌های اینترنتی کارهای کوچک می تواند تاثیر زیادی در افزایش فروش داشته باشد. دقت داشته باشید که فضای اینترنت بستری است بسیار گسترده و وسیع که در حال رشد سریعی است.ولی این سرعت رشد و گسترش موجب نمی شود، یک تجربه خوب بی تاثیر شود،بلکه موجب تاثیر دو برابر آن می شود. ارائه خدمات عالی موجب می شود، مدام در ذهن مشتری باقی بمانید و گزینه اول برای خرید اینترنتی باشید.