در برخی از شرایط اینستاگرام یک لیست پیشنهادی از اکانت کاربران مختلف را در اختیارتان قرار میدهد و به این صورت یک لیست پیشنهاد فالو را ارائه میکند. این عمل در دو شرایط اصلی انجام میشود. شرایط اول مربوط به زمانی است که شما اکانت یک کاربر را فالو میکنید. به محض فالو کردن اکانت یک کاربر اینستاگرام، بخشی تحت عنوان Suggestion List یا همان لیست پیشنهاد فالو نمایان میشود. در این لیست شما اکانت افراد مختلفی را مشاهده خواهید کرد که اینستاگرام پیشنهاد میکند آنها را هم دنبال یا فالو کنید.
حالت دوم ارائه لیست پیشنهاد فالو در اینستاگرام هم مربوط به زمانی میشود که به بخش جستجو یا همان Search آن مراجعه میکنید. در این شرایط یک مجموعه تحت عنوان Suggested نمایان میشود که لیستی از کاربران اینستاگرام را ارائه میکند. این لیست در واقع یک لیست پیشنهاد فالو محسوب میشود که اینستاگرام با توجه به موارد بسیار خاص و هوشمندانهای آنها را ارائه کرده است. اما به واقع اصول و مبنای ارائه لیست پیشنهاد فالو در اینستاگرام در هر دو شرایط فوق چیست
همانطور که پیش از این هم اشاره کردیم، اینستاگرام به گونهای طراحی شده که شما به محض فالو کردن یک اکانت با لیستی تحت عنوان Suggested رو به رو میشوید. در این لیست، مجموعهای از اکانتهای پیشنهادی ارائه شدهاند که اینستاگرام آنها را به شما معرفی میکند و به نوعی از این طریق به شما پیشنهاد میکند که مروری بر این اکانتهای پیشنهاد شده هم داشته باشید و در صورت تمایل آنها را هم فالو کنید. اما مبنا و اصول ارائه این لیست پیشنهاد فالو در اینستاگرام (Suggested) چگونه است؟ به بیان دیگر اکانتهایی که پس از فالو کردن یک کاربر توسط اینستاگرام پیشنهاد میشوند بر چه اساس انتخاب شدهاند؟
اینستاگرام در صفحه رسمی خود اشاره میکند که شما به محض فالو کردن یک اکانت در اینستاگرام لیستی را مشاهده خواهید کرد که شامل اکانتهای مشابهی میشود که هم اکنون فالو کردهاید! بنابراین اولین موضوع حائز اهمیت مربوط به حوزه فعالیت و نوع اکانت اینستاگرامی است که فالو میشود. همچنین اکانتهای پیشنهادی با توجه به موضوعات مختلف دیگری از قبیل تعداد دوستان مشترک، تعداد فالوهایی که دنبال کنندگان شما انجام دادهاند و غیره انتخاب میشوند. به عنوان مثال تصور کنید که به صفحه اینستاگرام یک شبکه خبری مراجعه کردهاید و آن را فالو میکنید. در این شرایط، اینستاگرام در درجه اول سعی میکند تا در لیست پیشنهاد فالو خود، اکانتهایی را ارائه کند که در حوزه خبری فعالیت داشته باشند. این اکانتها با توجه به فالو شدن توسط اکانتی که هم اکنون فالو کردهاید و همچنین تعداد فالوهای دوستان مشترک شما در لیست پیشنهاد فالو اینستاگرام (Suggested) قرار میگیرند. اما آیا میتوان نمایش این لیست پیشنهاد فالو در اینستاگرام (Suggested) را غیر فعال کرد؟
اگر بنا به هر دلیلی تمایل ندارید که پس از فالو یا دنبال کردن یک اکانت در اینستاگرام، لیستی به عنوان پیشنهاد برایتان نمایان شود، نگران نباشید. انجام این عمل به سادگی امکانپذیر است و اینستاگرام امکان غیر فعال کردن قابلیت نمایش لیست پیشنهاد فالو پس از دنبال کردن یک اکانت را فراهم میکند. بدین منظور مراحل زیر را طی کنید:
با انجام مراحل فوق از طریق سایت اینستاگرام، قابلیت نمایش لیست پیشنهاد فالو پس از دنبال کردن یک اکانت در اینستاگرام غیر فعال میشود. دقت داشته باشید که با غیر فعال کردن این قابلیت، اکانت شما هم به عنوان پیشنهاد برای سایر کاربران نمایش داده نخواهد شد. پس غیر فعال کردن این گزینه بازده دو طرفهای را به همراه دارد.
همانطور که پیش از این هم اشاره داشتیم، حالت دومی که اینستاگرام در آن لیست پیشنهاد فالو ارائه میکند مربوط به زمانی است که به بخش جستجو یا همان Search اینستاگرام مراجعه میکنید. در این شرایط بخشی تحت عنوان Suggested نمایش داده میشود و در آن لیستی از اکانتهای مختلفی دیده میشود که شاید حتی کاملا برایتان ناآشنا باشند! حال سوال ما این است که اصول و مبنای نمایش این لیست پیشنهاد فالو در اینستاگرام (Suggested) چیست؟
اینستاگرام برای نمایش لیست پیشنهاد فالو در بخش جستجو از معیارها و عوامل مختلفی استفاده میکند. این لیست پیشنهاد فالو در اینستاگرام (Suggested) با توجه به موارد زیر ارائه شده است:
بنابراین اینستاگرام برای ارائه این لیست پیشنهاد فالو در بخش جستجو تلفیقی از تمام موارد فوق را در نظر میگیرد. بنابراین جای تعجبی ندارد که اگر شما به این بخش مراجعه کنید، لیست افراد و اکانتهایی برایتان نمایان شوند که از سوی ایرانیها بسیار پرطرفدار هستند و به نوعی افراد شناخته شده ایرانی در اینستاگرام محسوب میشوند. تعداد بازدید، تعداد لایک و تعداد کامنتهای ارسال شده بر روی پست این افراد سبب میشود که فرمول اینستاگرام منجر به نمایش اکانت آنها در لیست پیشنهاد فالو بخش جستجوی اینستاگرام شود.
با توجه به توضیحاتی که ارائه کردیم، احتمالا متوجه شدهاید که چه عواملی میتوانند منجر به تقویت شانس شما به منظور قرارگیری در لیست پیشنهاد فالو در اینستاگرام (Suggested) شوند. اولین موضوع مربوط به فعال بودن قابلیت Similar Account Suggestions میشود. اگر تمایل دارید که در لیست پیشنهاد فالو سایر افراد قرار بگیرید، حتما در قدم اول از فعال بودن قابلیت Similar Account Suggestions اکانت خود اطمینان حاصل نمایید.
مسئله بعدی مربوط به میزان فعالیت شما میشود. سعی کنید که در اینستاگرام فعالیت مفید و زیادی داشته باشید تا به این صورت توجه افراد با به سمت خود جلب نمایید. یکی از روشهایی که به تازگی به شدت منجر به افزایش مخاطب کاربران اینستاگرام شده مربوط به استفاده از قابلیت پخش ویدیوی زنده یا لایو ویدیو (Live Video) اینستاگرام میشود. سعی کنید که با ارسال ویدیوهای زنده جذاب و دلنشین توجه کاربران را جلب نمایید. خواند یک آهنگ، نواختن یک موزیک با آلات موسیقی، آموزش موارد مختلف و غیره همگی از مواردی هستند که در یک ویدیوی زنده میتوانند توجه کاربران را جلب کنند و نهایتا منجر به محبوبیت شما شوند.
موضوع سوم مربوط به تعداد فالوورهایتان میشود. هرچه تعداد فالوورهای شما و بازدید از پستهایتان بیشتر باشد، شانس اینکه در لیست پیشنهاد فالو در اینستاگرام (Suggested) قرار بگیرید هم بیشتر میشود. مسئله چهارم مربوط به تعداد کامنت و لایک پستهایتان خواهد بود. هر چه پستهایی که ارسال میکنید بیشتر لایک شوند و کامنتهای بیشتری در زیر آنها ثبت گردد، شانس شما به منظور قرارگیری در لیست پیشنهاد فالو در اینستاگرام (Suggested) هم افزایش پیدا میکند. بنابراین به صورت کلی باید فرد نسبتا شناخته شده و محبوبی باشید تا در بتوانید جایی در لیست پیشنهاد فالو در اینستاگرام (Suggested) پیدا کنید.
امروزه شاهد پیشرفت تکنولوژی و توسعه فناوریهای جدید هستیم. هوش مصنوعی یکی از این ابر…
انسان توانسته است با ارتقاء دانش و مهارت خود در زمینه تکنولوژی و فناوریهای نوین،…
مانند فیسبوک، اینستاگرام نیز یک ویژگی جدید موسیقی به بخش پروفایل اضافه کرده است.…
اینستاگرام به تازگی قابلیت جدیدی را رونمایی کرده است که به کاربران امکان میدهد آهنگ…
یکی از موضوعاتی که امروزه همه درباره آن صحبت میکنند، هوش مصنوعی و ابزارهای مربوط…
تازگی اینستاگرام فضای عادلانهتر و بهتری برای تولید کنندگان محتوای اصلی و محتوا سازان کوچک…