Search
Close this search box.

تمام ویژگی های اینستاگرام در سال 2018

فهرست مطالب

در این مقاله شما را با ویژگی های جدید اینستاگرام آشنا می کنیم با مارکتور همراه باشید .

ویژگی های جدید اینستاگرام شامل موارد زیر میباشد :

  • GIF ها در استوری اینستا
  • تغییر تصاویر و ویدیوهای استوری
  • پیگیری هشتگ‌ها
  • پست‌های “توصیه شده برای شما”
  • فونت‌های جدید در استوری
  • ویژگی جدید تایپی
  • توقف حرکت در استوری
  • نکات برجسته استوری
  • بررسی “وضعیت آنلاین” کاربران
  • اعلان هشدار تصویربرداری و فیلم برداری از استوری
  • انتقال و پخش همزمان استوری‌ها در اینستاگرام و فیسبوک
  • اشتراک گذاری پست‌ها در استوری
  • خرید اینستاگرامی
  • افزودن هشتگ‌ها و پیوندهای نمایه در قسمت شرح حال
  • ویژگی Focus در استوری
  • تسلسل زمانی پست‌ها
  • پشتیبان‌گیری از اطلاعات و استفاده آسان‌تر از استوری

قابلیت اول -GIF ها در استوری (Insta Stories)

اخیرا بدلیل شکایت کاربران مبنی بر نامناسب بودن محتی تصاویر gif، اینستاگرام اقدام به حذف این ویژگی نموده بود اما مجددا اقدام به فعال نمودن این ویژگی نموده است و شما هم اکنون می توانید برچسب های متحرک و سرگرم کننده را در فضای اینستاگرام تجربه کنید و در استوری خود به نمایش بزارید.

برای آموزش قرار دادن گیف در استوری روی لینک کلیک کنید

قابلیت دوم – تغییر اندازه تصاویر و ویدیوهای استوری

از جمله ویژگی های جدید اینستاگرام، امکان عدم نمایش تصاویر اشتراک گذاشته در استوری به صورت کامل می باشد، یعنی شما می توانید تصاویر مورد نظر را خود را به گونه قرار دهید که تمام صفحه نمایش گوشی و با تبلت شما را نپوشاند و متمناسب با سایز مورد نظر شما نمایش داده شود.

برای استفاده از این ویژگی مراحل زیر را دنبال کنید :

  • با دوربین تلفن خود عکس بگیرید (نه در استوری)،
  • به استوری خود بروید،
  • عکس خود را انتخاب کنید،
  • صفحه را با حالت نشگون گرفتن به سمت مرکز حرکت و متمرکز کنید.

همین مراحل برای ویدیوهای شما نیز صداق است.

قابلیت سوم – تعقیب هشتگ‌ها

هشتک در اینستاگرام بسیار اهمیت دارد و شما با استفاده از این ویژگی می توانید کاربران بسیاری را به سمت خود هدایت نمایید و به جرئت می توان از جمله ویژگی های جدید اینستاگرام که در میان کاربران بسیار محبوب میباشد، هشتگ است. با استفاده از این قابلیت می توانید پست های خود را به صورت زنجیر وار به هم متصل نمایید و یا بدون فالوو کردن اشخاص تصاویر خود را در صفحاتی که هشتگ های یکسان دارند  نمایش دهید.

قابلیت چهارم – پست‌های “توصیه شده برای شما”

این ویژگی با عنوان Recommended for you تحت آزمایش می باشد و اینستاگرام پیش فرض خود را پست های فالو شده توسط شما و یا کسانی که شما فالو کرده اید گذاشته است و آن ها را در پست های صفحه اصلی به نمایش می گذارد و با استفاده از این ویژگی می توانید با کاربران جدید آشنا شوید که نتیجه آن ایجاد ارتباطات جدید میباشد.

قابلیت پنجم – فونت‌ها و سبک‌های نوشتاری جدید در استوری

یکی از موارد جذب کننده کاربران استفاده از فونت های و سبک های نوشتاری جدیدی میباشد که اینستاگرام در اختیار کاربران گذاشته است تا متون را با جذابیت بیشتر از قبل دراستوری خود به نمایش بگذارید .این ویژگی جدید در بالای صفحه استوری نمایش داده می شود، آن را لمس کنید تا فعال شود.

قابلیت ششم – ویژگی جدید تایپی

با استفاده از این ویژگی جدید می توانید به نوشته خود در استوری رنگ دهید. اگر مایل به استفاده از این ویژگی هستید مراحل زیر را طی نمایید :

  • استوری خود را باز کنید،
  • گزینه Type را در پایین صفحه خود انتخاب کنید،
  • دایره را برای تغییر رنگ پس زمینه فشار دهید،
  • گزینه Type را فشار دهید تا سبک و پس زمینه استوری خود را تغییر دهید. 

برای اضافه کردن تصویر یا ویدئو به استوری می توانید از علامت دوربین که در گوشه سمت راست استوری وجود دارد استفاده نمایید. برای گرفتن عکس، دایره میانی را لمس نمایید و اگر می خواهید ویدئو ضیط نمایید انگشت خود را برروی دایره میانی قرار داده و نگه دارید، در مدت زمانی که شما کلید را نگه داشته اید، ویدئو ضبط می شود و رها کردن دکمه به منزله توقف ضبط ویدئو میباشد.

قابلیت هفتم – توقف حرکت در استوری (Stop Motion)

یکی از ویژگی های جدید و خلاقانه اینستاگرام، توقف حرکت در استوری می باشد. شما میتوانید مجموعه از تصاویر را کنار هم میباشد که یکی پس از دیگری نمایش داده می شود و به شکل ویدئو میباشد.

قابلیت هشتم – Highlight های استوری 

همانطور که می دانید عمر استوری ها در اینستاگرام برای 24 ساعت می باشد اما شما امکان بایگانی کردن آن را دارید و می توانید مجدد در صورت نیاز استوری مورد نظر خود را نمایش دهید و یا با ایجاد آلبوم استوری به نام Highlight  آنها را تحت گزینه BIO به اشتراک بگذارید.

قابلیت نهم – بررسی وضعیت آنلاین کاربران

در بخش دایرکت اینستاگرام شما می توانید از وضعیت آنلاین بودن افراد اطلاع پیدا کنید و اگر جز دسته کسانی می باشد که مایل نیستید کسی از وضعیت شما آگاه شود امکان غیر فعال کردن آن وجود دارد و باید مراحل زیر را طی کنید :

برای دیدن آموزش روی لینک کلیک کنی

قابلیت دهم – اعلان هشدار تصویربرداری از استوری 

یکی از ویژگی های جدید اینستاگرام و البته جذاب، شما می توانید متوجه شوید که چه اشخاصی استوری شما را ذخیره کرده اند (اسکرین شات یا اسکرین رکوردینگ). فرد انتشار دهنده استوری، از طریق علامت “خورشید” که کنار اسم شما به نمایش در خواهد آمد، اطلاع خواهد یافت. 

قابلیت یازدهم – پخش همزمان و خودکار استوری در اینستاگرام و فیسبوک

برای آموزش این ویژگی روی لینک را لمس کنید .

قابلیت دوازدهم – اشتراک گذاری پست های اینستاگرامی در استوری 

برای آموزش این ویژگی روی لینک را لمس کنید .

قابلیت سیزدهم – خرید در اینستاگرام

یژگی جدید و البته هیجان بر انگیر اینستاگرام، Instagram Shop Now میباشد که البته بسیار هم پرطرفدار بوده و این امکان را به کاربر می دهد تا لینک محصولات خود را در حساب اینستاگرام خود قرار دهد که پیش شرط داشتن Instagram Business می باشد. استفاده از این قابلیت برای کسانی که برند شناخته شده تجاری دارند و با استفاده از تجارت الکترونیک به دنبال افزایش میزان فروش محصولاتشان هسنتد راه حلی بسیار خوبی بوده و می توانند اجناس خود را به دیگران معرفی کرده و فروش خود را دو برابر کنند. 

این ویژگی نویدی برای استفاده ستاره های اینستاگرامی است. این قابلیت امکان، پیوند وب‌سایت برند خاصی را هنگام نمایش هر محتوای حمایت کرده و ابزار بسیار ارزشمند برای بسیاری از کنشگران، فعالان مدنی و دنیای تجارت و کسب و کار باز می‌کند. 

برای خرید از این صفحات همانند تصویر زیر باید وارد قیمت Shop در صفحه اینستاگرام فروشگاه مورد نظر خود شوید.

البته لازم بذکر است این ویژگی فعلا در ایران قابل استفاده نمی باشد.

قابلیت چهاردهم – افزودن هشتگ‌ها و پیوندهای نمایه در قسمت شرح‌حال (Bio) 

افزودن هشتگ ها و پیوند های نمایه در بخش Bio، امکان جدید اینستاگرام می باشد که قابلیت کلیک دارد و کاربر را به صفحه هشتگ یا صفحه کاربر مربوطه هدایت می کند.

البته باید به این نکته توجه داشته باشید امکان ذکر نمایه افراد دیگر تنها با اجازه خود فرد وجود دارد بدین صورت که یک اعلان برای فرد فرستاده می شود که امکان تائید و یا رد آن وجود دارد. حتی امکان حذف پیوند نمایه شخصی وجود دارد که با این کار تنها مشخصات فرد بدون قابلیت کلیک در Bio نمایش داده می شود.

قابلیت پانزدهم – ویژگی Focus در استوری 

ویژگی جدید فوکوس یا تمرکز در استوری مخصوصا سلفی بسیار پر کاربرد میباشد و تصاویر شما را همانند یک دوربین حرفه ای، شفاف تر نشان می دهد.

قابلیت شانزدهم – تسلسل زمانی پست‌ها 

ویژگی های پست های جدید (New Posts) در بالای صفحه اینستاگرام این امکان را به شما می دهد که آخرین پست های بارگذاری شده توسط افرادی که دنبال می کنید، مشاهده نمایید. البته تنها آخرین پست هر فرد قابل مشاده می باشد.

قابلیت آخر – پشتیبان‌گیری از اطلاعات و استفاده آسان تر از استوری 

پشتیبان گیری از اطلاعات برای همه حائز اهمیت می باشد و اینستاگرام این امکان را در ویژگی جدید خود آورده و شما می توانید از تمام ویدیئو ها، تصاویر و نظراتی که در اینستاگرام شما قرار داد نسخه پشتیبان تهیه کنید که البته این ویژگی فعلا در نسخه وب اینستاگرام وجود دارد.

امتیاز به این مطلب post

جستجو

آخرین مطالب

مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *