Search
Close this search box.

سیگنال:پیام رسان سیگنال چیست؟مزایا،امنیت و معایب و کاربرد signal

فهرست مطالب

پیام رسان سیگنال چیست؟

چند روزی به تغییر سیاست های واتس آپ نمانده است،و این موضوع صدای تمام کاربران وحتی مایکروسافت را در آورده و تلگرام نسبت به جمع آوری داده های کاربران در فیسبوک واکنش تندی نشان داده است.بسیاری از کاربران به دنبال کوچ از واتس آپ به دیگر پیام رسان ها کرده اند و درحال حاضر گزینه پیشنهادی پیام رسان سیگنال است.پیام رسانی که امنیت آن مورد توجه ایلان ماسک و جک دورسی است.

امنیت سیگنال :

چند مدتی است که سیگنال مورد توجه کاربران قرار گرفته است و به یکی از محبوب ترین برنامه در اپ استور اپل تبدیل شده است.این پیام رسان دارای قابلیت رمز گذاری سرتاسری پشتیبانی می شود.و توسط یک سازمان غیر انتفاعی مدیریت می شود،نه یک کمپانی غول پیکری مانند فیسبوک،امنیت سیگنال در حدی است که بیشتر فعالان و هکرها از آن استفاده می کنند.و ایلان ماسک این امنیت را در توییتی اعلام کرده است.

سیگنال:پیام رسان سیگنال چیست؟مزایا،امنیت و معایب و کاربرد signal
پیام رسان 

 

در سال 2018 سیگنال روی زیر ساخت های اصلی و امکانات خود سرمایه گذاری عظیمی کرده است تا از کاربران خود پشتیبانی کنند. این پیام رسان در زمان مرگ جورج فلوید در سال 2020 مورد توجه کاربران قرار گرفت.چراکه آنها معتقد بودند نیروهای اجرای قانون آنها را زیر نظر دارد و کمپانی ها را مجبور به ارائه داده هایشان می کرده است.و این پیام رسان مورد توجه بسیاری از کاربران قرار گرفته است بطوریکه در صدر برنامه های رایگان پلی استور گوگل و اپ استور اپل قرار گرفته است.این محبوبیت به حدی است که بیشتر کاربران از تاخیر در احراز هویت دو مرحله ای خبر می دهند.اگر شما هم قصد کوچ از واتس آپ را دارید توصیه ما به شما پیام رسان سیگنال است البته اگر به حریم خصوصی خود اهمیت می دهید.چون سیگنال داده های شخصی شما را جمع آوری نمی کند.و شیوه ای متفاوت با فیسبوک و واتس آپ دارد.

پیام رسان سیگنال چیست؟

سیگنال یکی از پیام رسان هایی است که پایه اس مبتنی بر ارسال پیام متنی ،ارتباط صوتی و تصویری رایگان و امن است و می توانید به راحتی از این پیام رسان در گوشی های اندروید،آیفون و حتی کامپیوتر نیز استفاده کنید،و تنها راه استفاده آن استفاده از یک شماره تلفن است.

سیگنال:پیام رسان سیگنال چیست؟مزایا،امنیت و معایب و کاربرد signal
پیام رسان 
امکانات  سیگنال :
از امکانات پیام رسان سیگنال می توان به امکان برقراری تماس های صوتی و تصویری،ارسال پیام های متنی،ایجاد گروه،استفاده از انواع ایموجی و استیکرهای مشابه با دیگر پیام رسان ها اشاره کرد.تنها تفاوت مهم سیگنال با دیگر پیام رسان ها احترام کامل این پیام رسان به حریم خصوصی افراد و حفاظت از آن است.

نگاهی گذرا به امنیت سیگنال :

خوب است بدانید که ارتباط در سیگنال رمزگذاری سرتاسری می شوند،و افرادی که در یک ارتباط هستند می توانند به محتوای پیام ها دسترسی داشته باشند.و حتی خود کمپانی نیز نمی تواند آن ها را مشاهده کند، حتی استیکرها نیز رمز گذاری خاص خود را دارند.خالق پروتکل رمز گذاری سیگنال است و همه اپ ها ازآن استفاده می کنند.رمز گذاری سرتاسری  امنیت کاربران را تا حد زیادی تضمین می کند و امنیت در سیگنال محدود به رمز گذاری سرتاسری نیست و کاربران به دیگر امکانات سیگنال دسترسی دارند و امکاناتی مانند پیام های ناپدید شونده و تعیین زمان مشخص برای حذف پیام های خودکار در این پیام رسان وجود دارد.

سیگنال:پیام رسان سیگنال چیست؟مزایا،امنیت و معایب و کاربرد signal
پیام رسان 

علت اینکه سیگنال از مخاطبنش یک شماره تلفن دریافت می کند چیست؟

تنها داده ای که کاربران در اختیار سیگنال می گذارند فقط یک شماره تلفن است،و این پیام رسان قصد دارد این موضوع را تغییر دهد و تمام سرور های مخاطبین را رمز گذاری کند،با این کار زمانیکه سازمان ها و دولت های خاص خواهان دسترسی به داده های کاربران باشند،سیگنال دیتایی ندارد که در اختیار این سازمان ها و دولت ها بگذارد.

سیگنال چه نوع سازمانی است ؟

سیگنال یک سازمان ناسود بر یا همان غیر انتفاعی است ،پس صد در صد متوجه شدید که تبلیغات در این پیام رسان جایی ندارد و همین امر باعث شده که نیازی به ردیابی کاربران نباشد.این سازمان از طرف افرادی ساخته شده و بودجه اش تامین می شود که به حفظ حریم شخصی کاربران احترام میگذارند.

تاریخچه سیگنال :

در سال 2013 گروهی از افراد که حامی سفت و سخت حفظ حریم خصوصی کاربران بودند سیگنال را راه اندازی کردند.در سال 2018 بنیانگذار واتس آپ برایان اکتون برای بنیان گذاری سیگنال 50 میلیون دلار به این بنیاد اهدا کرد،و اکنون برایان یکی از مدیران سیگنال محسوب می شود که واتس آپ را به فیسبوک فروخت.

سیگنال:پیام رسان سیگنال چیست؟مزایا،امنیت و معایب و کاربرد signal
سیگنال

 

مقایسه سیگنال با واتس آپ و تلگرام :

سیگنال و واتس آپ از فناوری های مشابهی برای رمز گذاری سرتاسری استفاده می کنند،پس در هر دو پیام رسان ها محتوای پیام ها و تماس ها باقی می ماند.اما فیسبوک از داده ها به شکل آماری استفاده می کند،متادیتا و نکته های دیگر را گرد آوری می کند که نمی توان از این کارها جلوگیری کرد.سیگنال مانند واتس آپ امکاناتی مانند پس زمینه گفتگو را ندارد،اما حفظ حریم شخصی و امنیت کاربرانش برایشان بسیار مهم است و عملکرد سیگنال بسیار بالا است.

سیگنال:پیام رسان سیگنال چیست؟مزایا،امنیت و معایب و کاربرد signal
پیام رسان

 

در مقابل و شاید بتوان گفت کنار سیگنال ،پیام رسان تلگرام وجود دارد،که تعداد کاربران آن حدود 500 میلیون نفر است.با این تعداد از کاربران اما باز هم تلگرام مشکلات خاص خودش را دارد.یکی از این مشکلات سرتاسر رمز گذاری نشدن پیش فرض چت است و برای اعضاء گروه محدودیتی وجود ندارد.اما سیگنال بر محتوای گروه ها مدیریتی ندارد،و تعداد اعضاء یک گروه در سیگنال 1000 نفر است.اما به یاد داشته باشید پیام رسان سیگنال مناسب افرادی است که همدیگر را می شناسند نه برای پیوستن به افراد ناشناخته.
سیگنال:پیام رسان سیگنال چیست؟مزایا،امنیت و معایب و کاربرد signal
پیام رسان 

 

 روش های دانلود سیگنال:

شما می توانید سیگنال را در گوشی آیفون و اندروید مورد استفاده قرار دهید و  برای دانلود این پیام رسان می توانید به پلی استور و اپ استور مراجعه نمایید.بهتر است بدنید که پیام رسان سیگنال را در کامپیوتر نیز می توانید دانلود نمایید.

2.7/5 - (4 امتیاز)

جستجو

آخرین مطالب

مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *