Search
Close this search box.

اینستاگرام یا فیس بوک؟

فهرست مطالب

اینستاگرام و فیس بوک هر دو نمونه‌هایی از شبکه‌های اجتماعی محبوب و قدرتمندی هستند که می‌توان برای حضور در آنها برنامه‌ریزی ویژه‌ای داشت. شاید در نگاه اول فیس بوک برنده‌ی صحنه رقابت به نظر برسد اما اجازه دهید تا با نگاهی دقیق‌تر این دوشبکه اجتماعی را بررسی کنیم.با مارکتور همراه باشید.

اینستاگرام یا فیس بوک؟

این سوال بستگی به سلایق افراد دارد اما از نظر من اینستاگرام بهتر از فیسبوک هست چون هم قابلیت چت در private را دارد، هم می‌توان پست گذاشت و از همه مهم‌تر که آن را نسبت به فیسبوک برتری داده، قابلیت story گذاشتن هست.

فیس بوک شبکه اجتماعی محبوبی است که بیشترین تعداد کاربران را دارد. فیسبوک شبکه‌ای با سابقه است که با گذر زمان همچنان توانسته محبوبیت خود را حفظ کند. البته درست است که زمان زیادی از خودنمایی اینستاگرام نمی‌گذرد اما می‌توان گفت اینستاگرام شبکه خوش شانسی بود که در زمان مناسبی متولد شد.

بنابراین در یک نگاهی کلی باید گفت هردو شبکه‌هایی مفید برای افزایش فروش و فعالیت‌های تجاری می‌باشند. بررسی آمارها نشان می‌دهد که شبکه فیس بوک در ماه ۱٫۴ میلیارد کاربر فعال دارد و ۶۵۵ میلیون کاربر فعال از طریق گوشی‌های هوشمند از این شبکه استفاده می کنند. همچنین ۴۰ میلیون شرکت کوچک هم در فیس بوک فعالیت تجاری دارند.

اینستاگرام در ماه  ۵۰۰ میلیون کاربر فعال و در روز ۱۲۵ میلیون کاربر فعال دارد. ۴۷% از کاربران اینستاگرام با گوشی هوشمند و ۵۳% با تبلت وارد شبکه ایسنتاگرام می‌شوند.

فیسبوک

اما نکته جالب توجه این است که بیشترین کاربران شبکه اینستاگرام، جوانان هستند. در واقع بیشتر کاربران اینستاگرام زیر ۳۰ سال سن دارند. و اینجا دقیقاَ همان قسمت مهم برای تصمیم‌گیری در مورد انتخاب این دوشبکه است. در نظر داشته باشید که در فاصله‌ی بین بهار و پاییز ۲۰۱۴ کاربران نوجوان فیس بوک از  ۷۲% به ۴۵% رسید. حال این شمائید که باید در مورد اهداف سازمان و گروه هدف خود برنامه‌ریزی کرده و بر این اساس در شبکه‌های اجتماعی اینستاگرام و فیس بوک فعالیت تجاری داشته باشید.

منبع :مارکتور

امتیاز به این مطلب post

جستجو

آخرین مطالب

مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *