آرشیو موضوعات : شبکه اجتماعی و پیام رسان

چگونگی محاسبه مالیات اینفلوئنسرها

محاسبه مالیات اینفلوئنسرها :

طبق تصویب نمایندگان مجلس شورای اسلامی، با توجه درآمد اینفلوئنسرهای در رسانه های کاربر محور که دارای بیش از ۵۰۰ هزار دنبال‌کننده هستند، و از محل تبلیغات در این فضا مشمول مالیات می‌شود، معاون سازمان امور مالیاتی درباره نحوه محاسبه مالیات این افراد توضیحاتی ارائه کرد.با ما همراه باشید تا محاسبه مالیات اینفلوئنسرها را مورد بررسی قرار دهیم.

 سال گذشته نمایندگان مجلس شورای اسلامی در هنگام بررسی لایحه بودجه سال ۱۴۰۰، کاربران دارای بیش از ۵۰۰ هزار دنبال‌کننده در رسانه‌های کاربرمحور و درآمدهای آنان را از محل تبلیغات مشمول مالیات بر درآمد کرد.

مرداد ماه سال جاری نیز دستورالعمل اجرای این مالیات ابلاغ شد که در سال جاری طبق آن سازمان امور مالیاتی مکلف است لیست مودیان مالیاتی و خوداظهاری تهیه شده توسط کاربران را تهیه و در سایت سازمان در معرض دید عموم قرار دهد.

همچنین، مودیان مالیاتی باید به وسیله خوداظهاری نسبت به تنظیم و تسلیم اظهارنامه‌ مالیاتی مربوط به فعالیت خود در موعد مقرر و پرداخت مالیات متعلقه اقدام نمایند.

مالیات اینفلوئنسرها

ضمنا طبق این دستورالعمل، هزینه‌های تولید محتوا و گزارش آگهی به عنوان هزینه‌های قابل قبول مالیاتی محسوب می شود،و اگر مابه‌ تفاوت ارائه خدمات تبلیغاتی در صفحه‌های شخصی در رسانه‌های کاربرمحور برای یگر افراد، تحصیل یا تملک کالا یا دریافت خدمت باشد، ارزش منصفانه مابه‌ تفاوت دریافتی درآمد محسوب و مشمول مالیات می‌شود.

معاون حقوقی و فنی سازمان امور مالیاتی محمود علیزاده، در گفت‌وگو با ایسنا درباره چگونگی محاسبه درآمد اینفلوئنسرها بیان کرد: «به موجب قانون مالیات‌های مستقیم و با آخرین اصلاحاتی که در آن صورت گرفته، درآمد واقعی هر شخصی اعم از اینفلوئنسرهای دارای بیش از ۵۰۰ هزار دنبال‌کننده در رسانه‌های کاربرمحور طبق بررسی صورت‌حساب‌ها و  حساب‌های بانکی و استناد به مدارک و اسناد مشخص و به عنوان ماخذ محاسبه مالیات تعیین می‌شود.»

وی همچنین اعلام کرد: «اینفلوئنسرها و فعالیت آن‌ها در فضای مجازی به عنوان شغل و شاغل محسوب می‌شود که مانند دیگر شاغلین، درآمد آن‌ها مطابق ضوابط مالیات بر درآمد مشمول این مالیات خواهد شد.»

امتیاز به این مطلب post
فاطمه

Share
Published by
فاطمه

مطالب اخیر

آموزش ابزار تولید محتوا هوش مصنوعی Copy.ai + کاربرد آن

امروزه شاهد پیشرفت تکنولوژی و توسعه فناوری‌های جدید هستیم. هوش مصنوعی یکی از این ابر…

% روز قبل

هوش مصنوعی: تولید محتوا Jasper.ai جاسپر + نحوه کارکرد و مزایا و معایب

انسان توانسته است با ارتقاء دانش و مهارت خود در زمینه تکنولوژی و فناوری‌های نوین،…

% روز قبل

instagram: آموزش اضافه و پخش کردن موزیک در پروفایل اینستاگرام

  مانند فیسبوک، اینستاگرام نیز یک ویژگی جدید موسیقی به بخش  پروفایل اضافه کرده است.…

% روز قبل

instagram: اخبار ویژگی پخش آهنگ در پروفایل اینستاگرام

اینستاگرام به تازگی قابلیت جدیدی را رونمایی کرده است که به کاربران امکان می‌دهد آهنگ…

% روز قبل

هوش مصنوعی: همه چی درباره ChatGPT + نحوه استفاده

یکی از موضوعاتی که امروزه همه درباره آن صحبت می‌کنند، هوش مصنوعی و ابزارهای مربوط…

% روز قبل

instagram: الگوریتم اینستاگرام برای کاربرانی که حساب کاربری با محتوای کم دارند

تازگی اینستاگرام فضای عادلانه‌تر و بهتری برای تولید کنندگان محتوای اصلی و محتوا سازان کوچک…

% روز قبل