Search
Close this search box.

رقابت تلویزیون اینستاگرام (IGTV)با یوتیوب

فهرست مطالب

فیسبوک به تازگی یک امکانات جدیدی بنام اینستاگرام تلویزیونی بنام IGTV را راه اندازی و معرفی کرده که این ویژگی جدید در اینستاگرام موجب شده رقیبی جدید و جدی برای یوتیوب باشد.

قبل از این اقدام، خوب میدونید که اینستاگرام قبل از IGTV، اسنپ چت را زیر نظر گرفته بود و با آن به خوبی رقابت کرد، حالا نوبت به یوتیوب رسیده.

تلویزیون اینستاگرام یا همان IGTV  یکی از دلیل هایی که میتواند خود را بخوبی بالا ببرد، این است که هیچ گونه تبلیغ در خدمات رسانی خود نکند، درحال حاظر این را گفته و این که تمامی درامد ها مربوط به هزینه ها خود را از فیس بوک در میاورد. و شاید بعدها در خدمات دیگر برای خدمت رسانی بیشتر نیر تبلیغ کند.

همان طور که گفتیم، اینستاگرام اکنون بیش از 1 میلیارد کاربر فعال ماهانه دارد، رقمی که در سپتامبر 2017، آوریل 2017 و دسامبر 2016 به ترتیب 800، 700 و 600 میلیون نفر اعلام شده بود.

می دانید که آمار کاربران فعال مستقیماً با درآمدزایی ارتباط دارد. کارشناسان پیش بینی می کنند اینستاگرام در سال جاری میلادی 5.5 میلیارد دلار در آمریکا از طریق تبلیغات، درآمد کسب کند. این رقم 70 درصد بیشتر از سال گذشته است. این پلتفرم عکس-محور در سال 2018 نزدیک به 30 درصد از درآمدزایی خالص تبلیغات موبایلی فیسبوک را بر عهده دارد، و انتظار می رود این رقم تا سال 2020 به 40 درصد افزایش یابد.

دلیل انتخاب اینستاگرام

دلیلی که اینستاگرام توانسته خود را با دیگر شبکه های اجتماعی مانند فیسبوک،اسنپ چت و دیگر شبکه ها متمایز کند، این است که در شبکه های اجتماعی های دیگر، شما با دوستان و افرادی که میشناسید در ارتباط هستید، اما در اینستاگرام، جدا از این، با اینفلوئنسرها  نیز اشنا می شوید.

حضور در اینستاگرام، شما را با منظره ای بیش از حد زیبا و خوشایند از دنیا روبرو می کند و در استوری های لحظه ای هم صحنه هایی (نسبتاً) واقعی و بدون فیلتر از زندگی آشنایان یا افراد معروف را می بینید، وضعیتی که در بین پلتفرم های محتوا تقریباً منحصر به فرد است.

صنعت آرایش و زیبایی از بازیگران اصلی تلویزیون اینستاگرام است

 

مثلاً شما یک قنادی معروف را در اینستاگرام دنبال می کنید و از استوری های 15 ثانیه ای و ویدیوهای کوتاهش هم لذت می برید. حالا این قنادی تصمیم می گیرد ویدیوهایی طولانی از نحوه پختن کیک و شیرینی را هم منتشر کند، محتوایی که مخاطبین زیادی خواهد داشت. تلویزیون اینستاگرام همان ابزار قدرتمند و مؤثریست که به اینفلوئنسرها کمک می کند تا فالوورها را بیشتر درگیر کنند.

یوتیوب شبکه اجتماعی نیست

یوتیوب
یوتیوب

یوتیوب را نمیتوان به عنوان یک شبکه اجتماعی دانست،بلکه فقط یه مکانی مثل آپلود ویدئو هستش، مثل آپارات وووو

شما در یوتیوب از حال دوستانتان باخبر نمی شوید، بلکه دقایقی را به مرور ویدیوهای اخیر چند اینفلوئنسر، کانال های خبری، تماشای موسیقی و مواردی از این دست اختصاص می دهید. احتمال اینکه در یوتیوب به دوستانتان بر بخورید بسیار کم است. این پلتفرم برای تولید کنندگان محتوا ساخته شده و نقش خود را به خوبی ایفا می کند، ولی رویکرد خاص-به-عام دارد، در حالی که شبکه های اجتماعی واقعی مانند اینستاگرام و فیسبوک از رویکرد عام-به-عام پیروی می کنند.

حالا فرض کنید که در اینستاگرام نه تنها شما می توانید، از IGTV که برای تلویزیون اینستاگرام هست استفاده کنید، می توانید از امکانات شبکه اجتماعی برا یپدا کردن دوستان ، افراد مشهور و شرکت و حتی تبلیغات نیز استفاده کرد، پس میتوان گفت که IGTV یک رقیب سرسخت برای یوتیوب به حساب می آید.
امتیاز به این مطلب post

جستجو

آخرین مطالب

مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *