امروزه بحث سئو منفی خیلی داغ شده. همیار سئو نتیجه گرفته تا تمرکز خودشو بیشتر در این موضوع بیشتر کند
سئو منفی چیست؟ به کار هایی یا کلک هایی که انجام میدهیم تا سایت رقیب را به پایین بکشانیم.
دوستان ،همیار سئو نیز روش هایی که کسانی در سایت خود انجام میدهند که موتور جستجوگر ها را دور میزنند که بازدید کنندگان به سایتشان رجوع کنند را سئو منفی میداند.این رو همیشه یادتان باشد.
* اول بذارید بگم که آیا سئو منفی وجود دارد؟واقعی هستش؟
در پاسخ به این جوابتون باید بگم که بله.وجود دارد.با دلیل و مدرک در پست های دیگر همیار سئو قرار میدهیم
روش شناسایی سئو منفی :
2. خراب کردن محتوا ( content Scraping ) :
در این روش، سی که میخواهد سئو منفی را بر روی سایت شما انجام دهد، محتوای سایت شما رادر سایت های غیر مرتبط و خیلی از سایت های اسپم ،پخش میکند.
برای شناسایی از این گونه محتوا که در چه سایت هایی درج ده از لینک زیر که برای شما دوستداران همیار سوئ قرار داده ایم استفاده کنید:
3.سرعت بالا آمدن سایت ( site load time ) :
در این باید حواستان به لود سرعت سایتتان باشد.
اول از همه برید از هاستینگ خود که اشتراک هاست گرفتید ببینید مشکل از کجاس.اگر به شما پاسخ دادن که مشکل از هاستینگ نیست، حتما بعدش لاگ هاست را درخواست کنید تا ببینید که تو همه ddos خفیف هستید یا نه. اگر در این موضوع نبود، پس برید سراغ برنامه نویسی سایت خود که مشکل از اونجاس.
خیلی حواستان به سرعت لود سایت دقت کنید.
4. کلمات بی ربط در ابزار گوگل آنالیز
ایشالله در سایت همیار سئو یک آموزش مفصل در این موضوع که چگونه کار با گوگل آنالیز را برای شما قرار میدهیم.
حتما دقت کنید در این ابزار که آیا کلمات بی ربطی در قسمت کیبورد ها وجود دارد یا خیر.
مثلا چی؟؟
فک کنید سایت همیار سئو ، سایتی هستش که مرجع سئو ایران هست، حالا ما در قسمت ابزار گوگل آنالیز میبینیم که کیبورد هایی که در این موضوع سرچ شده اند،متفات با سایت ما هست
بیشتر در کیبورد آنالیز دقت کنید
دوستان همیار سئو ، این پست هر چند مدتی برای سئو منفی که چگونه جلوگیری شود،آپدیت میشود
قبل از شروع باز مجددا بگم که خیلی ها بر این اعتقاد هستن که سئو منفی وجود دارد و در حالی که گوگل این مورد را رد کرده و بعضی از اشخاص دسوت داشتنی سئو، بر این نظر دارند که سئو منفی وجود دارد
همیار سئو هم نیز وجود سئو منفی را تایید میکند.
روش های جلوگیری از سئو منفی :
ایمیل :
سایت خود را در وبمستر تولزهای گوگل و بینگ ثبت کنید تا از طرف این سرویس ها،ایمیل برای وجود مشکلاتی برای شما ارسال شود
به زودی آموزش ویدئو قرار داده میشود.
اخطارها :
1 ) گوگل :
برای سایت خود اخطار گوگل ALERT قرار دهید.در آموزش ویدئو قرار دارد.
برای کلماتی که ممکن است از طرق آن ها لطمه بخورید، کارهای اخطار را انجام دهید.بصورت site:yourdomain.com keyword انجام دهید.
2) گوگل آنالیتیکز:
برای گوگل انالیتیکز اخطار تنظیم کنید.اخطار را در بخش های زیر تنظیم کنید:
الف) افت ناگهانی و شدید آمار بازدید
ب) کاهش میزان اشنراک
ج) افزایش میزان Bounce Rate
3) بررسی سایت :
بطور منظم سایت خود را زیر نظر داشته باشید که بررسی کند که سایت شما از چه نظر یا از چه کلمه کلیدی نیز افت داشته است ( دوستان یک نصیحت،هر کسی برای هرکاری ساخته نشده،پس به دست یک سئو کار ماهر بدید)
4) ردیابی لینک ها :
در این بخش شما باید هر چند از گاهی چک کنید که چه لینک هایی به سایت شما لینک شده است و همیشه باید بررسی کنید که لینک ها از سایت های غیر مرتبط و سایتهای سطح پایین نباشد
5) بررسی لینک های ورودی جدید:
با یکی از تکنیک های Link Building آشنا خواهید شد.وارد پنل گوگل وبمستر تولز و بینگ وبمستر تولز خود بشوید و لیست سایت هایی که به شما لینک داده اند ( Referring domains ) مربوط به ماه های قبل و ماه قبل را دریافت کنید و در کنار هم قرار بدید.آنهایی که ۲ بار آمده اند را حذف کنید و لیست را محدود به سایت هایی کنید که فقط یک بار به شما لینک داده اند.این دسته از لینک ها را برای بررسی موارد عحیب و شک برانگیز مورد بررسی قرار بدهید.همه چیز را مورد بررسی قرار دهید حتی به وبسایت ها سر بزنید و Anchor text و یا مکانی که لینک قرار گرفته اند را مورد بررسی قرار دهید.
امیدوارم از همیار سئو نیز بهترین استفاده را برده باشید
امروزه شاهد پیشرفت تکنولوژی و توسعه فناوریهای جدید هستیم. هوش مصنوعی یکی از این ابر…
انسان توانسته است با ارتقاء دانش و مهارت خود در زمینه تکنولوژی و فناوریهای نوین،…
مانند فیسبوک، اینستاگرام نیز یک ویژگی جدید موسیقی به بخش پروفایل اضافه کرده است.…
اینستاگرام به تازگی قابلیت جدیدی را رونمایی کرده است که به کاربران امکان میدهد آهنگ…
یکی از موضوعاتی که امروزه همه درباره آن صحبت میکنند، هوش مصنوعی و ابزارهای مربوط…
تازگی اینستاگرام فضای عادلانهتر و بهتری برای تولید کنندگان محتوای اصلی و محتوا سازان کوچک…