Search
Close this search box.

اینستاگرام :۲۰ تکنیک افزایش نرخ تعامل پست‌های اینستاگرام

فهرست مطالب

افزایش نرخ تعامل پست‌های اینستاگرام :

همانطور که می دانید مدیریت اکانت یک برند در اینستاگرام کمی دارای چالش است.و اینستاگرام مانند دیگر شبکه های اجتماعی پست هایی که به صورت ارگانیک تهیه می شود عموما دارای عملکرد خوبی است.و به کاربران نمایش داده می شود.و با استفاده از چند ترفند می توانید استراتژی خود را تغییر دهید و و به هدف خود دست پیدا کنید، با ما همراه باشید تا  تکنیک های افزایش نرخ تعامل پست‌های اینستاگرام را به شما آموزش دهیم.

۲۰ تکنیک افزایش نرخ تعامل پست‌های اینستاگرام:

در حال حاضر اینستاگرام حدود 1 میلیارد کاربر فعال دارد که در طول ماه حدود 60% آنها روزانه از این اپلیکیشن استفاده می کنند،و یک ابزار قوی برای اطلاع از انواع برندها و فروش آنهاست.حدود 80% از کاربران یک اکانت برند را دنبال می کنند،در ادامه با کمک چند ترفند موجب افزایش نرخ تعامل پست ها می شود با ما همراه باشید؛

به استوری‌های هایلایت شده لینک اضافه کنید:

همانطور که می دانید در بیو اینستاگرام فقط مجاز به گذاشتن یک لینک هستید،ولی می توانید تعداد لینک های نامحدودی را به هایلایت استوری خود دقیقا در زیر بیو اضافه نمایید.اگر دارای صفحات زیادی هستید، که قصد دارید در آن لینک قرار دهید،کاربران را هدایت کنید به هایلایت استوری های اختصاص داده شده، به این موضوع در زیر بیو، لینک هایی مانند؛پادکست ها، تخفیفات جدید، وب سایت که می توانید در هایلایت استوری به نمایش بگذارید.و نکته مهم این است که این ویژگی برای کاربرانی در دسترس است که بیش از 10 هزار دنبال کننده دارند.

نظر دادن و پاسخ دادن به آن‌ها :

اگر در زیر عکس اینفلوئنسر ها اولین نفری باشید که نظر یا کامنت می گذارید، قطعا ترافیک زیادی را به طرف پست و صفحه خود روانه می کنید.این ترفند باری هر فردی با فالوورهای بالا امکان پذیر است.و اگر کامنت شما لایک های زیادی دریافت کردند قطعا تعداد زیادی از افرادی که آن پست را مشاهده می کنند، برایشان به نمایش گذاشته می شود.حالا که حرف از کامنت و نظر گذاشتن شد، توصیه می کنم که با افرادی که به نظرات شما عکس العمل نشان می دهند، تعامل و ارتباط برقرار کنید،چون مانند دیگر الگوریتم های محتوایی، شبکه اینستاگرام علاقه زیادی به تعامل ارگانیک هستند، در صورتی که در ساعت های اولیه پست های شما پاسخ و نظرات بیشتری دریافت کند،بیشتر به نمایش گذاشته می شود.

اینستاگرام :۲۰ تکنیک افزایش نرخ تعامل پست‌های اینستاگرام
افزایش نرخ تعامل پست‌های اینستاگرام

به وسیله استوری از کسانی که شما را منشن می‌کنند تشکر کنید:

با استفاده از استوری از افرادی که در استوری خود شما را منشن کرده اند تشکر کنید،وقتی که فردی شما و برندتان را در استوری منشن می کند ،بهترین فرصت است که با استفاده از باز نشر استوری آن فرد در صفحه خود از او تشکر کنید ،وقتی که در یک استوری فردی تگ شوید، برایتان از طریق نوتیفیکیشن اعلام می شود،و فقط شما به راحتی و رفتن به نوتیفیکیشن روی گزینه “Add This to Your Story” ضربه زده و بعد با اضافه کردن متن، استیکر و گیف در استوری از آن فرد تشکر کنید.

