شبکه های اجتماعی مناسب بازاریابی B2B :
لینکدین :
زمانی که قصد دارید فقط از یک شبکه جتماعی استفاده نمایید، لینکدین را حتما اولویت خود قرار دهید
یکی از بزرگترین مزیت استفاده از لینکدین، آشنایی با اشخاص تازه و برقراری ارتباط با آنها می باشد در حال حاضر این شبکه اجتماعی بیش از ۴۵۰ میلیون عضو در کل جهان دارد. در اختیار گذاشتن اطلاعات درجه یک و مفید کلید اصلی موفقیت در این شبکه اجتماعی است، ضمنا لینکدین به کمپانی ها کمک میکند که برند خود را ایجاد و بازاریابی کنند.
در حال حاضر بیش از ۱ میلیون گروه در لینکدین وجود دارد و گروههای این شبکه اجتماعی بسیار مهم هستند. چون در یک صنعت خاص فعالیت دارند و بیشترین تعامل بین مشتریها با یک برند با استفاده از کامنتها امکان پذیر است.
شما قادرید در لینکدین صفحه تجاری شرکت خود را ایجاد و به دیگران معرفی کنید. کاربران با کلیک کردن روی لینک شرکت، به وبسایت شما وارد شده و موجب بالا رفتن ترافیک می شود. در هر زمینهای، کاربران حرفهای را می توان مورد هدف قرار داد، و این مهمترین نکته در بازاریابی لینکدین بهعنوان ابزاری برای بازاریابی B2B است.و شما میتوانید با کاربران حرفه ای ارتباط برقرار کرده و جهت انجام مذاکرات و صحبت های بیشتر با آنها یک جلسه حضوری داشته باشید.
گوگل پلاس:
کاربر فعال گوگل پلاس بیش از ۵۴۰ میلیون کاربر هستند، این آمار نشان دهنده بزرگی گوگل پلاس از لینکدین و توییتر است. اما لینکدین از لحاظ رتبه بندی در موتورهای جستجو بهتر است و فعالیت در گوگل پلاس نمیتواند به اندازه لینکدین موثر باشد. بیشتر گوگل پلاس به عنوان یک لایه اجتماعی در نظر گرفته می شود تا یک شبکه اجتماعی. بدین صورت که در گوگل پلاس به فعالیت خود ادامه دهید،ولی همه تمرکز خود را روی آن معطوف نکنید.
زمانی رتبه بهتری در نتیجه جستجوهایِ افراد موجود در دایره دوستان خواهید گرفت. که محتوا در گوگل پلاس منتشر شود و مشاهده ویدئو ها بیشتر می شود.. همچنین، وقتی که محتوای شما بهعنوان یک محتوای باکیفیت در موتورهای جستجو شناسایی شود، گوگل پلاس به عنوان یک ابزار کاربردی برای تأیید محتوا و همچنین افزایش شانس شما برای دیده شدن بیشتر در نتیجه جستجو میشود.
امکان ساختن صفحه مخصوص کسب و کار در گوگل پلاس هم مانند لینکدین، برای اشخاص فراهم است. همچنین، شانس کمپانی را برای آشنایی با تعاملات تازه بیشتر می کند. با تمام این ویژگی ها، گوگل پلاس در ایران زیاد مورد استفاده قرار نمیگیرد.پس بهتر است بیشتر وقتتان را در توییتر صرف کنید.
اینستاگرام از بهترین شبکه های اجتماعی مناسب بازاریابی B2B:
محبوبترین شبکه اجتماعی نزد ایرانی ها اینستاگرام است. هرچند این شبکه اجتماعی به هیچ عنوان ماهیت B2B ندارد، تقریباً همه اشخاص و کسب و کارها در ایران به علت محدودیتهای سختگیرانه در قبال شبکههای اجتماعی،به اینستاگرام روی آوردهاند. هرچند ناگفته نماند اضافه کردن امکاناتی مانند ساخت صفحات Business توسط اپلیکیشن اینستاگرام یک گام بزرگ برای کسب وکارها به وجود آورده است.
هنگام تبدیل صفحه اینستاگرام به یک صفحه تجاری ، اینستاگرام آمار دقیق و صحیحی از Engagement تعداد فالوورهای شما و همچنین کاربران در اختیار شما می گذارد. ارائه این آمار کمک بزرگی به روند بازاریابی شما خواهد کرد، وحتی قادر به مشاهده روزها وساعات هایی که کاربران بیشترین تعامل و ارتباط را با صفحه وبسایت شما داشتهاند، باشید.
قرار دادن یک لینک در قسمت بیو (Bio) صفحه یکی از مشکلات اینستاگرام است و شما قادر به استفاده از لینک در پستهای ارسالی خود نیستید.و یکی از مشکلات انتقال کاربر به صفحه مورد نظر شما می باشد. همانطور که می دانید ایرانیان عادات خاص خود را دارند. و قطعادر حال حاضر تمام کسب و کارهای ایرانی در اینستاگرام به فعالیت مشغول هستند، و اینستاگرام محل مناسبی برای بازاریابی اینترنتی B2B می باشد.
تلگرام:
در حال حاضر محبوبترین ابزار ارتباطی بین ایرانیان تلگرام است.خب،و نیازی به معرفی ندارد. یکی از ابزارهای اطلاعرسانی تلگرام که در اختیار کسب و کارها قرار داده ویژگی ایجاد کانال تلگرام است. تلگرام هم، مانند اینستاگرام است. تلگرام ماهیت B2B ندارد، ولی به علت حضور بیشتر کاربران ایرانی و کسب و کارها در این پیام رسان موجب ایجاد پتانسیل بسیار خوبی برایبازاریابان B2B شده است.
توییتر:
یکی دیگر از شبکههای اجتماعی پرطرفدار در کل جهان توییتر است .در توییتر امکان ارسال توییتها با محدودیت طول ۱۴۰ کاراکتر برای کاربران فراهم شده است. تمام توییتها بدون هیچگونه فیلتری توسط همه کاربران مطالعه می شود. امکان هدایت کاربران به صفحه وبسایت شمادر این شبکه اجتماعی،به وسیله لینک مهیا شده است. و موجب بالا رفتن ترافیک سایت می شود.کاربران اینترنت از این شبکه اجتماعی برای انتشار اخبار جدید استفاده میکنند.
توییتر مانند یک مهمانی بزرگ است، که به وسیله آن میتوانید با اشخاص بزرگی مانند روسای بزرگ در یک کسب و کار و حتی با رقیبان خود صحبت کنید. شما میتوانید با گوش دادن به حرفهای آنها از جدیدترین اخبار روز دنیا، باخبر شوید. همچنین در توییتر امکان ساختن لیستهای عمومی و خصوصی مهیا می باشد.دراین لیستها شما اجازه دارید که اخبار مورد نظر خود را فیلتر و تمرکزتان فقط روی یک موضوع خاص باشد.
در بازاریابی توییتر قادر به جستجوی کلمات مرتبط با صنعت خود و مشارکت در صحبتهای دیگران می باشید.