فیسبوک :

در فیسبوک که یک محیط دوستانه و صمیمی است ، باید همراه با یک استراتژی بازاریابی فعال و پرانرژی داشته باشید؛ از محصولات و اتفاقاتی که در حوزه کاریتان پیش می آید، هر روز پست منتشر کنید با این کار احتمال برندسازی و فروشتان بیشتر می شود البته نباید فراموش کنید که،فیسبوک جایی است که اشخاص برای استراحت و گفتگو با دوستان خود در آن حضور دارند، ولی به هر میزان که وارد بحث بیزینسی می‌شوید باید در حفظ لحن صمیمی و دوستانه خود تلاش کنید.

ولی این پلتفرم در ایران فیلتر است، و کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

نوع رفتار در شبکه های اجتماعی

اینستاگرام :

همانطور که می دانید محیط اینستاگرام یک محیط بصری می باشد و بیشتر کاربران تصاویر و ویدئوها را دنبال می‌کنند تا یک محتوای متنی! اگر شما جذاب ترین کپشن دنیا را تایپ کنید ، اگر یک عکس خوب نداشته باشید ،نمی توانید توجه کاربر را به پست  خود جلب کنید.

در اینستاگرام فرصت مناسبی دارید تا با انواع بنرها و عکس محصولات و خدمات خود حسابی نظر کاربر را به خود جلب کنید. حتی می‌توانید تصاویر و ویدئوهایی از پشت صحنه برند خود منتشر کنید تا کاربران  حس نزدیکی بیشتری با برندتان پیدا کنند و اعتمادشان بیشتر جلب شود.

همنطور که می دانید کاربران زیادی در ایرانی از این پلتفرم استفاده می‌کنند، و شما به طیف گسترده ای از اشخاص به راحتی دسترسی دارید؛و با جذب کاربران جدید می‌توانید کسب و کار خود را توسعه و گسترش دهید.

۳ نکته مهم برای دیده شدن در اینستاگرام هست که باید همیشه به یاد داشته باشید:

  1. کار روی محتوای بصری و انتخاب عناوین جذاب برای جذب توجه کاربر
  2. تولید محتوا به صورت مداوم
  3.  داشتن لحن صمیمی و ارتباط دوستانه با کاربران
  4. جهت وایرال شدن از روتین و کلیشه بودن اجتناب کنید.

توییتر:

یکی از شبکه‌های محبوب اجتماعی  توییتر است که به افراد امکان می‌دهد که اخبار جدید، مطالب جذاب، تخفیفات و آپدیت‌های خود را به اطلاع دیگر کاربران برسانند.

در توییتر سبک متن ها،صمیمانه ،کوتاه و کمی جسورانه‌تر از دیگر پلتفرم‌ها می باشد. و کاربر باید به تعداد ۲۸۰ کاراکتر در هر توییت  پیام خود را بنویسد. در نتیجه جایی برای مقدمه‌چینی و حاشیه‌ وجود ندارد و باید سریع به سراغ اصل مطلب رفت.

برای گسترش کسب و کارتان گاهی باید مرزها را رد کنید و بدانید که کاربران توییتر به دنبال موارد متنوع و متفاوت تر از بقیه هستند

هنگامی که کسی از شما تعریف می‌کند، حتما ریتوییت کنید و دقت داشته باشید که حتما پاسخ سوال افراد را بدهید. توییتر یک ابزار اجتماعی  است و حول محور گفتگو میچرخد، پس حتما  کاربران تعامل  و ارتباط داشته باشید تا کاربران جدید جذب کنید.

هرچند این شبکه در ایران محدود است، اما  همچنان دارای  محبوبیت است و یکی از پلتفرم‌های پرطرفدار به حساب محسوب می شود. پس به راحتی می‌توانید از این شبکه برای  جذب کاربر و ارتباط با مشتریان، فروش، بازاریابی اینترنتی و برندسازی کمک بگیرید.

 پینترست:

شاید شما هم اطلاع نداشتید که پینترست در ایران نیز دارای طرفداران زیادی است ، ولی باید بدانید که روزانه افراد زیادی مقالات پینترست را مطالعه و مورد تنظیمات این برنامه سوالاتی می‌پرسند. پینترست نیز به تمام کاربران خود اجازه می دهد که محصولات و همچنین برندشان را با تصاویر تبلیغاتی خاص به نمایش بگذارند.

به علت استقبال کم پینترست در ایران، کمی مشکل است که مشخص کنید چه نوع استراتژی برای این شبکه پاسخ بهتری می‌دهد، در نتیجه نیاز به کمی آزمون و خطا دارید تا بهترین روش را برای خود برگزینید.

ولی این نکته را مد نظر داشته باشید که تعداد زیادی از کاربران این شبکه خانم‌ هستند،و اگر کاربر  کسب و کار هدفتان  بانوان هستند، به حضور در Pinterest نیاز شدیدی دارید.

لینکدین :

یکی از سایتهای حرفه‌ای برای بازاریابی رسانه‌های اجتماعیLinkedIn است. زیرا شما به صورت مستقیم با همه کسب و کارها در ارتباط هستید. بهترین جایی که می‌توانید با اشخاص مشغول در صنایع مشابه وارد بحث و بیزینس بشوید و نکته های کسب ‌و‌ کار اینترنتی و سنتی خود را به اشتراک بگذارید.گروه‌های لینکدین  می باشد.

در لینکدین باید رفتار بیزینسی‌ داشته باشید و بیشتر در مورد کسب و کار صحبت کنید؛افراد در لینکدین، برای استراحت و تفریح عضو این شبکه نشده اند،بلکه برای استفاده از  اطلاعات و اخبار کاری حضور دارند.

یوتیوب :

بهترین شبکه برای به اشتراک گذاشتن محتوای ویدئویی و قدرتمند ترین شبکه برای بازاریابی یوتیوب است، بیشتر برندها سعی دارند با هدف ویروسی شدن دست به تولید ویدئوهای تبلیغاتی می زنند که سریع در یوتیوب پخش شود، هر چند این کار زیاد ساده و آسان نیست.

ولی با کار روی ویدئو می توانید، ویدئوهای مفید و آموزنده تولید کنید که بیشتر کاربران  به دنبالش هستند و هر روز سرچ می‌کنند،بدین صورت در نتیجه جستجوی ویدئو در گوگل در رتبه‌بندی می توانید جایگاه خوبی کسب کنید. پس در مراحل ابتدایی روی  قدرت محتوای ویدئویی زیاد تمرکز نداشته باشید و تمرکز بیشتری روی موضوعات و آموزش داشته باشید.