با استفاده از هشتگ مخاطبان جدیدی بیابید:

با استفاده از هشتگ در استوری می توانید مخاطبان جدیدی پیدا کنید،هشتگ ها را کوچک کنید تا زیاد دیده نشوند،و لی مخاطب جذب می کند،و قطعا در صفحه اکسپلور نمایش داده می شود.بعد از استفاده از هشتگ می توانید برای دسترسی به نتیجه به قسمت insight مراجعه کنید و آمار تعداد افرادی که به وسیله استوری به صفحه شما دسترسی داشته اند را مشاهده کنید.حدود 70% هشتگ های اینستاگرام برند سازی شده پس این فرصت عالی را از دست ندهید.از هشتگ های ترند و پر استفاده کمک بگیرید، و محبوب ترنی و پر طرفدارترین آنها را در استوری و پست های خود قرار دهید آیا اطلاع داشتید که با استفاده از هشتگ می توانید Follow کنید کافیست هشتگ مورد نظر را دنبال کنید و سپس روی گزینه Follow کلیک نمایید تا پست های مربوطه در دسترستان قرار گیرد.

بهترین زمان مناسب برای پست گذاشتن را بیابید:

زمان گذاشتن پست در زمان های مختلف را تست کنید ،چون هر برندی مخاطب خاص خود را دارد و در نتیجه با استانداردهای اینستاگرام همراه شوید و بعد از تست برنامه های زمانی گذاشتن پست برای فالوورهای خود تغییراتی ایجاد نمایید.و می توانید از اپلیکیشن هایی مانند،Preview برای سنجش میزان تعامل استفاده نمایید و مطلع شوید که مخاطبان شما در چه ساعاتی بیشترین فعالیت را دارند.

اینستاگرام :۲۰ تکنیک افزایش نرخ تعامل پست‌های اینستاگرام
افزایش نرخ تعامل پست‌های اینستاگرام

از استوری برای پروموت کردن پست‌ها استفاده کنید:

برای گذاشتن پست جدید حتما با استفاده از استوری به مخاطبان خود اطلاع دهید که شما پست جدید گذاشته اید معمولا  در طول روز حدود 400 میلیون کاربر استوری های اینستاگرام را مشاهده می کنند،پس به راحتی می توانید به کاربران که در حال تماشای استوری هستند اطلاع دهید که پست جدید گذاشته اید،در استوری از استیکر و گیف برای جلب توجه استفاده نمایید،ضمنا می توانید با استفاده از گزینه موشک در زیر پست و انتخاب گزینه Add post to your story، آن را به صورت مستقیم در استوری منتشر کنید.

از مخاطبان خود استفاده کنید!

محتوای ایجاد شده به وسیله مخاطبان UGC (یوجی‌سی) حدود 4.5% دارای نرخ تعامل بیشتری هستند،و در افزایش نرخ تعامل پست ها بسیار موثر است،با کمک ابزارهایی مثل اپلیکیشن Repost محتوای مخاطبان و کاربران خود را باز نشر کنید.برای جستجوی این محتوا، در جستجوی افرادی باشید که شما را در پست های خود تگ کرده اند،و یا از برند شما تحت عنوان هشتگ استفاده کرده اند،ضمنا می توانید در قسمت بایو خودبا نوشتم جمله در عکس های خود ما را تگ کنید،کاربران را تشویق کنید که در پست های خود شما را تگ کنند.

بکارگیری لوکیشن یا مکان:

حتما لوکیشن را به استوری و پست های خود اضافه نمایید.و حتما از هشتگ های محلی استفاده نمایید،پست هایی که در آن لوکیشتن استفاده شده حدود 9% دارای تعامل بیشتری نسبت به پست های بدون لوکیشن هستند.برای جستجوی هشتگ های محلی، اکانت محلی مطقه خود مانند، اکانت های توریستی شهرتان را بررسی کنید،و مشاهده کنید که از چه هشتگ هایی استفاده می کنند.بیشتر مناطق دارای اکانت های محلی و انجمن هایی برای اینستاگرام هستند که می توانید آنها را تگ کنید.

اینستاگرام :۲۰ تکنیک افزایش نرخ تعامل پست‌های اینستاگرام
افزایش نرخ تعامل پست‌های اینستاگرام

از میانبر استفاده کنید:

تمام ادمین های شبکه های اجتماعی می دانند که تایپ کردن برای پاسخ به سوالات مشابه چقدر زمان می برد و پاسخ سوالات مشابه چیست،پس می توانند، پاسخ ها را از قبل آماده و به سرعت به سوالات پاسخ دهند.ممکن است شما یک لیست کامل از پاسخ ها در گوشی خود داشته باشید،و به سرعت آن را کپی پیست می کنید،ولی اگر باهوش باشید می توانید از خود برنامه های اینستاگرام استفاده کنید کافیست به قسمت Options رفته و به سمت پایین اسکرول کنید،و گزینه Business settings را انتخاب و سپس روی Quick Replies کلیک نمایید.

از امضای ایمیل خود استفاده کنید:

لینک مربوط به صفحه اینستاگرامتان را به امضاء ایمیل خود اضافه نمایید.کارمدان در طول روز ممکن است حدود 122 ایمیل ارسال و دریافت نماید.و این بهترین فرصت برای نشان دادن برندتان است.پس از کارمندانتان درخواست کنید که این را به امضائ ایمیل خود اضافه نمایند،که نوعی دعوت غیر مستقیم است.و باعث افزایش دنبال کنندگان و مشتری و در نتیجه فروش بیشتری می شود.

عکسی از فید اینستاگرام را در وبسایت خود درج کنید:

با کمک یک افزونه یک فید از پست های ایسنتاگرامتان را در وب سایتتان بگذارید،با این کار جدید ترین مطالب شما نمایش داده می شود و بازدیدکنندگان وب سایت جذب  اکانت اینستاگرام می شوند.جهت اضافه کردن فید اینستاگرم به وب سایت کافیست، از کد Native اینستاگرام استفاده  نمایید.و اگر تجربه کد نویسی ندارید.از اپلکیشن هایی مثل Pixlee استفاده نمایید.

پخش زنده از رویدادها :

در زمان برگزاری سمینارهای مهم  شرکت،حتما از پخش زنده ویدئو ،استوری‌های دارای هشتگ‌ها و لینک‌های مرتبط استفاده نمایید که موجب افزایش نرخ تعامل پست‌های اینستاگرام می‌شود. اگر سمیناری را به صورت زنده برگزار می‌کنید این چک لیست قطعا به شما کمک خواهد کرد:

  •  برای رویداد ها یک هشتگ برندسازی شده تهیه و شرکت کنندگان را تشویق به استفاده از آن کنید. اگر این سمینار هر ساله برگزار می‌شود، عدد آن سال را در هشتگ درج کنید (مانند: #INBOUND18) تا بتوانید به راحتی به بررسی تعداد پست‌ها و میزان پیشرفت هر سال خود بپردازید.
  • در طول برگزاری سمینار استفاده از پست، استوری، IGTV، پخش زنده و همچنطور هایلات استوری غافل نشوید.
  • در طول سمینار از محتوای تولید شده توسط کاربران (UGC) استفاده نمایید. و آن‌ها را از این موضوع مطلع کنید. اگر به صفحه نمایش دیجیتالی بزرگ یا یک مانیتور دسترسی دارید، یک فید از هشتگ‌های سمینار را به نمایش بگذارید. مانند اتفاقات ورزشی بزرگ،مشاهده اینستاگرام خود بر روی یک صفحه بزرگ بسیار  جذاب است. 

همکاری و شراکت:

با اینفلوئنسرها و برندها شراکت کنید و از اکانت های همدیگر استفاده نمایید،شما با همکاری آنها میتوانید دنبال کنندگان جدیدی به دست بیاورید، ضمنا میتوانید از آن برند درخواست کنید،که بعضی از استوری ها و پست گذاری مستقیم شان را ،جلسات پرسش و پاسخ را در صفحه شما انجام دهند. ولی باید چند نکته را مد نظر داشته باشید.

