Search
Close this search box.

آپدیت تلگرام با ویژگی ترجمه پیام، Reaction و جلوگیری از اسپول

فهرست مطالب

تلگرام و ترجمه پیام و جلوگیری از اسپول:

ممکن است شما نیز به عنوان یکی از کاربران تلگرام با مشکلاتی مواجه باشید که باید به شما توصیه کنم که سریعا برنامه تلگرام را آپدیت جدید کنید تا از قابلیت های جدید آن بهره مند شوید، در ادامه به بررسی قابلیت های جدید تلگرام و ترجمه پیام و جلوگیری از اسپول پرداخته می شود، خالی از لطف نیست تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

آپدیت تلگرام ۸.۴ با قابلیت های جدید :

در سال 2021 آخرین و دوزادهمین به روز رسانی آن انجام شد و دارای قابلیت هایی همانند (Reactions)، ترجمه پیام، کد QR، متن مخفی (اسپویل) می باشد.از جمله قابلیت های تلگرام واکنش‌ها (Reactions) می باشد که در ادامه به بررسی آن می پردازیم.

واکنش ها :

اولین اپلیکیشن پیام‌رسان تلگرام بود که به این برنامه شکلک‌های (ایموجی) متحرک و تعاملی را اضافه کرد. این ویژگی به کاربران  این امکان را می دهد که در چت از روش های  بی‌نظیری برای بیان نظر و احساس خود استفاده نمایند. در حال حاضر تعداد زیادی از این ایموجی‌ها به‌عنوان واکنش‌ جهت به اشتراک گذاشتن احساسات و بازخورد آن بدون ارسال هیچ پیامی، در دسترس کاربران است.

تلگرام :آپدیت ۸.۴ با ویژگی ترجمه پیام، Reaction و جلوگیری از اسپول
تلگرام و ترجمه متن

کافیست برای ارسال یک Reaction سریع، روی یک پیام دو ضربه سریع زده برای ایموجی های بیشتر مانند 😁 🎉 😱 🔥 👎، فقط باید یک بار روی پیام ضربه بزنید (و در iOS فشار داده و نگه دارید).به همین راحتی هر Reaction با انیمیشن منحصر به فرد خود ظاهر می شود.

در تنظیمات ایموجی ها می‌توانید ری‌اکشن‌های پیش‌فرض خود را به ایموجی دیگری تغییر دهید. کافیست این مراحل را طی کنید:

۱- در گوشی Android: تنظیمات چت > واکنش سریع یا Chat Settings > Quick Reaction

۲- در گوشیiOS: استیکرها و شکلک ها > واکنش سریع یا Emoji > Quick Reaction

در چت‌های خصوصی همیشه قابلیت Reaction فعال هستند. اما در گروه‌ها و کانال‌ها، ادمین‌ها تصمیم می‌گیرند که چه واکنش‌هایی روشن کنند و کدام شکلک واکنش در چت فعال باشد. این کار روش‌های متنوعی را برای جمع‌آوری بازخورد مهیا می‌کند، به عنوان مثال از لایک‌های ساده ❤️ گرفته تا سیستم‌های رای مثبت 👍 و رای منفی 👎 و فراتر از آن.

مدیران گروه ها و کانال ها می توانند Reaction ها را از طریق مسیر زیر مشاهده کنند:

Info Page > Edit > Reactions

متن مخفی با قابلیت Spoilers :

تلگرام :آپدیت ۸.۴ با ویژگی ترجمه پیام، Reaction و جلوگیری از اسپول
تلگرام و ترجمه متن

Spoiler :

در مورد سرنوشت کارکترهای مورد علاقه  تان و همچنین داستان سریال و فیلم خود، بدون از بین بردن لذت دیگران ، در زمان تایپ می توانید هر قسمتی از متن خود را انتخاب و قالب بندی جدید ‘Spoiler’ را انتخاب نمایید. با این کار بخش انتخاب شده از پیام در چت و در لیست چت و اعلان ها مخفی می شود.و هنگامی که برای مشاهده موارد مخفی آمادگی داشتید، کافیست روی اسپویلر ضربه زده تا متن آن ظاهر شود.

ترجمه پیام :

تلگرام :آپدیت ۸.۴ با ویژگی ترجمه پیام، Reaction و جلوگیری از اسپول
تلگرام و ترجمه و جلوگیری از اسپول

در کل جهان بیش از نیم میلیارد نفر از تلگرام نه تنها فقط برای ارتباط با دوستان، بلکه برای چت در گروه‌های عمومی و همچنین مشاهده محتوا از کانال‌ها و به هر زبانی که در دنیا وجود دارد، استفاده می‌کنند. در حال حاضر شما قادر به ترجمه یک پیام به هر زبانی  باشید.

برای فعال کردن گزینه ترجمه در تلگرام کافیست به قسمت Settings > Language مراجعه نمایید.

زمان انتخاب یک پیام، در منوی بازشونده یک دکمه ترجمه اختصاصی اضافه شده است. ضمنا شما قادر به حذف هر زبانی که به آن مسلط هستید می باشید تا دکمه ترجمه آن پیام مخفی شود.در تمام دستگاه های اندروید که از تلگرام پشتبانی می کنند ترجمه در دسترس کاربران است.ولی در دستگاه های اپل به iOS 15 و بالاتر لیست زبان بسه به سیستم عامل گوشی دارد.

کدهای QR :

 

شما برای هر کاربری که نام عمومی کاربری دارد،می توانید QR را ایجاد کنید. ضمنا این گزینه برای گروه‌ها، کانال‌ها و ربات‌ها فعال است و  کاربران می توانند وبلاگ و کلوپ هواداران مورد علاقه خود را به دیگران نشان دهند، برای فعال کردن کافیست روی گزینه QR کد جدید که در کنار نام کاربری فرد ضربه زده و رنگ ها و الگوهای مناسب را انتخاب و بعد کد QR را چاپ نموده و پست کنید و یا در دیگر برنامه ها به اشتراک بگذارید.برای نام کاربری خود میتوانید کد QR را در تنظیمات مشاهده کنید.

تلگرام :آپدیت ۸.۴ با ویژگی ترجمه پیام، Reaction و جلوگیری از اسپول
تلگرام و کد QR

منوهای جدید برای macOS :

تمام منوهای بازشونده در تلگرام برای macOS بازطراحی شده است.برای هر آیتم در منو برنامه با اضافه کردن برخی میانبرهای جدید و معرفی آیکون‌های متحرک زیبا

ایموجی های تعاملی بیشتر :

ضمنا به انیماتورهای تلگرام نسخه های تعاملی جدیدی از  ایموجی🔥 😁 🤩 😢 😭 😱 ❄️ اضافه شده ، کافیست در چت هر یک از آنها را یک به یک ارسال نمایید، سپس روی ضربه آن ضربه زده تا افکت همه صفحه برای شما و طرف مقابل‌ آزاد شود.

امتیاز به این مطلب post

جستجو

آخرین مطالب

مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *