بهینه سازی صفحه اینستاگرام کسب و کارتان یکی از اولین کارهایی که باید انجام دهید تا در جمع آوری فالوور واقعی موفق باشید.وقتی به صفحه اصلی وبسایتتان نگاه می کنید،اشخاص چگونه برند شما را بدون عکس در قسمت پروفایل و توضیحات مناسب در مورد برندتان و یا نبود، یک آیدی مناسب و درج اطلاعات تماس و … می توانند تشخیص دهند؟اگر علاقه دارید کلیک افراد روی لینک شما بیشتر باشد،توصیه می شود به خوبی خودتان را معرفی و آنها را تشویق به کلیک کنید.قرار دادن لینک کاملا وابسته به استراتژی بازاریابی اینترنتی شما می باشد.تعدای از افراد لینک را به صفحه اصلی وبسایت و عده ای به صفحه خاصی که مناسب کاربران اینستاگرام است لینک میدهند و عده ای نیز به طور اختصاصی صفحهای برای کاربران اینستاگرامشان طراحی کردهاند. با ما همراه باشید تا جمع آوری فالوور واقعی را مورد بررسی قرار دهیم.
جمع آوری فالوور واقعی :
برای جمع آوری فالوور واقعی باید چند نکته مهم را رعایت کنید، با ما همراه باشید.
۱- مسابقات بزرگ اسپانسری اینستاگرام را از دست ندهید:
مسابقات بزرگ اینستاگرامی به این صورت است که جمعی از برگزار کننده مسابقه عده ای اسپانسر که قصد افزایش فالوور اینستاگرامشان را دارند پیدا می کند تا با پرداخت هزینه اسپانسر مسابقه شوند.
بعد از مشخص شدن اسپانسرها و پرداخت هزینه مسابقه شروع می شود و تمام اسپانسرهای مسابقه توسط شرکت کنندگان در مسابقه باید فالوو شوند تا در بزرگترین قرعه کشی شرکت داده شوند.
شرکت کنندگان برای رسیدن به جوایز باید اسپانسرهای مسابقه را فالوو کنندو این مسابقه نوعی تبلیغ محسوب می شود و شما هم جزء شرکت کنندگان هستید، بدین صورت تمام اسپانسرها اگر ۱۰۰هزار نفر در مسابقه شرکت داشته باشند، به راحتی ۱۰۰هزار فالوور واقعی جذب می کنند.
۲- در تولید محتوا ثبات داشته باشید:
تولید محتوا به صورت نامنظم بدترین کاری که برای افزایش فالوور واقعی اینستاگرام میتوانید انجام دهید و با این کار تعداد فالوورهای که دارید را از دست می دهید.
جهت حفظ برندتان در حافظه ها به صورت منظم محتوا تولید کنید، پیج های مخصوص برندها مثل پیجهای سرگرمی تولید محتوای زیاد ندارند ، تعدادی بیشتر و تعدادی کمتر محتوا تولید می کنند، اما تعادل در تولید محتوا را رعایت میکنند و با یک روال ثابت محتوا تولید میکنند. مثلا اگر در طول هفته سه محتوا منتشر می کنید، همیشه با همین منوال ادامه دهید.
۳– از ربات اینستاگرام استفاده کنید:
یکی از روش های متداول افزایش فالوور اینستاگرام برقراری ارتباط با دیگران به صورت کامنت گذاشتن واقعی زیر پست هایشان ، دنبال کردن و لایک کردن آنها می باشد.
احتمالا از این روش ها استفاده کرده و بلافاصله تاثیر بازدهی بالا آن را دیده باشید، حال تصور کنید، ربات اینستاگرام این فعالیت را به صورت خودکار انجام می دهد.با استفاده از این روش پیج هایی که فالوورهای آن می تواند فالوور های شما باشد به ربات معرفی و از ربات درخواست می کنید که آنها را فالوو کنند.
۴- حضور برندتان در اینستاگرام را اعلام کنید:
اعلام در دیگر رسانههای خود از حضورتان در اینستاگرام و همچنین مزیت دنبال کردن صفحه شما در اینستاگرام یکی از عالی ترین راه ها جهت جمع آوری فالوور واقعی است.
به عنوان نمونه در وبسایت قسمتی برای آخرین پستهای اینستاگرام خود داشته باشید تا کاربران حضور شما و تا حدی محتواهای شما در اینستاگرام را متوجه شوند.
همچنین نباید فقط از کاربران درخواست کنید که شما را در اینستاگرام دنبال کنند، بلکه دلیل خود را برای دنبال کردنتان بیان کنید. و بهترین علت انتشار محتواهای متفاوت و مفید از دیگر رسانهها میباشد، در غیر این صورت لزومی ندارد که دنبال کنندگان توییتر شما یا بازدیدکنندگان از سایتتان در اینستاگرام نیز شما را دنبال کنند.
۵- محتوایی قرار دهید که دنبالکنندگان شما خواهان آن هستند:
برای انتشار محتوا در اینستاگرام قطعا شما محتوای متفاوتی در نظر دارید. ولی حتما بعد از مدت کوتاه بررسی کنید که کدام یک از مطالب شما از طرف کاربران مورد تمایل بیشتری بوده و بازخورد بهتری دریافت کرده است.
به همین علت آزمایش کردن بسیار مهم است،پس هر ایدهای که برای تولید محتوا دارید اول آزمایش کنید تا نتیجه خوبی از بازخورد محتوا دریافت کنیدو حتما آن را شناسایی کنید. ممکن است بعد از مدتی متوجه شوید که باز خورد بعضی از ویدیوها با موضوعی خاص نسبت به دیگر ویدئو ها بازخورد بهتری دارند.
