Search
Close this search box.

شبکه های اجتماعی :بررسی میزان مصرف اینترنت یوتیوب، اینستاگرام و غیره

فهرست مطالب

مصرف اینترنت یوتیوب، اینستاگرام:

همانطور که می دانید برای باز کردن اپلیکیشن ها نیز نیاز به اینترنت است.و در ادامه مطلب به  بررسی میزان مصرف این برنامه ها می پردازیم،با ما همراه باشید.

شبکه های اجتماعی :بررسی میزان مصرف اینترنت یوتیوب، اینستاگرام و غیره
میزان مصرف اینترنت یوتیوب، اینستاگرام

میزان مصرف یوتیوب و فیلیمو :

میزان مصرف سایت هایی که در آن ویدئو مشاهده مطابق با کیفیت ویدئو و مدت زمان مشاهده ویدئو می باشد،و فرقی هم ندارد که شما یک ویدئو کوتاه مدت و یا بلند را در یوتیوب،نماوا و فیلیمو مشاهده می کنید، بر اساسا میزان اینترنت برای کیفیت های ویدئو می توان حدودی میزان مصرف حجم این اپلیکیشن ها و سایت ها را محاسبه کرد.

حدود مصرف اینترنت برای مشاهده ویدئو با کیفیت های متفاوت در بازه زمانی 1 ساعت عبارت است از؛

 

کیفیت ویدئومیزان مصرف در یک ساعت
240p225 مگا بایت
360p315 مگا بایت
480p500 مگا بایت
720p1.2 مگا بایت
1080p2  گیگا بایت
4k8 گیگا بایت

باز هم تکرار میکنم که این اعداد به صورت حدودی هستند و یک ویدئو با کیفیت 720 را می توان در 1 ساعت و با حجم کمتری نمایش داد.البته در ایران میزان مصرف اینترنت سایت ها ی منتخبی مانند فیلیمو و نماوا به صورت نیم بهاء می باشد،یعنی به ازاء مصرف 1 گیگابایت اینتر نت در اپلیکیشن فیلیمو 500 مگا بایت از حجم اینترنت کاسته می شود.

میزان مصرف اینترنت اینستاگرام :

ولی در اینستاگرام چون محتوا ترکیبی از ویدئو و تصویر است، قطعا حجم کمتری را مصرف می کند ، و همین موضوع باعث مصرف کم اینترنت در اینستاگرام است.ضمنا جالب است بدانید اینستاگرام در زمان آپلود ویدئو ها حجم آن را تا حد قابل توجهی کاهش می دهد.جالب است بدانید استوری ها در اینستاگرام حجم بالایی ندارند.

در ادامه با یک مثال جالب میزان حجم مصرفی اینستاگرام را برایتان به زبان ساده بیان می کنیم.

بازه زمانیمیزان مصرف اینترنت
30 دقیقه200 مگابایت
60 دقیقه400 مگابایت
90 دقیقه600 مگابایت

میزان مصرف اینترنت تیک تاک و لایکی :

در ایران دو اپلیکیشن تیک تاک و لایکی بسیار محبوب و پرطرفدار هستند، اما میزان مصرف آنها از اینستاگرام بیشتر است و حجم ویدئو ها در این دو اپلیکیشن بعد از آپلود خیلی کم کاهش پیدا می کند و میزان مصرف لایکی و تیک تاک طبق جدول زیر است.

میزان مصرف در 30 دقیقه
تیک تاکلایکی
میزان مصرف در 30 دقیقه

400 مگابایت

350 مگابایت
میزان مصرف در 30 دقیقه
800 مگابایت700 مگابایت

میزان مصرف اینترنت اسپاتیفای :

شبکه های اجتماعی :بررسی میزان مصرف اینترنت یوتیوب، اینستاگرام و غیره
میزان مصرف اینترنت یوتیوب، اینستاگرام

جالب است بدانید میزان مصرف محتوای صوتی و محتوای ویدئویی مانند اینستاگرام تفاوت دارد،البته در اپلیکیشن‌های مشابه و اسپاتیفای که به کیفیت صوتی بسیار اهمیت می دهند.ولی به طور کلی میزان مصرف اینترنت اسپاتیفای طبق جدول زیر محاسبه می شود.

تنظیمات کیفیت
بیت ریت 
میزان مصرف در یک ساعت
Low24 کیلوبیت10 مگابایت
Medium96 کیلوبیت43 مگابایت
High160 کیلوبیت72 مگابایت
Very High360 کیلوبیت110 مگابایت

میزان مصرف اینترنت توییتر و فیسبوک :

در توییتر و فیسبوک با محتوای ویدئویی کمتری مواجه می شویم و بیشتر پست های فیسبوک و توییتر شامل تصویر و متن است.و همانور که می دانید محتوای حاوی متن دیتای خیلی کمی مصرف می کند.پس مصرف اینترنت در توییتر و فیسبوک بسیار کم است.میزان مصرف فیسبوک و توییتر در مدت زمان 1 ساعت و با دو نوع محتوا بدین صورت است.

میزان مصرف با محتوای اکثرا متنی در ساعتمیزان مصرف با محتوای اکثرا تصویری و ویدیویی در ساعت
توییتر
60 مگابایت300 مگابایت
فیسبوک
30 مگابایت150 مگابایت


میزان مصرف اینترنت واتساپ و تلگرام:

همانطور که در متن گفته شد اینستاگرام ترکیبی از تصویر و ویدئو می باشد،ولی در تلگرام و واتساپ دقیقا میزان مصرف اینترنت را نمی توان به طور کامل بررسی کرد،چون در تلگرام محتواهایی مانند، فایل، تصویر، ویدئو،گیف و متن وجود دارد،نکته جالب این است که تلگرام هیچ گونه محدودیت ندارد و کاربران می توانند هر گونه تصویر با کیفیت و بی کیفیت و حت ویدئو های طولانی را ارسال نمایند،هرچند در تلگرام نیز حجم تصاویر و ویدئو ها کم م یشود اما اگر به صورت فایل ارسال شود، حجم آن کم نمی شود.

شبکه های اجتماعی :بررسی میزان مصرف اینترنت یوتیوب، اینستاگرام و غیره

همچنین در واتساپ به علت ایجاد کانال، حجم مصرفی مانند تلگرام زیاد نیست،مگر اینکه در گروهی عضو باشید و یا دوستانتان برای شما ویدئو و تصویری ارسال نمایند،ولی کلا مصرف واتساپ کمتر از دیگر اپلیکیشن های دیگر است.ولی در واتساپ ویژگی تماس ویدئویی طرفداران زیادی دارد و میزان مصرف در واتساپ مطابق جدول زیر است.

میزان مصرف با در نظر گرفتن دانلود انواع محتوا در یک ساعت
واتساپ
50 مگابایت
تلگرام
400 مگابایت

گفتار پایانی :

دوستان و همراهان عزیز در این مقاله در مورد مصرف اینترنت یوتیوب، اینستاگرام صحبت شد هر چند این اعداد و ارقام حدودی است ولی تا اندازه زیادی می تواند در بهینه سازی مصرف اینترنت به شما کمک کند .شاد باید و پیروز

امتیاز به این مطلب post

جستجو

آخرین مطالب

مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *