Search
Close this search box.

تکلیف اینستاگرام در طرح صیانت چیست ؟

فهرست مطالب

اینستاگرام و طرح صیانت :

در جلسه بررسی طرح صیانت توسط نمایندگان مجلس، نمایندگان از نحوه اطلاع رسانی این طرح انتقاد کردند.نمایندگان در این جلسه اعلام کردند که قرار نیست اپلیکیشن هایی مانند اینستاگرام مسدود شود.و مجلس تنها هدف رفع خلاء قانونی در این حوزه می باشد.تا مردم در این فضا بتوانند حقوق خود را پیگیری کنند.در این مقاله به بررسی اینستاگرام و طرح صیانت پرداخته می شود.خالی از لطف نیست تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

ماجرای طرح صیانت :

در ماه های گذشته موضوع طرح حمایت از حقوق کاربران در فضای مجازی مطرح شد و در نهایت قرار بر آن شد که در یک کمیسیون ویژه این طرح مورد بررسی نمایندگان منتخب قرار بگیرد. و بعد از برگزاری یک جلسه علت اصلی این جلسه به صورت زنده پخش شد.

نظر رییس مجلس در مورد طرح صیانت :

رئیس مجلس شورای اسلامی محمد باقر قالیباف در جلسه اعلام کرد،در دنیای امروز صحبت در مورد فضای مجازی واقعیت مهمی است، این فضا دارای فضای حقیقی و واقعی است که تمام ابعاد زندگی مردم را در حوزه های مختلف اجتماعی، فرهنگی،علمی و اقتصادی را تحت تاثیر دارد.به طوری که پایه و اساس اصلی زندگی مردم ایران در فضای مجازی گذرانده می شود.و تمام نمایندگان و مسئولان باید به زندگی مردم توجه لازم داشته باشند.و این فضار را برای مردم امن تر و مناسب تر کنند.

اینستاگرام : تکلیف اینستاگرام در طرح صیانت چیست ؟
اینستاگرام و طرح صیانت
قرار نیست اینستاگرام بسته شود :آقای قالبیاف اعلام کرد؛ مردم تحت تاثیر گفته های افراد خارج از کشور و گروه های خاص که اعلام می کنند که این پلتفرم بسته شود قرار نگیرند. قرار است در این پلتفرم خلاء های قانون گذاری را رفع کنند.و اینکه گروه هایی اعلام کردند که اینستاگرام قرار است بومی و یا بسته شود خیر اینگونه نیست. زیرا قسمت عمده ای از زندگی مردم در این فضا دنبال می شود.ولی قانونگذاری در این فضا مورد توجه دولتمردان است.

همچنین زهره الهیان :

یکی از نمایندگان تهران در خصوص اهمیت این طرح از کاربران در فضای مجازی اعلام کرد،در حوزه فضای مجازی نبود قانون معیشت مردم را در این حوزه با مشکل مواجه کرده است.و مردم بنا به دلایلی قادر به پیگری حقوق خود در فضای مجازی نیستند.چون قانونی وجود ندارد با اخلالگران برخورد شود.در صورتیکه در کشورهای دیگر به صورت جدی با اخلالگران برخورد می شود.و اولویت اصلی دولت مسائل اقتصادی و معیشت مردم است و مردم باید بتوانند در این فضا حقوق خود را پیگیری کنند.در ادامه گفته های نماینده مجلس اعلام شد که این طرح برای تامین منافع ملی و مطالح ملت ایران است. و برای رسیدن به یک طرح اجماع ملی، تشکیل یک کمیسیون مشترک با حضور فعالان در بخش خصوصی در راستای احقاق مردم تشکیل شد. نتیجه این کمیسیون راه اندازی یک سامانه جهت اطلاع رسانی به مردم از روند کاری کمیسیون، موجب کاهش هجمه ها به این طرح شد.

غلامرضا نوری قزلجه :

آقای نوری قزلجه سخنگوی فراکسیون مستقل ولایی اعلام کرد که در طرحی که طراحان اعلام کرده اند، موضوعاتی مانند،محدود سازی و کاهش پهنای باند بررسی و باید گفتگوی این کمیسیون به صورت شفاف و در حضور خبرنگاران برگزار شود.

طرح صیانت به‌دنبال رعایت حقوق کاربران در این فضا است :

طبق اعلام نمایندگان این طرح روی دو قسمت تمرکز دارد.در یک قسمت کاربران حقوقی دارند که به هیچ عنوان رعایت نم یشود و اتحادیه اروپا این حقوق را محصور کرده و باید حقوق شهروندان ایرانی در این فضا باید احیاء شود.قسمت دوم خدمات پایه کاربردی فضای مجازی می باشد. و اعلام شد که این طرح قصد قانونگذاری در کل فضای مجازی را ندارد و فقط به دنبال رعایت حقوق کاربران در این فضا می باشد.نمایندگان کمیسیون اعلام کردند که ما به دنبال محدود سازی نیستیم و در فضای مجازی به دنبال فضای آرام و صلح هستیم.و تاکید دارند که در ایران حدود 85 میلیون نفر از خدمات اینترنت استفاده می کنند.و میلیون ها نفر نیز زندگی شان از فضای مجازی گذران می شود.و کوچکترین اشتباه موجب ضرر و زیان عظیمی به اقتصاد مردم و کشور می شود.

مجلس به‌درستی درباره طرح صیانت اطلاع‌رسانی نکرد :

تعدادی از نمایندگان مجلس از چگونگی اطلاع رسانی این طرح توسط مجلس انتقاد کردند که موجب هجمه و انتقاداتی علیه این طرح شد.و خواهان این موضوع شدند که این طرح توسط سخنگوی طرح به خوبی و به درستی اعلام شود.و نمایندگان پیشنهاد دادند که سامانه ای ایجاد شود تا منتقدین دغدغه های خود را اعلام و پاسخ های صحیح اعلام شود.تمام این نکات در حالی اعلام شد که نمایندگان مجلس هیچگونه اطلاعی از طرح پیش نویس این طرح توسط کمیسیون ندارند.

امتیاز به این مطلب post

جستجو

آخرین مطالب

مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *