علت شناخت بهترین راه برای بازاریابی اینترنتی چیست؟
همانطور که همه می دانید بازاریابی اینترنتی دارای مزیت های فراوانی است از جمله اینکه یک راه ارتباطی سریع و بدون صرف وقت و هزینه زیادی است.و تمام مردم کشورهای جهان به لوازم الکترونیکی، لپ تاپ ،گوشی و کامپیوتر مجهز هستند، و بیشترین وقت خود را در اینترنت و وب سایت ها و شبکه های اجتماعی می گذرانند و تمام اطلاعات مورد نیاز خود را با یک کلیک پیدا می کنند.حتی خریدهای اینترنتی افراد در یک شهر حضور دارند و به صورت اینترنتی از استان ،شهر و حتی کشور دیگری خرید اینترنتی انجام می دهند.
البته ناگفته نماند ین شیوه اینترنتی به سرعت در حال گسترش است.و برای عقب نماندن از این گسترش و سرعت تمام صاحبان کسب و پیشه باید انواع بازاریابی را بلد باشند و مدام خود را بروز کنند.و با انواع شیوه های بازاریابی اینترنتی آشنا باشند، هرچه اطلاعات بیشتر و کامل تر موفقیت بیشتر است.افراد برای بالا بردن رتبه سایت و فروش بیشتر محصولاتشان باید راه ها و روش های جدید بازار یابی اینترنتی را آموزش ببینند.تخصص در بازاریابی اینترنتی آن قدر مهم و حیاتی است که عدم توجه به آن موجب می شود محصول و خدمت شما دیده نشود.
بارها و بارها شنیده ایدکه،عقل مردم در چشمشان است و تمام شبکه های اجتماعی با کمک این ضرب المثل سعی کردن تیم تبلیغاتیشان در بخش سمعی و بصری بسیار قوی باشد.تا در فضای اینترنتی موفق باشند،پس شما هم که قصد وارد شدن به این فضا را دارید، باید به شکل حساب شده و آگاهانه وارد میدان شوید.
۶ مورد از بهترین روش های بازاریابی اینترنتی در سال ۲۰۲1 :
تکنیک ها و راه های بازاریابی بسیار زیاد است، و روز به روز هم روش های جدید در اینترنت و بازاریابی به وجود می آید و روش های قدیمی کمرنگ می شوند.
در کل به علت وجود امکانات اینترنتی برای دسترسی افراد به محتواها و نداشتن وقت و حوصله افراد برای خواندن بیشتر محتواهای ساده شنیداری و دیداری در حال گسترش است.اما تکنیک های متن محور هنوز جایگاه خود را حفظ کرده و طرفداران خود را دارد که به راحتی از آن نمی گذرند.
برای یک بازاریاب حرفه ای بودن باید تمام روش های بازاریابی را در نظر بگیرید و با توجه به نوع محصول مخاطبان هدف را انتخاب نمایید.و اسفاده از دو روش برای بازاریابی اصلا مناسب نیست و فرد باید افراد به سمت خود بکشاند و مخاطب را تبدیل به مشتری کند.یکی از روش های بازاریابی قدرتمند تحلیل نیازهای مخاطب و روانشناسی او می باشد.و البته شخصی سازی تبلیغ که با این ترفند می توانید مشتریان احتمالی را بیشتر کنید.
بازاریاب هرچه اطلاعات و آگاهی های بیشتری نسبت به مخاطب خصوصا مشتری هدف داشته باشد، هدفمندتر و با صرف انرژی کمتر می تواند به نتیجه عالی برسد. در ادامه شما را با جدیدترین روش های بازار یابی در حال حاضر آشنا می کنیم با ما همراه باشید.
۱- بازاریابی از طریق موتور های جستجوگر :
بازریابی از طریق موتورهای جستجو گر بسیار اثر گذار است و به دو صورت رایگان و پرداخت هزینه انجام می شود.در بخش رایگان فرد می تواند با بهینه سازی سایت خود و رعایت اصول و شرایط سئو سایت خود را در رنک های بالای گوگل قرار دهد.تکینک های سئو در حال به روز رسانی است و حتما باید با این تکنیک ها آشنا بوده و خود را به روز کنید.
تعداد زیادی از این تکنیک های در گذشته در ابتدای لیست گوگل بوده است ولی امروز در پایین ترین رتبه قرار دارند.به عنوان نمونه چیزهایی که در قبل یک نوع ویژگی متمایز محسوب می شده درحال حاضر اصلا ضروری نیست.کلیدواژه ها و محتوای متنی باید به گونه ای باشد که به سرعت حتی با سرچ صوتی (جستجو به صورت ویس ) قادر به بالا آوردن سایت باشد.
گوگل مپ برای زمانی که قصد دارید آدرس را به مشتری خود اعلام کنید بهترین گزینه و بسیار کاربردی است.استفاده از لینک های کلیدی موجب افزایش بازدید و کیفیت بازدیدها از سایت و مشتری شدن مخاطبان می شود.
تبلیغاتتان و محتوایی که ارائه می دهید باید هدفدار باشد. اگر محتوایی تخصصی ارائه بدهید که هیچ ربطی با محصول و امکاناتی که دارید ندارد نمی توانید مشتری جذب کنید. پس باید در مورد چیز هایی بگویید که صد در صد می توانید در اختیار مشتری قرار دهید.
ولی می توانید از ویژگی پرداخت هزینه برای بالا بردن سایت خود در گوگل استفاده کنید، دقت داشته باشید اگر از این روش به بهترین استفاده کنید و مخاطبان خودر ا شناسایی کنید وبا ساخت کلید واژه های مناسب و لینک های عالی،می توانید زمانی که مخاطب روی لینک شما کلیک می گند شما باید مبلغی پرداخت کنید و هیچ گونه پیش پرداختی در کار نیست.
۲- بازاریابی اینترنتی با شبکه های اجتماعی :
در دنیای پیشرفت اطلاعات افراد بیشترین زمانشان را در شبکه های اجتماعی هستند و در این شبکه های اجتماعی به تعامل می پردازند، در این شبکه های اجتماعی افراد با تنوع سلیقه و علاقه قرار دارند که تمام افکار و احساسات خود را در شبکه های اجتماعی منتشر می کنند.شبکه های اجتماعی بهترین مکان برای افرادی است که به فکر رونق کسب و کار خود هستند، و صد البته باید با برنامه ریزی هدفمند پا به این عرصه بگذارند.
اولین مرحله شناخت مخاطب هدف است،حتما مخاطب خود را پیدا کنید و دقت کنید چه افرادی به محصول شما بیشتر علاقه و نیاز دارند.و به کیفیت مخاطبان بیشتر از کمیت آنها اهمیت بدهید.روی هدفتان تمرکز داشته باشید، به نظرات به دقت گوش کنید، شبکه های اجتماعی بهترین مکان برای تعامل است و در این شبکه ها ممکن است شما با مخاطبانتان به تعامل و گفتگو بپردازید.
یکی از روش های که ممکن است برای شما به عنوان یک تبلیغ رایگان باشد و به رونق کار شما کمک فراوانی داشته باشد کیفیت محصول است، زمانیکه کیفیت محصول شما عالی باشد مشتری به صورت رایگان برای محصول شما تبلیغ می کند.گذاشتن فیلم آموزشی و تبلیغاتی و عکس های مورد پسند مخاطب بیسار راحت است.آپدیت و فعالیت منظم درصفحه تان موجب می شود تا مدام در معرض دید مخاطبان باشید.
در شبکه های اجتماعی مانند فیسبوک به دو روش رایگان و پرداخت هزینه می توانید در ابتدای لیست قرار بگیرید.همانطور که انتظار دارید دیگران وب سایت شما را تبلیغ کنند، شما هم در طول روز زمانی را به معرفی وب سایت های دیگران بپردازید و به ایجاد لینک های مرتبط اقدام کنید.
۳- بازاریابی ویدئویی :
در دنیایی که مردم وقت و حوصله مطالعه ندارند، دیدن یک ویدئو جذاب می تواند مفهوم کلی را برساند، یکی از جذابیت های ویدئو باید به صورت بصری و ترکیبی از رنگ های جذاب و تصویری باشد،و این نوع ویدئو باید حتما باید دارای ترکیبات بصری و تصویری عالی باشد.و افراد زمانیکه در شبکه های اجتماعی سرگرم هستند، با دیدن یک ویدئو تبلیغاتی می توانند به طرف محصول جذب شوند.
بسیار مهم است که شما برای محصولاتتان تبلیغات بسازید.دقت داشته باشید در ساخت ویدئو صداقت را حتما رعایت کنید،هر چیزی که محصول و خدمتان می تواند به مشتری ارائه بدهد را بیان کنید.در ساخت ویدئو از طنز، روانشناسی رنگ ها،احساسات و .. در ساخت ویدئو استفاده نمایید.در حال حاضر سرویس های مخصوص اشتراک گذاری ویدئو مانند آپارات در ایران وجود دارد که بهترین فضا برای تبلیغات است.حتما در این سایت ها حساب کاربری داشته و مکرر ویدئو بسازید و بارگذاری نمایید.
در انتخاب عنوان تیتر ویدئوها بسیار دقت داشته باشید، و حتما سلیقه مخاطب هدف را در نظر داشته باشید.از اهمیت ویدئو همانقدر کافی است، بدانید که در جستجوی کلید واژه ها ابتدا ویدئوها زودتر در سرچ پیدا می شوند و در بازاریابی ویدئویی مهمترین نوع بازاریابی است.
۴- بازاریابی ویروسی:
بازاریابی ویروسی یا اصطلاح دهان به دهان ( Word Of Marketing ) یکی از روش های قدیمی و البته تاثیر گذار در بازاریابی است که در ایران اصطلاح یک کلاغ چهل کلاغ است.با این روش محتوا به صورت خود به خود و به شکل ویروسی انتشار پیدا می کند.شما به راحتی و با ایجاد انگیزه در سایتتان می توانید محتوا و محصولات خود را عرضه کنید.انگیزه هایی مانند؛ کارت طلایی، کارت ویژه و احساس تشخص و… موجب می شود مخاطبان پیج ، وب سایت شما را به جاهای دیگر لینک داده، باید در مخاطب حسی ایجاد کنید که احساس کند با انتشار محتوای شما یک فعالیت خیر خواهانه انجام می دهد،و یک راه برای افزایش محبوبیت خودش است.
۵- بازاریابی اینترنتی با محتوای مناسب :
جالب است بدانید تولید محتوا دارای اهیمت فوق العاده ای در بازاریابی اینترنتی است.حتما محتواهای قبلی خودتان را به روز کنید و در صدد شناسایی نیازهای جدید مخاطبانتان باشید.قابلیت محتوا باید طوری باشد که مشتری های قبلی را وفادار و به جذب مشتری جدید کمک کند.محتوا حتما با شرکت و برند سازگار و همخوانی داشته باشد.
در محتوا حتما تنوع،استفاده از ویدئو و تصاویر را فراموش نکنید.دقت داشته باشید محتوای تولیدی حاوی یک پیام آموزشی برای مخاطبان باشد و مخاطب را مصمم کند تا محصولات و خدمات شما را پیگیری کند، در محتوا از طنز و سرگرمی غافل نشوید،تا برای مخاطب جذابیت داشته باشد و موجب شود پیگیری کند.و محتوا مهم ترین و اصلی ترین قسمت بازاریابی اینترنتی است،تولید محتوا در شبکه های اجتماعی شامل نوشتن رپرتاژ آگهی و میکروکپی می باشد.
۶- بازاریابی با پست الکترونیکی :
یکی از بهترین بازاریابی ،بازاریابی از طریق ایمیل است.در این نوع بازاریابی شما با مخاطبتان یک نوع ارتباط مستقیم و دو طرفه برقرار می کنید و به راحتی می توانید لیست محصولات خود تان را لینک کنید.نکته مهم این است که بدون رضایت مخاطب حق ارسال ایمیل ندارید و می توانید از روش های مختلف مانند ثبت نام در وب سایتتان برای خرید محصولات و خدماتتان از آنها آدرس الکترونیکی بگیرید.
برای جذابیت بیشتر و احترام به مخاطب و مشتریان حتما لینک لغو عضویت را در اختیارشان قرار دهید.با این ترفند مخاطب جدای از اعتماد به شما از ایمیل های شما احساس ناخشنودی نمی کند.حتما در ایمیلتان از جذابیت های اختصاصی استفاده کنید،حتما در انتخاب مشتری دقت داشته باشید و افرادی را انتخاب کنید که در آینده مشتری شما شوند.
جمع بندی:
در حال حاضر دنیای امروز همه چیز منوط به دنیای مجازی است و اینترنت نقش خود را در زندگی روزمره افراد نشان می دهد.برای داشتن یک کسب و کار عالی حتما از فضای اینترنت به صورت عالی استفاده کنید.از روش های کاربردی بازاریابی اینترنتی حتما اطلاع داشته باشید و در کسب و کارتان از آن استفاده کنید.و حتما از روش هایی که در این مقاله به آن اشاره شد استفاده نمایید.وبا استفاده از این روش ها، برند شما در مارکت، اعتبار بیشتری دریافت می کندو در اصطلاح به یک برند تبدیل می شود.و با داشتن بازاریابی اینترنتی حساب شده قطعا نتیجه های فوق العاده ای به دست می آورید.