  • چه مدت زمان این همکاری طول خواهد کشید؟
  •  تعداد پست های منتشر شده چه میزان است؟
  • آیا دستورالعمل و یا موضوعه ممنوعه‌ای وجود دارند؟
  •  باید از هشتگ خاصی استفاده کنند؟
  • در ازاء این فعالیت چه چیزی به دست خواهند آورد؟
اینستاگرام :۲۰ تکنیک افزایش نرخ تعامل پست‌های اینستاگرام
افزایش نرخ تعامل پست‌های اینستاگرام

1 2 3 آزمایش می‌شه…:

قبل از منتشر کردن استوری‌های خود نگاهی به آن‌ بیندازید و حسابی بررسی‌ کنید. کافیست روی دوربین ضربه زده تا یک استوری را آپلود نمایید و چند تصویر انتخاب کنید. همه عکس‌هایی که انتخاب کرده‌اید را در پایین صفحه  می توانید ببینید،و هر کدام را جداگانه ویرایش نمایید.

بعد از تمام شدن ویرایش و قبل از پست کردن یک پیش نمایش از استوری را  می توانید ببینید. وقتی که کاملا آماده‌ شد مثل گذشته، استوری را پست نمایید. این ترفند زمانی که قصد معرفی یک محصول تازه یا انتشار متنی که دارای چند اسلاید است را دارید، بسیار مفید است. با این ترفند دیگر مجبور نیستید که عکس ها را در لحظه ایجاد و ویرایش نمایید و کمتر استرس خواهید داشت و در زمان ویرایش بررسی دقیق‌تری  می توانید انجام دهید.

قرار دادن IGTV در استوری :

قابلیت IGTV که در تابستان 2018 به اینستاگرام اضافه شد و می‌تواند باعث افزایش نرخ تعامل پست‌های اینستاگرام شود.و می توان با استفاده از  IGTV ویدئو های طولانی تا مدت زمان 1 ساعت را آپلود و منتشر نمایید.برای پیدا کردن گزینه IGTV  کافیست به صفحه پروفایل اکانت رفته که دارای سه آیکون نواری است که آیکون وسط گزینه IGTV  است.برای گذاشتن ویدئو IGTV  کافیست یک تصویر از ویدئو مورد نظر را انتخاب و روی گزینه Link واقع در سمت راست بالا در زمان پست کردن استوری ضربه بزنید .و بعد IGTV video را انتخاب و سپس ویدئویی که قصد دارید در استوری باشد را انتخاب نمایید.

اینستاگرام :۲۰ تکنیک افزایش نرخ تعامل پست‌های اینستاگرام
افزایش نرخ تعامل پست‌های اینستاگرام

استفاده از قابلیت‌های جدید:

برای تعامل مستقیم بیشتری با مخاطبان از ویژگی های  جدید اینستاگرام مثل؛ Super Zoom ،Music Polls ،Questions و Slide Bar استفاده نمایید تا   استوری‌های جذاب‌تری داشته باشید. با استفاده و کمک از ویژگی های Polls و Questions می‌توانید بررسی کنید که مخاطبان به چه چیزی بیشتر علاقه‌ دارند و به وسیله پرسش و پاسخ اجازه دهید که شما را بهتر و بیشتر بشناسند. 

استفاده از گیف (GIF):

در شبکه‌های اجتماعی گیف‌ها عملکرد بسیار خوبی دارند، بسیار جذاب همچنین به‌ راحتی می‌توان آن‌ها را تولید کرد. با کمک اپلیکیشن موبایل ساخت گیف آن‌ها را می توانید ایجاد کنید بعد، با استفاده از گزینه Share درون این برنامه، گیف‌ها را مستقیما پست یا استوری نمایید.

تگ کردن:

تگ کردن یکی دیگر  از موارد مهم برای افزایش نرخ تعامل پست‌های اینستاگرام  می باشد، وقتی که از یک اینفلوئنسر یا اکانت‌هایی که دارای تعداد زیادی دنبال‌ کننده دارند در پست‌های خود صحبت می‌کنید، دقت داشته باشید که آن‌ها را  حتما تگ کنید.زمانی که مورد توجه یک اینفلوئنسر با شبکه گسترده ای از علاقه‌مندان قرار بگیرید، موجب افزایش میزان تعامل و تعداد دنبال‌کنندگان شما خواهد شد.همانطور که شما علاقه دارید دیگران در موردتان پست بگذارند قطعا سلبریتی ها و اینفلوئنسرها نیز به عکس هایی که طرفدارانشان پست و آنها را تگ کرده اند علاقمند می شوند. و با تگ کردن آنها می توانید کاربران خود را به صفحه آنها هدایت کنید.و این رابطه برای دو طرف بسیار سودمند است.حتما محصولات و برندهایی را که با آنها مخاطب مشترک دارید،تگ کنید، این ترفند موجب علاقمندی اینفلوئنسرها به همکاری با شما می شود و اگر شما را متقابلا دنبال کنند، حتما از طریق دایرکت با آنها صحبت کنید و در مورد همکاری کردن با آنها حتما صحبت نمایید.

مناسب‌سازی دسترسی معلولین :

همانطور که در مقاله های قبل ذکر شد اینستاگرام دارای قابلیتی برای استفاده نابینایان و معلولین است.و شما می توانید از این قابلیت استفاده و متن جایگزین را در مورد ویدئویی که پست کرده اید،اضافه نمایید.به همین راحتی افراد می توانند تجربه بهتری از پیج شما داشته باشند.در زمان تهیه پست جدید کافیست روی گزینه Advanced Settings کلیک نمایید، و بعد در قسمت Accessibility، گزینه Write Alt Text را انتخاب نمایید، تا یک شرح مختصر از ویدئو یا تصویر اضافه نمایید.

تبدیل به یک فروشگاه شوید:

اینستاگرام خود را حتما به یک فروشگاه تبدیل نمایید.فعلا اینستاگرام به برندها اجازه داده که تصاویری با قابلیت خرید به صفحه خود اضافه نمایند. به قسمت Settings رفته، در بخش پایین صفحه روی  Business Settings و بعد روی Shopping کلیک نمایید. به همین راحتی برند خود را به یک فروشگاه تبدیل نمایید و با تولید تصاویر قابل کلیک برای کاربران آن‌ها مستقیما از صفحه شما خرید کنند.

با استفاده از شبکه‌های اجتماعی نسل جدید حدود ۲۹٪ خریدهایشان را انجام می‌دهند، در نتیجه برقراری ارتباط با این افراد برای برند شما بسیار سودمند خواهد بود. اگر در استوری محصولی را عرضه می‌کنید، جزئیات محصول و خرید را می‌توانید با اضافه کردن یک دکمه “برای دریافت اطلاعات بیشتر کلیک کنید” به گزینه مورد نظر اضافه نمایید.

اینستاگرام :۲۰ تکنیک افزایش نرخ تعامل پست‌های اینستاگرام
افزایش نرخ تعامل پست‌های اینستاگرام

نتیجه‌گیری:

یکی از مهم‌ترین پلتفرم‌ها اینستاگرام است که بازاریابان و مدیران شبکه‌های مجازی می‌توانند از آن استفاده کنند. نسل جدید، یکی از بازارهای هدف فوق‌العاده‌ای است که تقریبا حدود 200 میلیارد دلار قدرت خرید دارد.

با استفاده از این ترفندها افزایش نرخ تعامل پست‌های اینستاگرام، تبدیل و افزایش دنبال‌کننده‌هایی وفادار بیشتر می شود. کلید شکل‌گیری اولین خرید‌ها، تعامل و انگیجمنت است و خریدهای بعدی و وفاداری به برند است. پس یک پروفایل مجازی بسازید،که نشان‌دهنده اهداف بلند مدت شرکت شما باشد. این ترفندهای ساده کمک خواهند کرد تا اشخاص بیشتری شما و هر مورد فوق‌العاده‌ای که ش شما ارائه می‌دهد را بشناسند.

امتیاز به این مطلب post

جستجو

آخرین مطالب

مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *