Search
Close this search box.

اینستاگرام :چگونگی کارکرد الگوریتم های اینستاگرام

فهرست مطالب

کارکرد الگوریتم اینستاگرام :

مدیر عامل اینستاگرام آدام موسری،اعلام کرد  تعداد زیادی الگوریتم در قسمت های متفاوت مانند فید، اکسپلور، استوری‌ها، جستجو و … وجود دارد.همان طور که انتظار می‌رود اینستاگرام به طور کلی از روش دقیق کارکرد الگوریتم‌های رونمایی نکرده و فقط به طور کلی، اطلاعات محدودی در اختیار کاربران خود قرار داده است.

الگوریتم اینستاگرام برای افزایش فالوور :

برای نمایش یک مطلب در فید اینستاگرام از هزاران سیگنال مختلف استفاده می‌کند. قبل از ورود به جزئیات، توصیه می کنم به یکی از اصلی ترین نکات اعلام شده توسط مدیر عامل  اینستاگرام اشاره کنیم که ارتباط مستقیمی به الگوریتم اینتساگرام جهت افزایش فالوور دارد.

مدیر عامل اینستاگرام اعلام کرده که امکان زایدی وجود دارد که تعداد زیادی از  فالورها مطالب شما را نبینند مشاهده نکنند. زیرا تعداد زیادی از افراد در قسمت فید ایسنتاگرام خود کمتر از نیمی از پست‌ها را مشاهده می‌کنند.

به همین علت آشنایی با الگوریتم اینستاگرام جهت مشاهده  بهتر پست‌ها در فید یک موضوع کاملا ضروری  و مهم مخصوصا برای صفحه‌هات کسب و کار تولیدکنندگان محتوا می باشد.

بدین منظور باید اهمیت و ضرورت محتوای خود را برای مخاطب  خود بالا برده تا به طریقی مشاهده محتوای شما بهانه‌ای جهت باز کردن اینستاگرام باشد و یا با کمک  ابزارهایی مثل استوری دیدن محتوای خود را در ذهن مخاطب حک کنید تا برند شما را فراموش نکند! ولی چگونه در استوری  بیشتر دیده شویم، در اولین قدم بهتر است به سراغ الگوریتم اینستاگرام برای استوری برویم.با ما همراه باشید.

اینستاگرام :چگونگی کارکرد الگوریتم اینستاگرام از زبان خودش
کارکرد الگوریتم اینستا گرام

الگوریتم اینستاگرام برای استوری :

الگوریتم موجود در قسمت فید و استوری‌های اینستاگرام، نسبت به الگوریتم قسمت اکسپلور ساده تر و راحت تر است. در این قسمت ها اینستاگرام روی اشخاصی که شما دنبال می‌کنید تمرکز بیشتری دارد، و تعامل و ارتباط شما با این صفحه‌هات نقش بسیار کلیدی دارد.

اینستاگرام به ترتیب اولویت اهمیت از سیگنال‌هایی که در ادامه به آن‌ها اشاره می شود، استفاده می‌کند.

الگوریتم جدید اینستاگرام برای نمایش پست و استوری:

  • اطلاعات پست:

در این بخش موضوعاتی مثل، تعداد اشخاصی که پست را لایک کرده اند؛ اطلاعات در مورد پست مثل محتوای پست، زمان پست شدن، موقعیت لوکیشن، موارد پیوست شدن و اگر پست دارای ویدئو باشد، بررسی در مورد طول ویدئو

  • اطلاعات در مورد فردی که پست را منتشر کرده است:

 این موضوع بسته به تمایل کاربر به محتوای مورد نظر است. در صورتی که تعامل کاربر با یک اکانت در یک مدت زمان مشخص مثل، چند هفته گذشته بالا باشد ، تاثیر زیادی در مشاهده بهتر پست ها  برای آن کاربر دارد.

  • فعالیت کاربر: 

این موضوع به طور مستقیم به کاربر ربط دارد و تعداد پست‌هایی که لایک کرده عامل تعیین‌کننده آن می باشد.

  • تاریخچه تعامل اکانت با کاربران: 

حتما در صفحه های تولیدکنندگان محتوا مشاهده کرده اید، که این افراد به کامنت گذاشتن مخاطبانشان به صورت عجیبی  اهمیت می‌دهند. یعنی هرقدر شما پست‌های اشخاص را بیشتر لایک کنید و یا  کامنت بگذارید؛ به علت بالا رفتن میزان تعامل شما با او  مشاهده پست‌های کاربر برای شما بیشتر خواهدبود.

همان طور که مشاهده می کنید میزان تعامل شما با صفحه‌ها ی دیگر نقش بسیار مهمی دارد در صورتی که تمایل ندارید پست‌ها و استوری‌های شخصی را کمتر در فید خود مشاهده کنید توصیه می کنم، پست‌های او را لایک نکرده و برایش  کامنت نگذارید.

و اگر علاقه دارید پست‌ها و استوری‌های کاربری برای شما بیشتر به نمایش درآید توصیه می کنم تعامل خود را با کاربر بیشتر  و  اگر تصمیم دارید محتوای شما برای کاربران‌تان بیشتر به نمایش در آید حتما سعی در تعامل بیشتر با کاربر  داشته باشید، تا لایک کردن و کامنت گذاشتن در صفحه شما افزایش پیدا کند.

اکسپلور اینستاگرام :

نکات اعلام شده مربوط به قسمت فید و استوری‌ها بود ولی شما  با اقداماتی ساده،  تا حد زیادی می توانید صفحه اکسپلور خود را شخصی‌سازی کنید. ولی در نهایت اگر زمان زیادتری را برای مشاهده گروهی خاص از پست‌ها صرف کنید، این پست‌ها را می توانید بیشتر مشاهده کنید.

میوت کردن کاربرانی که تمایلی به مشاهده پست‌هایشان ندارید ،جدا کردن دوستان نزدیک (Close Friends)، و انتخاب گزینه Not Interested هنگامی که پستی برای شما جالب و دلنشین نیست کمک زیادی به بهتر شدن قسمت اکسپلور در اینستاگرام شما می کند.

امتیاز به این مطلب post

جستجو

آخرین مطالب

مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *