فیس بوک و خبرنگاران
منابع باخبر اعلام کردند که فیس بوک با این ترفند جدید که برای خبرنگاران و نویسندگان تولید می کند به این قشر پرکار و جذاب فضای بیشتری برای فعالیت دارند.
طبق گزارش ها این طرح در مراحل اولیه است،اما ویژگی های این ابزار شبیه به سرویس های خبری است.و دارای قابلیت هایی از جمله کمک به افزایش فالوور،مدیریت ایمیل به خبرنگاران و نویسندگان را دارد.
ابزار خبرنگاری و نویسندگی طی دهه های گذشته دارای رشد نسبتا پایداری است،اما این صنعت در سال گذشته به رکود نسبی رسیده است.ولی خبرنگاران ونویسندگانی که به طور مستقل مشغول بوده اند دارای رشد چشمگیری شده اند.مهمترین ابزار در سال 2017 به بعد پلتفرم Substack است.
مشترکان پولی این پلتفرم در کل جهان 250 هزار نفر است و تعداد 10 ناشر برتر دنیا تا سپتامبر سال 2020 به در آمدی بالغ بر 7 میلیون دلار رسیدند.خب با این رشد روز افزون دور از ذهن نیست که کمپانی مانند فیس بوک بخواهد وارد این عرصه شود.بعد از فیس بوک شبکه ای که پا را در این مسابقه می گذارد توییتر است ،اما از فیس بوک کپی نمی کند.توییتر به جای ساخت ابزار ویژه خبرنگاران سرویس Revue را خریداری و ارائه می دهد.
فیس بوک و خبرنگاران