اگر شما هم جزء افرادی هستید که در کسب و کار آنلاین مشغول هستید، فقط داشتن وب سایت و یا نوشتن محصول و قرار دادن مقاله در بلاگ آن برای فروش و نگه داشتن و همچنین جذب مخاطب کافی نیست،چون باید به صورت دوره ای رفتار مخاطب را بررسی و علت ترک سبد خرید را شناسایی کنید،در این مقاله به بررسی و تحلیل علت رها کردن سبد خرید توسط مشتری پرداخته می شود، با ما همراه باشید.
صاحبان کسب و کار باید به صورت دوره ای رفتار مخاطبان و مشتریان خود را مورد بررسی قرار دهند،و علت ترک خرید توسط مشتری را بررسی و در صدد رفع نقص باشند در ادامه به بررسی 6 علت اصلی ترک سبد خرید توسط مشتری می پردازیم با ما همراه باشید.
از اشتباهات مهم می توان اطلاع ندادن به کاربر در مورد هزینه هایی مانند، حمل و نقل، مالیات و بسته بندی و… به مبلغ خریدش اضافه می شود،چون در زمان تسویه حساب کاربر متوجه می شود که حدود 20 هزار تومان به هزینه خریدش اضافه شده است موجب القاء یک حس بد شده و به راحتی از خرید منصرف می شود.طبق آمار سایت sleeknote.com حدود 55% از خریداران به این علت از خرید منصرف می شوند.
اولین راه حل :
در قسمت صفحه محصول و درباره ما، به طور شفاف توضیحات دقیقی در مورد انواع هزینه های حمل و نقل و درصد مالیات نوشته شود، تا مشتری در زمان حساب و کتابهای خودش دچار مشکل نشود.
دومین راهحل:
ممکن است برای بعضی از کاربران حساب کردن هزینه نهایی و درصد مالیات و بسته بندی مشکل باشد،پس می توانید قیمت نهایی را به انضمام تمام هزینه ها اعلام کنید.حتی می توانید بعضی از محصولات ارسال رایگان داشته باشد.گزینه ارسال رایگان برای تعداد زیادی از کاربران جذاب است،و حدود 79% از کاربران با مشاهده گزینه ارسال رایگان اقدام به خرید می کنند.
بعضی از مدیران سایت تصور می کنند که اگر افراد عضو سایت شوند بعد خرید خوبی انجام می دهند،اما بعد از یک بررسی مشاهده شد که حدود 34% افراد عضویت در سایت را یک کار غیر ضروری و اضافه می دانند،و علت های متفاوتی دارد که عبارتند از؛
راهحل:
تغییر تنظیمات سایت، تا کاربران بدون عضویت در سایت و بصورت مهمان خرید خود را انجام دهند.برای این کار از سایت های برنامه نویسی شده و یا ورد پرس استفاده نمایید.
یکی دیگر از مشکلات سایت زمانی است که کاربر محصول را به سبد خریدش اضافه و برای رسیدن به مرحله پرداخت باید چندین مرحله و فرم جانبی را طی کند،طبق تحقیقات موسسه بایمارد 26% درصد کاربران به علت تعداد زیاد فیلدها سبد خرید را ترک می کنند،این موسسه اعلام کرد هر چه تعداد قسمت های فرم بیشتر باشد کاربران علاقه کمتری به پر کردن فرم ها نشان می دهند.
راهحل:
اگر کاربر به سایت فروشگاهی اعتماد نکند، به هیچ عنوان اطلاعات کارت اعتباریاش را وارد نمیکند، و قطعا خریدی اتفاق نمیافتد.پس حتما بررسی کنید که سایت برای کاربر قابل اعتماد باشد.
راهحل:
بررسی سایت در کامپیوتر همیشه همه چیز را خوب و عالی نشان مدهد، اما بیشتر کاربران تمام مراحل خریدشان را از سایت با گوشی انجام می دهند،پس باید اندازه و فونت فیلدها و دکمه ها در سایت به اندازه ای باشد که دکمه ها به اشتباه زده نشود.
راهحل:
با کمک آنالیتیکس درصد کاربران موبایل را بررسی کنید و مشاهده کنید که بیشتر کاربران از چه نوع گوشی استفاده می کنند، سپس با کمک برنامه نویس در سایت اندازه المان ها و همچنین واکنشگری سایت را بهینه سازی کنید.
بیشتر کاربران علاقه ندارند که بالاجبار اطلاعات خود را وارد سایت کنند،چون ممکن است سایت دچار خطای فنی شود،باید به طور کامل بررسی کنید که در همه مراحل خرید از سایت کاربر با هیچ مشکلی مواجه نمی شود،حتی در زمان رفرش شدن صفحه یا پاک شدن اطلاعات وارد شده .
نکته مهمی که باید به آن توجه زیادی داشته باشید، سرعت باز شدن صفحات است، چون هر کاربر حدود 3 ثانیه برای باز شدن صفحه انتظار می کشد و بعد از آن اگر صفحه باز نشود حتما صفحه و خرید را ترک می کند،و وقتی این موضوع وحشتناک می شود که حدود 80% آنها اصلا به سایت بر نمی گردند.برای حل این مشکل می توانید از تیم برنامه نویسی مارکتور و توسعه دهندگان وردپرس این تیم کمک و راهنمایی بگیرید.
راهحل:
در مرحله اول پیشگیری بهتر از درمان است. در زمان انتخاب به کیفیت هاست، CMS و قالب اهمیت زیادی بدهید.
نتیجه گیری:
این روزها در هیاهوی پیج ها و فروشگاه های اینترنتی و آنلاین متفاوت و متنوع ، برای بیشتر به چشم آمدن در مخاطب باید آنها را متقاعد کنیم از ما خرید کنند، و فقط داشتن یک وبسایت، گذاشتن محصول در آن و ثبت مقاله در بلاگاش کافی نیست. بلکه باید با شناخت بهتر مخاطبان، راهحلهای بهتری در اختیار او بگذاریم و موثر و مفیدتر باشیم.
کافیست به طور منظم و دورهای سایتتان را آنالیز نمایید و بهترین و در دسترس ترین ابزار ،ابزار رایگان آنالیتیکس است. به کمک این ابزار به بررسی ، رفتار مشتری در سایت، تعداد سبدهای خرید رها شده، صفحات پربازدید و کمبازدید پرداخته می شود.
امروزه شاهد پیشرفت تکنولوژی و توسعه فناوریهای جدید هستیم. هوش مصنوعی یکی از این ابر…
انسان توانسته است با ارتقاء دانش و مهارت خود در زمینه تکنولوژی و فناوریهای نوین،…
مانند فیسبوک، اینستاگرام نیز یک ویژگی جدید موسیقی به بخش پروفایل اضافه کرده است.…
اینستاگرام به تازگی قابلیت جدیدی را رونمایی کرده است که به کاربران امکان میدهد آهنگ…
یکی از موضوعاتی که امروزه همه درباره آن صحبت میکنند، هوش مصنوعی و ابزارهای مربوط…
تازگی اینستاگرام فضای عادلانهتر و بهتری برای تولید کنندگان محتوای اصلی و محتوا سازان کوچک…