یا اباعبدالله الحسین

Search
Close this search box.
  • خانه
  • بازاریابی
  • بازاریابی: 5 تکنیک طلایی برای موفقیت در بازاریابی بین المللی و جهانی

بازاریابی: 5 تکنیک طلایی برای موفقیت در بازاریابی بین المللی و جهانی

فهرست مطالب

بازاریابی بین الملل نیاز به دانش جامعی از راه های ارتباط گیری با بازارهای مختلف جهان نیاز به دانش جامعی دارد تا در  بتوانیم در بازاربابی جهانی و همچنین بین الملل موفق باشیم در این مطلب به بررسی و تحلیل موفقیت در بازاریابی بین المللی و روش های آن می پردازیم با ما همراه باشید.

موفقیت در بازاریابی بین المللی :

با گسترش دنیای اینترنت و ممکن شدن فروش و  امکان تجارت در بستر جهانی بازاریابی اینترنتی دست خوش تحولات بزرگی شده است.

بازاریابی دیجیتال بین المللی چیست؟

فعالیت های بازاریابی که در فضای اینترنت انجام میشود و حاوی روش های متفاوتی مانند؛تولید محتوای متنی ویدیویی، بازاریابی ایمیلی و شبکه های اجتماعی با  هدف جذب مخاطب بین المللی بازاریابی دیجیتال بین المللی می گویند.در ادامه به معرفی روش های اصلی جهت موفقیت در بازاریابی بین المللی می پردازیم.

۵ روش اصلی برای موفقیت در عرصه ی بازاریابی اینترنتی بین المللی:

از مزیت های بزرگ ورود به بازار بین المللی گرفتن سهم زیادی از بازار و  ورود به دنیای رقابت است.ولی باید برای داشتن و موفقیت در این بازار یک استراتژی و برنامه ریزی هدفمند داشته باشید.در ادامه 5 روش مهم برای موفقیت در حوزه دیجیتال مارکتینگ بین المللی را معرفی می کنیم ؛

بازاریابی: 5 تکنیک طلایی برای موفقیت در بازاریابی بین المللی و جهانی
موفقیت در بازاریابی بین المللی

۱- انتخاب دقیق بازار هدف :

انتخاب کشور مقصد و یا به طور دقیق انتخاب دسته بندی برای مخاطب هدف اولین و مهم ترین کار جهت بازاریابی اینترنتی بین الملل می باشد.در اولین قدم باید مشخص کنیم که مخاطبین هدفمان مطابق با فضای کاری و نوع محصول و در نظر گرفتن پرسونای متفاوت بازار هدف مانند؛ اب و هوا،وضعیت اقتصادی، فرهنگ و ..در کجا قرار دارند.
توصیه می شود در اولین گام با مخاطبینی آغاز به کار کنیم که تجربه کاری با ان ها را در قبل داشته ایم.

۲- بررسی و جمع اوری اطلاعات کافی از بازارهدف :

زمانیکه مخاطب هدفمان را به درستی انتخاب کردیم، باید به طور کامل با فرهنگ ها و اداب رسوم و شرایط اقتصادی، شیوه زندگی، طریقه خرید،افراد تاثیر گذار و معروف بستر کاری خود اشنا شویم و برای ارتباط مفید با ان ها تلاش کنید. و تا جایی که ممکن است خود را به بازار هدف نزدیک کنید.

۳- تعیین استراتژی کار و پیش برد هدف:

بعد از آشنایی دقیق و خوب با ویژگی های کسب و کار و فرهنگ مخاطب هدف باید استراتژی کار را مشخص نمایید، برای جلوگیری از هدر رفت بودجه‌ مصرفی جهت ورود به بازار بین‌المللی ، باید آغاز به کار همراه با اطلاع کامل و با نظم شروع شود.
در آغاز کار باید تمام منابع مهم برای رسیدن به این هدف و همچنین هدف های کوتاه مدت و بلند مدت را مشخص کنید.دقیق چیدن استراتژی در بستر برای برند سازی، قیمت محصولاتو نرخ ،میزان بودجه قابل دسترس، هزینه تبلیغات و ..

۴- شروع به کار بازاریابی اینترنتی بین المللی :

بازاریابی اینترنتی یکی از عالی ترین و کم هزینه ترین بازاریابی ها می باشد، که می توان  روی آن تمرکز کرد، به عنوان منبع درامد بیشتر در بازاریابی جهانی وگرفتن ارتباط به وسیله رسانه های اجتماعی .
رسانه های اجتماعی از مهمترین روش های بازاریابی اینترنتی بین المللی، می باشد. از طریق این رسانه ها میتوانید به طور مستقیم روی مخاطب هدف تاثیر گذاشته و با او ارتباط برقرار کرد.
برای آغاز باید رسانه های پرطرفدار کشور  مقصد را شناسایی و بدون تولید تبلیغات و با هدف جذب دوست و آشنایی با آن ها،در آن شروع به فعالیت کرد،زمانیکه روش های ارتباط گیری با افراد را فرا یاد گرفتید میتوانید درمورد محصول هدف و مزیت های آن آغاز به گفتگو کنید و با تولید محتوای جذاب و  مناسب افراد را تشویق به خرید از محصولات سایتتان نمایید.

۵- قطع نکردن ارتباط با مخاطبین هدف و جلب اعتماد آن ها :

یکی از مهمترین ارکان بازاریابی اینترنتی بین المللی جلب اعتماد مخاطب است. تجهیز سایت به پشتیبانی ۲۴ ساعته، مهم ترین روش برای جلب اعتماد مخاطب است تا هر زمان مشتری با مشکلی مواجه شد، به راحتی ارتباط برقرار کرده و به راحتی مشکل خود را مطرح و حل نماید.
زمانی  که مخاطب هدف که در حال حاضر به مشتری تبدیل شده است از محصول رضایت داشته باشد و همچنان ارتباط مؤثر اولیه را با آن ها حفظ کرده باشید، یک مشتری تبدیل به چندین مشتری می شود.حتما باید لیست کاملی از مخاطبین و مشتریان داشته و درمورد محصولات و شرکت اطلاعات کافی و لازم به آنها داده شود.

امتیاز به این مطلب post

جستجو

آخرین مطالب

مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *