تفاوتی ندار که شما، جزء افرادی هستید که به تازگی کسب و کار اینترنتی خود را راه اندازی کرده ایدو یا قصد وسعت دادن به کسب و کار اینترنتی خود را دارید، ولی برای فروش بیشتر از طریق اینترنت و دیده شدن باید روی ابزارهای متفاوت(اعم از سایت و سئو تا شبکههای اجتماعی) سرمایه گذاری کنید تا بیشتر و بهتر دیده شوید.
در حال حاضر و به علت شرایط ناشی از همهگیری ویروس کرونا و وجود محدودیتهای متفاوت، بهترین روش برای جلوگیری و مقابله با ویروس کووید19،ماندن در خانه و جلوگیری از ترددهای غیر ضروری تا حد امکان است. استفاده از خرید و سرویسهای آنلاین،در این میان بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته است، اشخاص تا حد زیادی تمایل پیدا کردهاند تا برای خرید لوازم خود از خانه خارج نشوند و از همه سرویسهای آنلاین استفاده کنند.دو راه عمده در این میان برای استفاده وجود دارد.
به عنوان یک کسب و کار آنلاین شما باید در همه پلتفرمهای آنلاین حضور داشته باشید و هر جایی که ممکن است مخاطبین شما حضور داشته باشند شما نیز باید حضور مستحکم و قوی داشته باشید. از جمله مواردی که باید در آن حضور داشته باشید عبارتند از؛ وبسایت و شبکههای اجتماعی مانند اینستاگرم، تلگرام، لینکدین، یوتیوب و آپارات. ولی اینکه شما در کدام مورد بیشتر سرمایهگذاری و وقت بیشتری صرف کنید، بستگی به نوع کسب و کار شما و البته مخاطبین شما دارد.
لازمه کار،داشتن یک وبسایت است زیرا تمام کاربران اعتماد بیشتری به خرید (چه محصول و چه خدمات) از وبسایت میکنند تا شبکههای اجتماعی. علت این اعتماد بیشتر کاربران به وب سایت در مقایسه با شبکههای اجتماعی این موضوع است که در وبسایت کاربران اطلاعات بیشتری در مورد شما پیدا می کنند و شما میتوانید راههای مختلف ارتباطی و نمادهای اعتماد متفاوتی را در سایت خود بگذارید تا در دسترس اشخاص مراجعه کننده به سایت شما قرار بگیرد. همچنین در وبسایت ویژگی هایی مانند مقایسه محصولات با یکدیگر وجود دارد که این موضوع در شبکههای اجتماعی با محدودیتهایی روبرو می باشد.
همچنین به غیر از موارد ذکر شده، سرمایهگذاری روی سایت و مشخصا سئو، بسیار به صرفهتر از سایر زمینه های دیجیتال است،زیرا شما فقط یکبار سرمایهگذاری میکنید و تا ابد میتوانید از ترافیک ورودی موتورهای جستجوگر به سایتتان بهرهمند برداری کنید.ولی از این گفته ها نباید برداشت شود که در کسب و کار اینترنتی نیازی به شبکه های اجتماعی نیست، وجود شبکه های اجتماعی در کسب و کار اینترنتی بسیار ضروری است،و در کوتاه ترین مدت می توانید بهترین جواب را از شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام در مقایسه با وب سایت بگیرید،ولی سرمایه گذاری روی سئو بلند مدت جواب می دهد.
یک وبسایت به وسیله موارد زیر ورودی خواهد داشت:
ترافیک طبیعی (Organic Search)
به آن دسته از کاربران ترافیک طبیعی اطلاق میشود که به وسیله موتورهای جستجو به صفحات فرود سایت افراد هدایت میشوند. فرد به عنوان مالک وبسایت وقتی میتواند ترافیک خوبی داشته باشد که محتواهای سایت خود را بر اساس نیاز کاربران وضمنا مطابق با الگوریتمهای گوگل ایجاد کرده باشید.
ترافیک مستقیم (Direct) :
ترافیک مستقیم به کاربرانی گفته می شود که از منابع نا مشخص مانند اینکه آدرس دامنه فرد را مستقیما در مرورگر تایپ کنند و وارد سایت شوند.
ارجاعی (Referral) :
به کاربرانی از طرف انجمنها یی که با کسب و کار شما مرتبط هستند به وبسایت شما هدایت میشوند را ترافیک ارجاعی میگویند.
ترافیک پرداخت شده (Paid) :
ترافیک پولی یا پرداخت شده به ترافیکی که در قبال پرداخت وجه برای نمایش در نتایج جستجوی موتورهای جستجو باشد گفته می شود.
شبکههای اجتماعی (Social Visit)
در دسته ترافیک اجتماعی به کاربرانی که به وسیله شبکههای اجتماعی به طرف صفحات مختلف وبسایت هدایت میشوند، این مورد اطلاق می شود.
در طول روز افراد زیادی برای خرید و همچنین بررسی و به دست آوردن اطلاعات کاری و مقایسه، اولین کاری که انجام می دهند جستجو در موتور جستجوی گوگل است. در نتیجه اگر بتوانیم زمینه مواردی را که کاربران در مورد آن جستجو میکنند، پاسخ به آنها را در سایت خود فراهم کنیم، به راحتی میتوانیم در لیست صفحه یک گوگل قرار بگیریم و به راحتی ترافیک ارگانیک دریافت کنیم. البته دقت داشته باشیدکه این موضوع به همین سادگی نیست!
قرار گرفتن در صفحه اول گوگل دارای پیچیدگیهای خاصی است و به همین علت است که مالکان وبسایتهای متفاوت (اعم از بزرگ و کوچک) سعی میکنند تا متخصصترین افراد در زمینه سئو را به استخدام خود در بیاورند.
طبق آمار ارائه شده توسط گوگل، روزانه تعداد 3.5 میلیارد سرچ در موتور جستجوی گوگل انجام میشود و این آمار خود نشان دهنده اهمیت قرار گرفتن در صفحه یک گوگل است.
اگر شما متخصص سئو باشید، فقط با صرف هزینه زمانی میتوانید در بعضی از کلمات مورد نظر به صفحه یک گوگل راه پیدا کنید. ولی اگر علم و تخصصی در سئو ندارید باید دنبال اشخاص متخصص در سئو بگردید.و بسته به نیازتان باید مبالغ متفاوتی پرداخت کنید.اما سرمایه گذاری روی سایت و به طور خاص سئو ارزش دارد.چون با هزینه روی سئو می تواندتا سال ها روی صفحه یک گوگل قرار بگیرید.و به همین راحتی ترافیک ارگانیک وارد سایت خود کنید.
زمان لازم برای قرار گرفتن در صفحه اول گوگل :
برای قرار گرفتن در صفحه یک گوگل نیاز به فاکتورهای متفاوتی مانند کلمه کلیدی، میزان رقابت، فعالیت رقبا و … بستگی دارد و زمان مشخصی را نمی توان برای قرارگیری در صفحه اول گوگل مشخص کرد.هر چه میزان رقابت کلمه کلیدی مورد نظر بیشتر باشد زمان، همت و سعی بیشتری برای قرار گرفتن در صفحه اول گوگل صرف خواهد شد.
نتیجهگیری:
به وسیله موتور جستجوگر بیشترین میزان ترافیک ورودی به وبسایتها وجود دارد و این بهترین پاسخ برای این سوال است چرا باید برای قرار گرفتن در صفحه اول گوگل سعی کنیم. البته باید دقت داشته باشید که پایه و اساس هر نوع کسب و کار اینترنتی داشتن وبسایت مناسب است،ولی برای بهتر دیده شده و فروش بیشتر باید در شبکههای اجتماعی متفاوت نیز فعالیت ثابتی داشته باشید.
امروزه شاهد پیشرفت تکنولوژی و توسعه فناوریهای جدید هستیم. هوش مصنوعی یکی از این ابر…
انسان توانسته است با ارتقاء دانش و مهارت خود در زمینه تکنولوژی و فناوریهای نوین،…
مانند فیسبوک، اینستاگرام نیز یک ویژگی جدید موسیقی به بخش پروفایل اضافه کرده است.…
اینستاگرام به تازگی قابلیت جدیدی را رونمایی کرده است که به کاربران امکان میدهد آهنگ…
یکی از موضوعاتی که امروزه همه درباره آن صحبت میکنند، هوش مصنوعی و ابزارهای مربوط…
تازگی اینستاگرام فضای عادلانهتر و بهتری برای تولید کنندگان محتوای اصلی و محتوا سازان کوچک…