اگر وقتتان را صرف محتواهای خاصی می کنید اما بازخورد خوبی ندارند، توصیه می شود جایگزین محتوای جدید شوند.
۶- کاری کنید محتوای شما توسط دیگر حسابهای فعال اینستاگرام منتشر شود :
انتشار محتوای برند شما توسط افراد فعال در اینستاگرام یکی از روشهای خوب و طبیعی برای جمع آوری فالوور است.
به عنوان نمونه می توانید با برگزاری مسابقات اینستاگرامی و طراحی مسابقه به طوریکه کابران محتواهای منتشر شده در صفحه شما را انتشار دهند، و یا آیدی و هشتگ برند شما را در حساب خود منتشر کنند.
۷- از آپارت و یوتیوب فالوور جذب کنید. :
نمونه موفق ایرانی یوتیوب یعنی آپارت،یکی از پلتفرمهای بسیار مناسبی برای ویدیو مارکتینگ می باشند.در این پلتفرمها قادر به تولید و انتشار ویدیوهای زیادی هستید و همچنین می توانید دنبال کنندگان زیادی به دست بیاورید. اگر در این آپارات فعالیت دارید و دارای دنبال کننده هستید، توصیه می کنم آنها را تشویق به حضور در صفحه اینستاگرامتان کنید.
به عنوان نمونه زمانیکه محتوای متفاوتی از آپارت و یوتیوب در اینستاگرام خود انتشار دهید، کاربران وسوسه مس شوند که در اینستاگرام شما را دنبال کنند و به این صورت آپارات و یوتیوب تبدیل به یک منبع دائمی برای افزایش فالوورهای اینستاگرام شما میشوند، علت آن هم افزایش روز افزون دنبال کنندگان شما در آپارات و یوتیوب است، به شرطی که در این پلتفرمها حضور فعالی داشته باشید.
۸- برای تمامی پست های اینستاگرام از تگ لوکیشین استفاده کنید:
از تگ لوکیشین هم علاوه بر هشتگ حتما استفاده کنید. این کار موجب دیده شدن بیشتر پست شما در جستجوها و همچنین افزایش دنبال کننده می شود.
۹- مسابقات اینستاگرامی کوچک اما مستمر برگزار کنید:
احتمالا مسابقاتی را مشاهده کرده اید که از شما خواسته شده تا دوستانتان را تگ کنید تا در مسابقه شرکت کنید. انجام این روش برای یک بار مزیتی ندارد. ولی در طولانی مدت به عنوان نمونه اجرای این مسابقه در هر ماه موجب جذب فالوورهای واقعی و ارزشمند می شود.
۱۰- از تبلیغ در پیجهای بزرگ استفاده کنید:
برای استفاده از خدمات تبلیغ در پیج های بزرگ می توانید در سایت هایی مانند دیدوگرام استفاده کنید.در این مرحله محتوایی تهیه شده توسط شما در پیجی که دنبال کنندگان زیادی دارد. و هم کاربران هدف شما نیز در آن حضور دارند، به اشتراک می گذارید و برای این تبلیغ هزینه را که باید به مالک پیج پرداخت کنید به وسیله سایت واسطه انجام می شود.
۱۱- برای جمع آوری فالوور واقعی از تکنیک پست مهمان استفاده کنید:
قطعا نام پست مهمان در دنیای وب را شنیده اید. در این تکنیک شما یک محتوا برای یک وبسایت تهیه و به صورت رایگان در اختیار مالک وب سایت قرار می دهید، مالک وبسایت در آخر محتوا به عنوان تولید کننده محتوا نام وب سایت شما را درج می کند.
۱۲- آیدی اینستاگرامتان در دنیای واقعی پخش کنید:
یک کارت ویزیت درست کنید آیدی اینستاگرامتان را روی آن درج کنید و در آن از افراد به حضور در اینستاگرام دعوت کنید و ، این کارت را به مشتریان خود ارائه دهید. اگر فروش حضوری دارید حتما کارت را در کیسه خرید مشتری بگذارید، در صورتی که فروشگاه اینترنتی دارید، حتما کارت را در بسته بندی ارسالی به مشتری بگذارید.
۱۳- پست کاربران هدفتان به صورت تصادفی لایک کنید:
حتما به صفحه کاربران هدفتان بروید و پست هایشان را لایک کنید. حتما پست هایی را لایک کنید که دیدن آن پست توسط شما دارای معنی باشد. به عنوان نمونه تصویری از کاربر هدف که در نمایشگاه رسانه های دیجیتال شرکت کرده را حتما لایک کنید نه تصویر او با همسرش نیل پاتیل از این تکنیک برای افزایش فالوور استفاده می کند و به ازاء عنوان هر ۱۰۰ لایک به طور متوسط ۶ فالوور واقعی به دست می آید.
۱۴- عکس با کیفیت را فراموش نکنید :
در همه پیج ها تصویر با کیفیت تاثیر زیادی در فالو شدن پیج دارد. تفاوتی ندارد که شما خدمات ارائه می کنید یا فروشنده هستید، مطابق با موضوع محتواهایتان از تصاویر خلاقانه و با کیفیت استفاده کنید. پیشنهاد می کنم به پیج گرجی، اکتیو، سارک در اینستاگرام مراجعه کنید و محتواهای آنها را با دقت ببینید.
۱۵- ویدیو را فراموش نکنید:
ساخت ویدیوهای 1 دقیقه ای یکی از ویژگی های بسیار مهم اینستاگرام است. ساخت ویدیو باعث پر نشاط نشان دادن پروفایل شما شده و اگر ویدیوهای تولیدی شما دارای کیفیت عالی باشند می توانند باعث بیشتر دیده شدن شما می شود ، همچنین تلاش کنید که ویدئو هایتان وایرال شود و بدانید که وایرال شدن ویدئو به همین راحتی نیست.